- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Vilket är bäst?
Tjena!
Jo, nu är det så att jag tränar efter Max OT och jag gillar det skarpt. Jag kör därför 4 – 6 repetetioner på varje övning.
Nu så hade jag tänkt mig att följa Chris Harnells utförande hur han tränar. Han kör 8 – 10 repetetioner på varje övning.
Nu undrar jag vad ni där ute anser är bäst för maximal muskeltillväxt och styrka?
Sen har jag en annan fråga angående vanlig bänkpress.
Vilket är korrekt: Att sänka ner stången till nedre bröst eller övre bröst?
Enligt Max OT är det nedre bröst och enligt någon annan är det övre.
Hur gör ni och vad är egentligen rätt?
Variation är det bästa så använd dig av dem båda.
Vilket är det mest effektivaste för muskelutveckling och vad bör jag köra på om jag ska få effektiv muskelutveckling som möjlitgt?
som jag sa så är det bästa du kan göra att variera din träning genom att köra med tunga vikter och sen med lättare vikter, det fins flera sätt att variera sig på om du tex tränar samma musklel flera gånger i veckan så kan du tex köra första passet med 4-6 reps a 6 set och nästa pass med andra övningar med 12-15 reps a 3-4 set.
eller så kan kör en vecka tungt en vecka lätt det finns flera sätt att variera sin träning på.
och försök alltid att öka från pass till pass tex genom att höja vikten något och köra samma antal reps eller att vila mindre mellan seten eller att utföra ett extra set.
sen får du heller inte glömma att ha en sund och genomtänkt kosthållning ochså.
Tack för svar!
Nu vill jag bara ha svar på bänkpressfrågan
jag citerar en kompis
”vet inte vilket som är rätt men du behöver i alla fall inte gå lika lågt om du kör mot nedre bröst”
men skulle väl säga mitt på bröstet känns lagom för mig
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY