Vill utveckla bröst lite mer

Home Forums Allmänt om gymträning Vill utveckla bröst lite mer

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • Author

Jag tänkte ändra lite min veckoschema så att jag tränar bröst 2 ggr i veckan men vill inte göra det på bekostnad av andra muskelgrupper.

träning nu ser ut så här:

dag 1: bröst, och ev. mage
    dag 2: rygg
    dag 3: vila
    dag 4: axlar, och ev. mage
    dag 5: biceps, triceps
    dag 6: vila
    dag 7: vila

(obs! ibland blir vila dag 3 och 4 och då skjuts upp axlar och armar till dag 5 och 6, vila dag 7 sen repetera cykeln, skall nämna också att jag tränar inte ben, kommer inte att göra det heller)

Det jag tänker göra är att på dag 4 slänger ett lite lugnare bröst pass och köra tillsammans med axlarna. Jag får helt enkelt dela bröstpasset genom att byta ut vissa axelövningar mot bröstövningar. Skilnaden blir att axlarna får några färre övningar men o andra sidan så involveras ju de i bröst övningar.
    Frågan är blir det för mycket bröst och för lite axlar eller är det helt ok att testa det?

adde 75 wrote:
    skall nämna också att jag tränar inte ben, kommer inte att göra det heller

Får jag fråga varför?

adde 75 wrote:
    Frågan är blir det för mycket bröst och för lite axlar eller är det helt ok att testa det?

Visst kan du testa. Risken är dock att du blir övertränad. Jag förmodar att du är relativt ny inom träning och skulle därför inte rekommendera att lägga allt för stor vikt på en specifik muskelgrupp.

adde 75 wrote:

Frågan är varför vill du träna bröst 2 ggr per vecka?
    Ska du tävla i bänkpress eller?

Kör du annars smal bänk då du tränar triceps?

Jag har alltid varit en sån som också INTE tränar ben… varför? .. kände inte att det behövdes helt enkelt… Finns det något jätte negativt med att inte göra det? .

Vh//Robert

Ivan_Drago wrote:
    Jag har alltid varit en sån som också INTE tränar ben… varför? .. kände inte att det behövdes helt enkelt… Finns det något jätte negativt med att inte göra det? .

Vh//Robert

Tja… ojämn kropp? Obalans i muskulaturen? Vassraggare? Tänk på kroppen som en enhet, inte en samling lösa delar som bör prioriteras olika mycket. Ben och bål motsvarar ju halva kroppen…

Ulden wrote:
    Får jag fråga varför?

Som Drago sa, känner inte för det…..har spelat fotboll länge och är nöjd med de än så länge…

Ulden wrote:
    Visst kan du testa. Risken är dock att du blir övertränad. Jag förmodar att du är relativt ny inom träning och skulle därför inte rekommendera att lägga allt för stor vikt på en specifik muskelgrupp.

Är inte relativt ny inom träning…..

Undertaker wrote:
    Frågan är varför vill du träna bröst 2 ggr per vecka?
    Ska du tävla i bänkpress eller?

Kör du annars smal bänk då du tränar triceps?

Ja, som jag skrev jag är inte nöjd med storleken i jämförelse med axlar och överkroppen överhuvudtaget, därför vill jag utveckla de och prioritera de ett tag iaf…..

Ja, jag kör smalbänk (basövning i triceps)….

Ivan_Drago wrote:

Vh//Robert

Håller med dig…….:emo-thumb

adde 75 wrote:
    Som Drago sa, känner inte för det…..har spelat fotboll länge och är nöjd med de än så länge…

Är inte relativt ny inom träning…..

Isåfall har du fått sjukt dåliga resultat. Hur fasen förklarar du annars att benen är i paritet med överkroppen enbart på att spela fotboll?

Jacksatan wrote:
    Isåfall har du fått sjukt dåliga resultat. Hur fasen förklarar du annars att benen är i paritet med överkroppen enbart på att spela fotboll?

har aldrig påstått att benen är i partiet med överkroppen utan att jag är NÖJD med deras utseende just nu…kanske senare…..:p

adde 75 wrote:
    har aldrig påstått att benen är i partiet med överkroppen utan att jag är NÖJD med deras utseende just nu…kanske senare…..:p

Det är din kropp, ditt val.
    Visst kan du prova köra bröst 2ggr i veckan. Att köra bröst väldigt hårt 2ggr i veckan tror jag dock kommer bli för mkt. Kör ett lättare o ett tyngre pass.

Jojje89 wrote:
    Fotboll tränar väl mest uthållighet i benmuskulaturen? Lär inte få stora/kraftiga ben av fotboll, tvärtom dom blir mindre men uthålliga som sprinternas ben?!?
    Har jag rätt eller?

Som fotbollsspelare tränar man både explosivitet och uthållighet. Det går inte att säga generellt att fotbollsspelare har stora eller små ben, det är i regel individuella förutsättningar som avgör spelarnas benstorlek. De som är snabba sprinters tränar ofta upp den kvaliten ytterligare, eller bör göra det, och samma sak för de som är långsammare men uthålligare.

Vissa har grymma lår och vader.

Jacksatan wrote:
    Kör ett lättare o ett tyngre pass.

Ja, det var tanken….:up:

Jojje89 wrote:
    Fotboll tränar väl mest uthållighet i benmuskulaturen? Lär inte få stora/kraftiga ben av fotboll, tvärtom dom blir mindre men uthålliga som sprinternas ben?!?
    Har jag rätt eller?

[img=http://www.realmadridfans.org/conocearobertocarlos/01.jpg]

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 33 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.