viloperioder

Home Forums Allmänt om gymträning viloperioder

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hur ofta bör man ha viloperioder, en vecka varannan månad, oftare eller mer sällan? Vid julen blir ju ofta en naturlig viloperiod, men resten av året då?

När du känner att kroppen behöver en viloperiod, när du känner att du vill ha mer tid med annat, när du kommit till en platå i din träning etc etc.

Finns mycket man kan skriva om när man ”ska” ta viloperioder, dock så tror jag att huvudanledningen till att folk tar viloperioder är för att de känner att kroppen behöver det.

Du måste inte ta viloperioder heller för den delen.

nible wrote:
    När du känner att kroppen behöver en viloperiod, när du känner att du vill ha mer tid med annat, när du kommit till en platå i din träning etc etc.

Finns mycket man kan skriva om när man ”ska” ta viloperioder, dock så tror jag att huvudanledningen till att folk tar viloperioder är för att de känner att kroppen behöver det.

Du måste inte ta viloperioder heller för den delen.

Flessa wrote:
    Lyssna på kroppen. Den dagen/veckan den säger att den inte vill, orkar elelr kan träna så acceptera det och hitta på något annat. Alla fungerar olika behöver således olika mycket vila & återhämtningen så det ända receptet är att lyssna på din kropp.

Det var just det jag sa.

nible wrote:
    Det var just det jag sa.

:D
    Typ tredje tråden idag där det är omöblerat, d.v.s. att det ekar.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.