- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Allmänt om gymträning › Volym eller styrka?
Jag kör 3 sets, 6-10 repetitioner varje set. Jag får ju självklart både styrka och volym, men för att få mest volym.. Är det bättre att köra få repetitioner d.v.s. 4-7 st eller är det bara att fortsätta med 6-10?
1-20 repetitioner har jag hört bygger bra.
du e skit rolig anders ,va serriös nån gång
Vad är problemet? Folk frågar hela tiden om vad som bygger bäst, man börjar ju nästa tro att dom glömmer bort att träna ibland…Det är väl bara gå till gymmet och lyft så mycket skit du kan i 45 min sen går du hem, äter och sover. Någon dag senare gör du samma igen och så gör du det i 10 år, så kanske du förhoppningsvis har växt lite.. Alla har så bråttom och kan inte lägga ner ett ynka träningspass med att pröva något annat än vad dom gjort i 1 år utan måste fråga alla innan dom testar det så att inget blir fel… För vem vill ha variation, alla vet ju att musklerna kommer krympa om man gör något annorlunda eller ”inte optimalt”…
jo rätt som du sa anders men säg de te han istället för den korkad kommentaren 1-20
Men han har ju rätt? Man bygger bäst i spannet 1-20 repetitioner och 1-10 set. Ungefär.
Individuellt hur du reagerar på repetitionsintervall. Personligen växer jag inte i basövningar om jag går mycket över 6-8 repetitioner medan jag har träningspartners som reagerar bäst på 10-12. Ta reda på hur många repetitioner i vilka sorts övningar och antalet arbetsset som fungerar bäst för just dig. En bra riktlinje brukar dock vara 6-10 i basövningar och 10-15 i isolations/komplettering övningar.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY