Volym program

Home Forums Allmänt om gymträning Volym program

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Hej,
    Skulle någon kunna se över mitt tränings program. Är ute efter främst volym och har begränsad utrustning. Vill använda fria vikter så mycket som möjligt.
    Lite fakta: Tränat ca 1 år vill nu börja träna mer seriöst, strävar efter att öka i vikt hela tiden så mycket som möjligt utan att öka för mycket i fett. Vill helst träna 4-5 dagar i veckan.
    Undrar om detta schema skulle kunna fungera eller om jag är helt ute och cyklar vill verkligen börja träna seriöst!

Dag 1 Sets Reps
    Plan bänkpress
    5 8-10
    Incline bänk/hantelpress
    5 8-10
    Plan hantelpress
    5 8-10
    Smalbänkpress
    4 8-10
    Liggande Tricep extensions
    4 8-10
    Hantelsträck bakom huvudet
    4 8-10

Dag 2 Sets Reps
    Skivstång/Hantelshrugg
    5 8-10
    Marklyft
    5 8-10
    Hantel/skivstångsrodd
    5 8-10
    Skivstångscurl
    4 8-10
    Alternerande hantel curl
    4 8-10

Dag 3 Sets Reps
    Utfall med hantel
    3 8-10
    Knäböj
    4 8-10
    Raka ben marklyft
    3 8-10
    Benlyft (med vikt)
    3 15
    Crunches med ben I luften (med vikt)
    3 20
    Ben mot mage (med vikt)
    3 15

Dag 4 Sets Reps
    Militärpress
    5 8-10
    Stående hantellyft åt sidan
    5 8-10
    Stående framåtlutande hantellyft åt sidan 5 8-10

Day 5 Sets Reps
    Benlyft (med vikt)
    5 15
    Bet mot mage (med vikt)
    5 15
    Crunches (med vikt)
    5 20

Tack på förhand, Joko.

Det var mycket mage det, hehe. Skippa dag 5, du får sexpack om du sköter träning och kost ändå.

Inga kommentarer på själva upplägget förövrigt?:p

För lite rygg. Lägg till chins/latsdrag.

Är det inte bra att ha 6-9 set totalt per muskelgrupp?

Heltsjuk wrote:
    Är det inte bra att ha 6-9 set totalt per muskelgrupp?

Har läst att man bör ligga på 100-120 reps per muskel varje vecka vilket detta blir. Utveckla gärna?

henrikl wrote:
    För lite rygg. Lägg till chins/latsdrag.

Har ej tillgång till maskin eller något för att utöva chins, något annat förslag tycker jag fått med alla delar av ryggen dock :)

joko wrote:
    Har ej tillgång till maskin eller något för att utöva chins, något annat förslag tycker jag fått med alla delar av ryggen dock :)

Chins behöver du bara en trapppa för, eller ett träd i skogen:p

JeppeAndersson wrote:
    Chins behöver du bara en trapppa för, eller ett träd i skogen:p

Ja förfan går ut o kör några nu i djupsnön :D

Vad kör du knäböj i? Om du inte är typ 2.20 cm antar jag att du kan dra upp ställningen till max och köra chins på skivstången? Annars finns ju chinsräcken för 299 spänn i närmaste sportaffär.

Fare wrote:
    Vad kör du knäböj i? Om du inte är typ 2.20 cm antar jag att du kan dra upp ställningen till max och köra chins på skivstången? Annars finns ju chinsräcken för 299 spänn i närmaste sportaffär.

Får göra en egen variant då jag typ sätter mig ner på undre delen av bänken o sätter stången på axlarna som utgångsläge. Bänken är alltså inte hög, har ingen möjlighet att sätta upp chinsräcke men kanske trappen kan fungera :|

Jag hade lagt Marklyft före shrugsen om du inte kör med lindor när du kör mark då dvs, med tanke på greppet osv! om du inte kör lätta shrugs då ;P

Du kan ju kanske testa GVT med en 4 dagars splitt där fokus ligger på Knäböj, Chins, Bänkpress och Militärpress.

Sen kan du komplettera passen med någon biceps/triceps/mage övning samt lite marklyft emellanåt. Dock råder jag dig att inte utföra just GVT-upplägget på marklyften!

Tommy Ivarsson wrote:
    Du kan ju kanske testa GVT med en 4 dagars splitt där fokus ligger på Knäböj, Chins, Bänkpress och Militärpress.

Sen kan du komplettera passen med någon biceps/triceps/mage övning samt lite marklyft emellanåt. Dock råder jag dig att inte utföra just GVT-upplägget på marklyften!

Intressant, hur kan detta upplägg se ut :)?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.