Home › Forums › Allmänt om gymträning › Volym program
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 mars, 2011 at 01:42 #398119Anonym anvandareMemberjoko wrote:Intressant, hur kan detta upplägg se ut ?
Dag 1 – Knäböj, Vadpress
Dag 3 – Bänkpress, Dips, Rotatorcuff
Dag 5 – Chins, Stångcurl, Ryggextensioner/Marklyft
Dag 7 – Militärpress, Mage, Sidolyft
Dag 9 – Omstart
Där de understrukna är de övningar där GVT upplägget med 10*10 används. Går givetvis att använda i samtliga övningar men risken är att det blir lite väl extrem volym, du får testa dig fram.
Det här var ett upplägg, du skulle ju lika väl kunna köra en Ben/Press/Dragsplit som du går igenom på en vecka med GVT-upplägg i samma övningar som i detta upplägget. Eftersom det är en tresplit kommer ju omstarten ske på den 7e dagen istället i såna fall.
6 mars, 2011 at 10:50 #398120Anonym anvandareMemberjoko wrote:Får göra en egen variant då jag typ sätter mig ner på undre delen av bänken o sätter stången på axlarna som utgångsläge. Bänken är alltså inte hög, har ingen möjlighet att sätta upp chinsräcke men kanske trappen kan fungeraÄr det inte ganska så tungt att börja knäböj på det sättet?
Du skulle ju kunna testa att köra lite andra varianter på böjar som frontböj , zerchersquat eller min personliga favorit, barbel hacksquat . Det skulle jag i alla fall göra. För ryggen kan du ju alltid lägga till pullover på en nedåtlutande bänk för att komma åt latsen lite mer.6 mars, 2011 at 13:34 #398121Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Dag 1 – Knäböj, VadpressDag 3 – Bänkpress, Dips, Rotatorcuff
Dag 5 – Chins, Stångcurl, Ryggextensioner/Marklyft
Dag 7 – Militärpress, Mage, Sidolyft
Dag 9 – Omstart
Där de understrukna är de övningar där GVT upplägget med 10*10 används. Går givetvis att använda i samtliga övningar men risken är att det blir lite väl extrem volym, du får testa dig fram.
Det här var ett upplägg, du skulle ju lika väl kunna köra en Ben/Press/Dragsplit som du går igenom på en vecka med GVT-upplägg i samma övningar som i detta upplägget. Eftersom det är en tresplit kommer ju omstarten ske på den 7e dagen istället i såna fall.
Antar att de som ej är understrukna bör vara isolationsövningar? Ska jag köra dessa på 3 set eller högre?
6 mars, 2011 at 13:35 #398122Anonym anvandareMemberMarvi wrote:Är det inte ganska så tungt att börja knäböj på det sättet?
Du skulle ju kunna testa att köra lite andra varianter på böjar som frontböj , zerchersquat eller min personliga favorit, barbel hacksquat . Det skulle jag i alla fall göra. För ryggen kan du ju alltid lägga till pullover på en nedåtlutande bänk för att komma åt latsen lite mer.Tack för förslaget! Ja nog kan knäböj börja bli tugnt efter 5 set:|
6 mars, 2011 at 13:47 #398123Anonym anvandareMemberjoko wrote:Antar att de som ej är understrukna bör vara isolationsövningar? Ska jag köra dessa på 3 set eller högre?Ja de blir isolationsövningar, alla utom marklyften som du om du nu vill köra dem, bör köra med lägre reps och verkligen se till så att din lyftteknik är bra.
Kör du 3 arbetsset per isolationsövning, kommer räcka gott och väl
6 mars, 2011 at 13:51 #398124Anonym anvandareMemberVill du öka i vikt och volym så finns det EN enkel regel lyft som en häst och ät som en häst svårare en så är det inte!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.