Yr och illamående

Home Forums Allmänt om gymträning Yr och illamående

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author

Nästan varje gång jag är i gymmet och kör hårt blir jag både yr och illamående.
    Jag funderar på om det kan vara min pre-workout ”Red Devil” som kanske orsakar detta?
    Men det jag alltid får stå ut med är att jag är så illamående efter gymmet och jag har jättesvårt att äta. Det tar flera timmar innan jag kan få i mig något ordentligt.
    Allt bara växer i munnen.
    Jag har nu skaffat Dalblads ”gainer explosion” för att få i mig någonting efter gymmet. Det funkar rätt bra.
    Men jag mår fortfarande väldigt illa.

Är det fler som erfarit illamående och att man blir yr?
    Finns det något bra förklaring?

tacksam för alla svar och diskussioner :)

I slutet av mitt Ben/vader/mage pass mår jag alltid jävligt dåligt, så illa att jag kräks 80% av gångerna.
    För min del tror jag de är att ja inte är nog tränad helt enkelt.

Samma som ovan för mig, just vid ben- och magpass nyper det till ordentligt i huvudet och magen men jag spyr dock inte. Vanligtvis är detta när jag antingen har mina 20-25reps pass eller när jag har mina 4-6reps pass.

Melango: Ta och gör så helt enkelt att du står över din pwo någon/några dagar och ser om det förändras eller inte. Känner du dig så hängig att det stör träningen kan du inta rent koffein istället. Funkar för mig de dagar jag inte klunkat pwo.

Hej kan vara pwo. Jag har provat 4 stycken och blivit illamående så att jag spydde under passen på 2 av dom. Tror att det är ganska vanligt! Prova ngn annan eller kör bara ett pass utan.

Billy85 wrote:
    I slutet av mitt Ben/vader/mage pass mår jag alltid jävligt dåligt, så illa att jag kräks 80% av gångerna.
    För min del tror jag de är att ja inte är nog tränad helt enkelt.

Kräks du 80% av gångerna så kör du garanterat för hårt eller ätit för tätt inpå passet. Låter inte bra iallafall:

okej. då provar jag koffeintabletter istället då?
    (i dont drink coffee :p)

Spontant låter det såklart som din PWO.

Melango wrote:
    okej. då provar jag koffeintabletter istället då?
    (i dont drink coffee :p)

Nej, kaffe kan brinna i helvetet för min del, fyfan vad äckligt! (nu blir jag dräpt)

Det skadar ju inte att testa :)

Alltså, hur tänker du? Du kör med ett kemiskt preparat och får illamående i samband med det och istället för att prova upphöra med det provar du att lägga till ett annat?

Skippa alla syntetiska kosttillskott och preparat till att börja med. Om du ändå får problem med illamående så fort du tränar bör du uppsöka läkare.

crille wrote:
    Alltså, hur tänker du? Du kör med ett kemiskt preparat och får illamående i samband med det och istället för att prova upphöra med det provar du att lägga till ett annat?

Skippa alla syntetiska kosttillskott och preparat till att börja med. Om du ändå får problem med illamående så fort du tränar bör du uppsöka läkare.

Fast grejen var ju att hon skulle sluta med pwo för en dag eller en tid och känna efter. Slutade illamåendet men att hon känner sig väldigt hängig under passet så att det stör kunde hon testa enbart koffein.

Tollesson wrote:
    Fast grejen var ju att hon skulle sluta med pwo för en dag eller en tid och känna efter. Slutade illamåendet men att hon känner sig väldigt hängig under passet så att det stör kunde hon testa enbart koffein.

Fast hon frågar iofs om hon ska prova koffeintabs istället. Tror hon missade poängen i ditt förslag.

Gettodachoppa wrote:
    Fast hon frågar iofs om hon ska prova koffeintabs istället. Tror hon missade poängen i ditt förslag.

Ahaaa, men efter detta förstår hon säkert :up:

ooooookeeeeeej. Men ibland är det skönt med något uppiggande innan gymmet ifall man är lite seg :P

Melango wrote:
    ooooookeeeeeej. Men ibland är det skönt med något uppiggande innan gymmet ifall man är lite seg :P

Det bästa är att bli pigg på naturligt sätt, genom att bl.a. äta rätt, sova ordentligt, inte träna direkt efter stressigt arbete, ta en lugn promenad i friska luften. T ex.
    Jag vet att man ändå kan känna sig lite seg, och upplever det själv ibland trots att jag försöker ha förberett mig både mentalt och fysiskt långt innan passet. Det brukar dock ändå bero på slarv med kosten eller näringstimingen, att man varit i en dålig miljö (kass eller förorenad luft, buller t ex) eller liknande. Då brukar jag ta en kopp starkt grönt te (ekologiskt) för att bli piggare och känna mig allmänt bättre och mer redo. Grönt te innehåller lite koffein. (men det är inte huvudorsaken till att jag tar det)
    Självklart äter jag lite i samband med det också, en stund innan passet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.