springa 3 km

Home Forums Allmänt om konditionsträning springa 3 km

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #98854
    #1069213

    Hej!

    Jag behöver förbättra min tid (springer 3 km) och undrar om nån kan ge mig tips på hur jag ska gå tillväga?

    #1069230

    Har under en period kört regelbundet i gymmet med bland annat mycket benböj 2-3 gånger/vecka. Testade för ett tag sen på löpbandet, gick riktigt fort utan att ha löptränat alls senaste tiden.

    #1069384
    philip00 wrote:
    Hej!

    Jag behöver förbättra min tid (springer 3 km) och undrar om nån kan ge mig tips på hur jag ska gå tillväga?

    Vilken tid springer du på idag?

    Själv varierar jag mellan distanspass på 12-16 km, tempopass på 6-7 km samt intervall träning.
    Vet ju inte vilken tid samt vilket mål du har med detta.

    #1069694
    Pastorn wrote:
    Har under en period kört regelbundet i gymmet med bland annat mycket benböj 2-3 gånger/vecka. Testade för ett tag sen på löpbandet, gick riktigt fort utan att ha löptränat alls senaste tiden.

    Tack för tipset!

    #1073149

    intervall är det bästa plus träna benstyrka på gym :) 20 minuter räcker sedan kör ett lång pass 5 -7 km för uthållighetens skull

    #1081188

    Håller med om att du borde testa att köra intervaller. Som jakethebake sa så borde du även försöka köra lite benövningar för att få ner tiden så mycket som möjligt på en så kort sträcka.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.