Är kvinnliga byggare att betrakta som seriösa idrottskvinnor?

Home Forums Artiklar Är kvinnliga byggare att betrakta som seriösa idrottskvinnor?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 81 total)
  • Author
    Posts
  • #716109
    metroflex wrote:
    Ja det var värst vad mina inlägg var ”fel” idag då…

    Inte vara bitter.
    Jag bara skriver som det är. :)

    #716110

    No offence taken :emo-thumb

    #716111

    Grym artikel!

    #716112

    Mycket välskriven artikel:nod

    #716113

    Mycket bra artikel, bra skrivet! :emo-thumb

    #716114

    Bra skrivit:emo-thumb

    #716115

    Bra skrivet. Verkar vara ensam om att inte se bodybuilding som varken sport elle idrott.

    #716116

    Anses manliga bodybuilders som seriösa idrottare så vore det väldigt skumt om inte kvinnor gör det tycker jag… :p

    #716117

    Det är en bedömningssport som simhopp.
    Mycket blod,svett och tårar bakom musklerna.
    Reppa på!

    #716118

    Det är inget fel med Body Building, det är bara det att folk ser bara dem dåliga exempel och dömmer alla ”rena” utefter dem. Det är som med allt annat, hur många dömmer inte ut en säljare som ringer? Man tänker han är väl en sån där som vill luras utan att säljaren ens hunnit säga vad det handlar om.

    #716119

    Varför skulle inte kvinnliga byggare vara seriösa idrottskvinnor? Är det mindre seriöst om man är kvinna? Att bodybuilding är en idrott likaväl som boxning, gymnastik mm är självklart? Vad skulle det annars betraktas som?
    Sen kan man fundera över vad golf och stavgång är. För mig är det promenad. [http://forum.body.se/images/smilies/wacko.gif]

    #716120

    Varför skulle inte kvinnliga byggare vara seriösa idrottskvinnor? Är det mindre seriöst om man är kvinna? Att bodybuilding är en idrott likaväl som boxning, gymnastik mm är självklart? Vad skulle det annars betraktas som?
    Sen kan man fundera över vad golf och stavgång är. För mig är det promenad.

    #716121

    Det är ju mer skönhetstävling än fotbollsmatch anser jag också.
    Please don’t kill me (:

    Fast å andra sidan. Fröken Sverige behöver bara ju bara se söt ut och aldrig anstränga sig egentligen.

    (Dom är ändå idrottskvinnor) :P

    #716122

    Det är ju skillnad på bodybuilding och bodyfitness. Bodyfitness är ju mer en skönhetstävling, där det gäller att ha löshår, lösögonfransar, lösnaglar, snygg makeup, bikinis och skor + naturligtvis snygg och vältränad figur. I bodybuilding gäller att ha stora, snygga muskler i proportion. Det liksom atletic fitness är idrott.

    #716123
    wansjo wrote:
    Det är ju skillnad på bodybuilding och bodyfitness. Bodyfitness är ju mer en skönhetstävling, där det gäller att ha löshår, lösögonfransar, lösnaglar, snygg makeup, bikinis och skor + naturligtvis snygg och vältränad figur. I bodybuilding gäller att ha stora, snygga muskler i proportion. Det liksom atletic fitness är idrott.

    När det gälllre bodybuilding och bodyfitness så är ju det så att till skillnad från de flesta idrotter så är väldigt mycket bestämt innan själva tävlingen. Dvs en mycket stor del av tävlingen är avgjord innan sjävla tävlingen börjar, tillskillnad från de flesta andra sporter där förberedelser inte är lika kritiska.När det gäller förberedelser så tycker jag inte att man direkt kan skilja BF, CBB och BB. Även saker runt omkring scen är väldigt lika som vätsketömning och fyllning av kolhydrater. Sen att själva presentationen är olika gör nog inte att det ena kan klassas som en sport och det andra inte.
    Skillnaden mellan att ha en muskulös, snygg och symetrisk fysik mellan att ha en snygg, väldigt muskulös och symetrisk fysik är inte något som jag tycker skiljer en skönhetstävling från en sport. AF är den gren som enligt mig har mest inslag av något som kan liknas vid sport i sina styrke- och uthållighetsmoment.

    Personligen tycker jag att BF-, CBB- och BB-tävlingar är mer skönhetstävling/freakshow än sport/idrott. Detta innebär dock inte att de som tävlar i de ”sporterna” inte är idrottsmän/kvinnor. Snarare tvärtom men jag tycker att det som gör att de är idrottsmän/kvinnor är den otroliga träning de lägger ner och långa förberedelser som krävs och inte presentationen på scen.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.