Är kvinnliga byggare att betrakta som seriösa idrottskvinnor?

Home Forums Artiklar Är kvinnliga byggare att betrakta som seriösa idrottskvinnor?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 81 total)
  • Author
    Posts
  • #716139
    elinorLilja wrote:
    Jo fast då måste man ju försöka ta död på den myten. Eller myt och myt men man ska inte dra alla över en kant, vi har ju en hel del bra killar och tjejer som trots att de inte tagit något faktiskt är grymt bra. Dessutom förekommer doping i andra sporter också så kan man lika bra trycka ner de sporterna med:emo-thumb

    Det förekommer så otroligt mycket mer doping inom BB än i någon annan sport. Det värsta är att det är helt accepterat och att ingen gör ett skit för att stävja det. Inte konstigt att många inte vill ta i det med tång.

    #716140
    hubas wrote:
    Problemet är väl att nästan alla tror att bb = olagliga preparat och därför är nog inte tv osv så intresserade av att följa det hela

    Vilket ju också är halva sanningen. Varför stoppa huvudet i sanden och höja upp BB?

    #716141

    Jag förstår inte, varför just kvinnor? Om kvinnor inte är det så är väl mån det lika lite?

    #716142

    Golf är ingen sport! Det är spel, räcker inte det? Det är det roligaste man kan göra med kläderna på!

    När det gäller bodybuilding har Frank Zane (vem annars) formulerat det på ett alldeles utmärkt sätt när han konstaterar att BB är en mycket komplex företeelse. Det är en blandning av sport, skönhetstävling och konst som går ut på att forma den ”perfekta kroppen”.

    Men det var ju å andra sidan vad han pysslade med. Vad dagens ”topp”-byggare håller på med är väl i och för sig mera osäkert.

    #716143
    hubas wrote:
    Problemet är väl att nästan alla tror att bb = olagliga preparat och därför är nog inte tv osv så intresserade av att följa det hela

    Ja, det är ju tråkigt att folk har fått den bilden. Vad kan det bero på? Det är lögner i media, enbart +att folk är avundsjuka på alla muskler. Jag tycker bodybuilders är förebilder på alla sätt! :up:

    #716144

    Exakt VILKEN del av kroppsbyggning skulle män göra mer seriöst än kvinnor?
    Folk har verkligen på tok för mycket fördomar…..

    #716145
    Idda wrote:
    Jag förstår inte, varför just kvinnor? Om kvinnor inte är det så är väl män det lika lite?

    Min tanke med :up:
    Klart att det är en sport,och de som sysslar med BB är seriösa idrottsmän/kvinnor

    #716146
    A_Puma wrote:
    Exakt VILKEN del av kroppsbyggning skulle män göra mer seriöst än kvinnor?
    Folk har verkligen på tok för mycket fördomar…..

    Det är nog mer av den ”seriösa” journalistikens vinkling för att få fram de svar man vill ha. De flesta ”ofrälsta” tycker nog att kvinnliga bodybuilders ser ganska ”hemska” ut, vilket gör att man får en större chans att få de svar man vill ha. ”Nej det är ingen idrottskvinna det är en belgian blue”.

    Och visst tycker man väl att även svenska kvällstidningar borde nått ett stadium när folk inte bedöms efter kön utan efter prestation. Så verkar dock inte vara fallet.

    #716147

    Ja, men det är väl liksom självklart? Hur kan man äns tänka sig att män som håller på med BB skulle vara mer sportsliga än kvinnor som håller på med BB?

    #716148
    Jacksatan wrote:
    Ja, det är ju tråkigt att folk har fått den bilden. Vad kan det bero på? Det är lögner i media, enbart +att folk är avundsjuka på alla muskler. Jag tycker bodybuilders är förebilder på alla sätt! :up:

    Haha, klockrent.

    Givetvis hör inte nån suspekt subkultur där man förhärligar doping hemma bland ”riktga” idrotter. En sak om man hade nån vilja att tag i problemet, men det verkar ju inte vara fallet om man säger så..

    Givetvis är det en jättre prestation att tävla inom bb, men sport? Verkligen inte!

    #716149
    Jacksatan wrote:
    Ja, det är ju tråkigt att folk har fått den bilden. Vad kan det bero på? Det är lögner i media, enbart +att folk är avundsjuka på alla muskler. Jag tycker bodybuilders är förebilder på alla sätt! :up:

    vet inte hur många som genomskådar din ironi, men jag gör det!
    visst är bodybuilding sporten med stort S… :D

    #716150
    Jonas Lundberg wrote:
    vet inte hur många som genomskådar din ironi, men jag gör det!
    visst är bodybuilding sporten med stort S… :D

    Haha jag tänkte samma sak när jag läste inlägget.:p

    Topic: Du missade chansen till lite bra PR för sporten, Alex..
    Allt du behövt göra var ju att berätta hur dambyggarna oljebrottas med tigrar backstage för att vinna ”doping-protein” och hur de manliga byggarna transporteras till tävlingarna i titaniumburar precis som media vill ha det..:|

    #716151

    Måste bara sätta in en bild på en ”shredded” kvinna..

    [http://www.davepalumbo.com/2007%20Photos/June-July%20Congrats/images/Michele%20Neil.jpg]

    :emo-thumb

    #716152

    Instämmer med några andra, bodybuilding är inte en sport, men prestationerna som ligger bakom är inte mindre imponerande för det.

    Allmänheten är en oupplyst pöbel, vem bryr sig om vad de tycker?

    #716153
    Janpeter Sangborn wrote:
    Sänd byggning på tv några gånger i veckan under tiotals år, så kommer nog acceptansen till slut (utopi, jag vet, men ändå).

    Sände dom inte byggning på Sportspegeln för ungefär +25år sen, jag kommer ihåg när mina föräldrar ropade att jag skulle komma och titta när jag bara var några år. Iofs sen dess är man förstörd för livet :D

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.