Komplett tricepsträning, av Arne Persson

Home Forums Artiklar Komplett tricepsträning, av Arne Persson

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 262 total)
  • Author
    Posts
  • #254192
    Nuttte wrote:
    Inte denna —-> Upp till 24 set per pass för triceps och således 48 set i veckan, menar du att det inte går att bygga lika bra triceps med en mindre volym, låt säga hälften t.ex.?

    Jag kör ett +30 set på tisdagen och vid behov ett 10 set på fredagen. Det går säkert att bygga med mindre set men jag är ute efter starka, styrkeuthålliga och ev hyfsat stora muskler. Därav kombinerar jag flera olika tekniker.

    #254193

    +30 set ;)

    #254194
    Ferdinand wrote:
    +30 set ;)

    Jepp! Så illa är det!;)

    #254195

    Grym artikel!:emo-thumb Ska pröva programmet idag:)

    #254196
    Munding wrote:
    Grym artikel!:emo-thumb Ska pröva programmet idag:)

    Lycka till! Ta det lite lugnt i början!;)

    #254197

    Ja jag får väl göra det;) har faktiskt aldrig kört french pressar med stång innan, så det blir nog intressant:)

    #254198
    Munding wrote:
    Ja jag får väl göra det;) har faktiskt aldrig kört french pressar med stång innan, så det blir nog intressant:)

    Du lär nog uppleva en brutal och djup träningsvärk efteråt.;)

    #254199

    Okej:emo-thumb
    Fixar du att konstant köra triceps två gånger per vecka trots att du använder en så pass stor mängd set och reps? gäller väl övriga muskelgrupper också iofs:)

    #254200
    Munding wrote:
    Okej:emo-thumb
    Fixar du att konstant köra triceps två gånger per vecka trots att du använder en så pass stor mängd set och reps? gäller väl övriga muskelgrupper också iofs:)

    Jag kör ett jättepass på tisdagen, mycket hårdare än programet i artikeln. Vid behov så kör jag sedan ett lättare program på fredagen där jag endast pumpar lite. Det blir 5 superset mellan tricepspress i hiss och framåtböjda frenchpress i hiss. 5×8-10/övning. Jag brukar ha en så brutal träningsvärk att jag inte pallar mer.:)

    #254201
    Arne Persson wrote:
    Jag kör ett jättepass på tisdagen, mycket hårdare än programet i artikeln. Vid behov så kör jag sedan ett lättare program på fredagen där jag endast pumpar lite. Det blir 5 superset mellan tricepspress i hiss och framåtböjda frenchpress i hiss. 5×8-10/övning. Jag brukar ha en så brutal träningsvärk att jag inte pallar mer.:)

    Arne kommer du till Uppsala nån gång ska vi köra ett armpass. Det blir 4 set stångcurl och 4set triceps i cable-cross. Du kommer öka som aldrig förr då. ;)

    #254202
    Jacksatan wrote:
    Arne kommer du till Uppsala nån gång ska vi köra ett armpass. Det blir 4 set stångcurl och 4set triceps i cable-cross. Du kommer öka som aldrig förr då. ;)

    Gärna! Troligen kommer jag att få panik som Ronny Runesson när han testade lågset en gång och körde givetvis om passet dagen efter. :D Varför sätter du dig inte på tåget/planet ner till Lund i helgen? Karneval…. brudar… ÖÖÖÖÖL….fylla!;)

    #254203
    Arne Persson wrote:
    Gärna! Troligen kommer jag att få panik som Ronny Runesson när han testade lågset en gång och körde givetvis om passet dagen efter. :D Varför sätter du dig inte på tåget/planet ner till Lund i helgen? Karneval…. brudar… ÖÖÖÖÖL….fylla!;)

    Du kan få avluta med 10min på crosstrainern om du sköter dig, då kommer du känna dig mör dagen efter. =)
    Nån gång ska vi givetvis köra ett armpass och dokumentera med bilder. Jag kommer genast sätta nivån genom att maxa i skottcurl.
    För övrigt är jag nykterheten själv en månad framöver nu. :emo-thumb

    #254204
    Jacksatan wrote:
    Du kan få avluta med 10min på crosstrainern om du sköter dig, då kommer du känna dig mör dagen efter. =)
    Nån gång ska vi givetvis köra ett armpass och dokumentera med bilder. Jag kommer genast sätta nivån genom att maxa i skottcurl.
    För övrigt är jag nykterheten själv en månad framöver nu. :emo-thumb

    Självklart! Det ser jag fram emot! Längtar nästan upp dit! ha ha!
    Skit i drickan! Det finns ju skaunebrudar här nere som kanske kan passa?;)

    #254205

    Varför togs mitt inlägg bort?

    Kan ingen banna mig härifrån? snälla.

    #254206

    Är det någon här som ”vågat” köra programet seriöst en längre tid? Med vilket resultat?

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 262 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.