Presentation och en artikel kallad Den Termogena Dieten

Home Forums Artiklar Presentation och en artikel kallad Den Termogena Dieten

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 163 total)
  • Author
    Posts
  • #239910

    Har läst igenom tråden men har ett par frågetecken ändå som jag hoppas att någon kan svara på :) Vad är ”vitsen” med att nolla kolhydraterna? Vad för skillnad skulle det göra om man bytte ut 100g protein mot 100g kolhydrater? Mer än att det inte är just DTD man kommer följa. Tanken med att byta var mest ur ekonomiskt syfte, protein är ju ändå ganska dyrt. Eller vad har ni upplevt som testat DTD? Blev ni ruinerade?

    #239911
    Snugglez wrote:
    Har läst igenom tråden men har ett par frågetecken ändå som jag hoppas att någon kan svara på :) Vad är ”vitsen” med att nolla kolhydraterna? Vad för skillnad skulle det göra om man bytte ut 100g protein mot 100g kolhydrater? Mer än att det inte är just DTD man kommer följa. Tanken med att byta var mest ur ekonomiskt syfte, protein är ju ändå ganska dyrt. Eller vad har ni upplevt som testat DTD? Blev ni ruinerade?

    Läs tråden igen.

    Ledtråd: TEF.

    (Bortsett från alla andra fördelar med ett högt proteinintag såklart. )[/b]

    #239912

    Har nu kört DTD sedan i fredags, någon mer som upplevt problem att gå på toa?
    Pissar en hel del och dricker ca 2liter vatten om dagen. Är detta något som ”följer med” dieten?

    #239913
    Snugglez wrote:
    Har nu kört DTD sedan i fredags, någon mer som upplevt problem att gå på toa?
    Pissar en hel del och dricker ca 2liter vatten om dagen. Är detta något som ”följer med” dieten?

    Att du pissar mycket beror säkerligen på det höga proteinintaget. Öka på vätskeintaget en aning bara.

    Problem med att gå på toa, säger du. Hård i magen antar jag är vad som avses och det första du bör göra är att se över ditt intag av grönsaker. Fiberrika grönsaker som broccoli och blomkål och liknande bör vara en stapelvara på den här dieten, om inte annat för att underlätta nummer två, om man säger.:)

    #239914

    Hård i magen är det ja, okej broccoli äter jag dock bara 200g om dagen. Ökar intaget och ser om det blir någon skillnad :)

    #239915
    Snugglez wrote:
    Hård i magen är det ja, okej broccoli äter jag dock bara 200g om dagen. Ökar intaget och ser om det blir någon skillnad :)

    Öka fettintaget en aning också, det brukar hjälpa mot hårda magar.

    #239916

    Ska testa detta. Tack Jon och nible för svaren :)

    #239917

    Martin

    Har du ändrat uppfattningen om hur mycket cardio som ska köras under dieten? Såg att du hade skrivit på Kolozzeum att man skulle undvika cardion så mycket som möjligt (kan ha läst fel, hittar inte posten nu).

    #239918

    Kör Termogena dieten 2-3 veckor nu före utlandssemestern. Ligger väl på 15% eller något sådant idag. Spännande att se hur det går!

    #239919

    Kör typ DTD-upplägg vilodagar och mer kolisar (stärkelse) efter träning på träningsdagar

    #239920
    J.v.K wrote:
    Påverkas levervärderna något utav en så pass proteincentrerad diet?

    Det har jag svårt att tro. Har inte hört något som antyder detta i alla fall.

    #239921

    Det här låter som något jag läste om i The ketogenic diet (1998) av Lyle McDonald tror jag

    Edit: Eller ja, en modified-PSMF ;)

    [http://en.wikipedia.org/wiki/Protein_Sparing_Modified_Fast]

    #239922
    J.v.K wrote:
    Påverkas levervärderna något utav en så pass proteincentrerad diet?

    En läkare jag talade med sade att så kunde vara fallet, men jag är rätt tveksam själv. Dock kan det knappast vara hälsosamt med sådana proteinmängder i längden, men det är ju ingen diet som sträcker sig över långa perioder heller.

    #239923
    Madball wrote:
    Det här låter som något jag läste om i The ketogenic diet (1998) av Lyle McDonald tror jag

    Edit: Eller ja, en modified-PSMF ;)

    [http://en.wikipedia.org/wiki/Protein_Sparing_Modified_Fast]

    Nja, det är ändå viss skillnad mellan de olika uppläggen. DTD är inte lika restriktiv och ger större mättnad. Proteinintaget och fettintaget är högre på DTD också.

    Och precis som du påpekar så är det ingen ketogen diet. Blir svårt att hamna i ketos med det där proteinintaget. ;)

    #239924

    True, true.

    Därför skrev jag en modifierad-PSMF :)

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 163 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.