Presentation och en artikel kallad Den Termogena Dieten

Home Forums Artiklar Presentation och en artikel kallad Den Termogena Dieten

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 163 total)
  • Author
    Posts
  • #239805

    :up: Fler inlägg från GM välkomnas varmt.

    #239806

    ja jättegärna! mer från honom.! :up:

    det kmr bli SÅ jobbigt att inte kunna kröka .. USH . hur brukar ni lösa situationen? är det bara att bita ihop eller kan man göra de en gång i månaden i måttliga mängder? för mig räcker typ 5-6 öl så a ja gladare i hatten :|

    #239807
    LuThe wrote:
    ja jättegärna! mer från honom.! :up:

    det kmr bli SÅ jobbigt att inte kunna kröka .. USH . hur brukar ni lösa situationen? är det bara att bita ihop eller kan man göra de en gång i månaden i måttliga mängder? för mig räcker typ 5-6 öl så a ja gladare i hatten :|

    Det handlar om prioriteringar. Bestäm vad som är viktigt för dig. Detta behöver inte betyda att du går in i den allt-eller-inget-attityd som tycks prägla de flesta som går på diet.

    Jag har lagt till ett addendum som handlar om sk ätardagar i tråden. Denna term har perverterats till att inbegripa en dag som många använder till att fylla sig själv till bristningen med all skit de kommer över. Detta är inte del av min filosofi (det brukade vara det, tyvärr).

    Om man inte tycker att mitt förslag på en ätardag (vilket snarare är en dag med underhållsintag och med högt kolhydratintag) passar en så bör man anpassa situationen till sin egen.

    Den socialt lagde kan använda dieten sön-fre och använda lördagen till en utekväll.

    Lördagen äts samma mål fram till förfesten, barrundan eller vad ni nu hittar på, och därefter får du räkna med ca 1000 kcal i form av diverse alkoholhaltiga drycker. Se upp med fyllekäket; när kvällen är slut kommer du inte hem och sköljer ner ett cornflakespaket med en liter mjölk+halv limpa bröd, utan du har en burk kvarg (eller annan ren proteinkälla) väntande på dig i kylen.

    Ät den och gå direkt i säng, ta ett äpple om du måste. Det är dock inte lätt att tänka rationellt i intoxikerat tillstånd så gör en ansträngning att inte äta något annat skit.

    Korrekt utförd pratar vi kanske om en extra 1500 kcal i form av sprit/öl/kvarg/frukt, vilket hamnar på cirka 2500-3000 kcal totalt beroende på vad ni åt innan utekvällen. Detta kommer inte att leda till någon tillbakagång i dieten, bara en paus. Söndag morgon tar du en treo och fortsätter i samma veva.

    Se där, ytterligare ett förslag hur man kan skräddarsy dieten för att passa sitt liv.

    #239808
    LuThe wrote:
    ja jättegärna! mer från honom.! :up:

    det kmr bli SÅ jobbigt att inte kunna kröka .. USH . hur brukar ni lösa situationen? är det bara att bita ihop eller kan man göra de en gång i månaden i måttliga mängder? för mig räcker typ 5-6 öl så a ja gladare i hatten :|

    Brukar köra Pripps lågkolhydratbira. 30kcal per 100ml, dvs. ungefär 100kcal per flaska. Inte allt för farligt :)

    #239809

    men GM varför ska man äta över huvud taget när man kmr hem på lördakvällen? när man har mkt alkohol i kroppen så sätts väll allt man proppar i sig direkt runt magen tills alkoholen börjar försvinna ur kroppen. Är du med på hur jag menar?

    Det är väll inte förns nästa dag som man bör börja äta för då har mkt av alkoholen gått ur kroppen under natten? så har jag fått för mig iaf…

    Är det inte så att man kan ramla bakåt i dieten om man krökar mkt (på en å samma kväll) ? jag läste att du skrev att man bara t ar en paus då men varför går det inte att ramla bakåt ?

    Hur kan du vara så kunnig om just denna diet ?

    #239810
    LuThe wrote:
    men GM varför ska man äta över huvud taget när man kmr hem på lördakvällen? när man har mkt alkohol i kroppen så sätts väll allt man proppar i sig direkt runt magen tills alkoholen börjar försvinna ur kroppen. Är du med på hur jag menar?

    Det är väll inte förns nästa dag som man bör börja äta för då har mkt av alkoholen gått ur kroppen under natten? så har jag fått för mig iaf…

    Är det inte så att man kan ramla bakåt i dieten om man krökar mkt (på en å samma kväll) ? jag läste att du skrev att man bara t ar en paus då men varför går det inte att ramla bakåt ?

    Hur kan du vara så kunnig om just denna diet ?

    Eftersom jag hoppas att du inte äter något flottigt fyllekäk nere på Hassans Kebab. Därav lite protein innan läggdags. Magra proteinkällor sätter sig inte runt magen nej, såvida du inte gått helt överstyr tidigare under kvällen.

    Jo, man kan ”ramla bakåt” men om du läst det jag skrev i föregående post nogrannt så förstår du att skadan blir minimal/eller ingen, om du följer några riktlinjer och inte förstör hela dagen med att äta massa skräp ute.

    Jag är kunnig därför att jag skapade dieten.

    Kommer du med fler frågor, som antingen har besvarats i artikeln eller som jag har tagit upp i en annan post här, så kommer de att tas bort. Skicka PM, men var medveten om att mitt tålamod är kort.

    #239811

    Scottcurl!

    Coolt att se att den fungerade såpass bra för dig och din kompis, jag själv har tänkt att påbörja dieten om nån månad eller 2. Men jag är orolig att tappa allt för mkt i styrka, självklart vet jag att det är oundvikligt att göra..

    Men enligt GM så ska man köra få reps, 5-8 om jag inte minns fel. Har ni två gjort det i dom 2 månader som ni deffat? Har nämligen aldrig kört samma program i me än 6 veckor eftersom kroppen då har vant sig vid vikterna och ökningen och man börjar tappa effekt. Hur gick den biten för er?

    Hur gammal är du?
    Hur mkt tog du t.ex i bänkpress innan och efter dieten?

    #239812

    Ärligt talat så tror jag inte att jag orkar med DTD … Bara blotta tanken att pressa i sig 384 gram protein för mig får mig att må illa. Ja menar hur lyckades ni äta 4 gram protein per kilokroppsvikt? en shake e liksom på 20-25g och en kycklingfilé på 20gram typ..

    Jag kmr däremot efterlikna termogena genom att äta nästan inga kolisar (endast nåra mackor till frulle) och käka typ 2 burkar tonfisk till lunch och 3 kycklingfileér till midda… å typ 2 protteshakes per dag….

    Har du lust att förklara exakt vad ni åt för att få i er så mkt protein? För jag själv är nyfyllda 18 och bor hemma, morsan blir inte allt för glad när man vill fylla frysen med dyr kyckling om man säger så :D

    #239813
    LuThe wrote:
    Ärligt talat så tror jag inte att jag orkar med DTD … Bara blotta tanken att pressa i sig 384 gram protein för mig får mig att må illa. Ja menar hur lyckades ni äta 4 gram protein per kilokroppsvikt? en shake e liksom på 20-25g och en kycklingfilé på 20gram typ..

    Jag kmr däremot efterlikna termogena genom att äta nästan inga kolisar (endast nåra mackor till frulle) och käka typ 2 burkar tonfisk till lunch och 3 kycklingfileér till midda… å typ 2 protteshakes per dag….

    Har du lust att förklara exakt vad ni åt för att få i er så mkt protein? För jag själv är nyfyllda 18 och bor hemma, morsan blir inte allt för glad när man vill fylla frysen med dyr kyckling om man säger så :D

    Och det är just detta som är poängen med hela dieten.

    Dess monotona upplägg och höga mättnadsfaktor, gör att viktförlusten sker nästan helt spontant såvida man håller sig till de riktlinjer jag satt upp.

    Din ålder och livssituation gör mig tveksam till att denna dieten är lämplig för dig överhuvudtaget.

    Så vänligen upphör att posta här och genomför en diet med ett mer moderat tillvägagångssätt, som inte tvingar din stackars mamma att pantsätta tvn.

    Tack och adjö LuThe.

    #239814
    King Grub wrote:
    Ja, det stämmer.

    Eftersom en uppdaterad variant av artikeln finns ute i det senaste numret, samt för att undvika förvirring, bör jag påpeka att Grub är fel ute här och att det föreligger så som min ursprungliga teori var – dvs 1 g protein är ca 3.2 kcal. Referenser finns i tidningsversionen för de som är intresserade.

    #239815

    Här är resultaten från den senaste studien på metaboliserbar energi från protein.

    [img=http://i19.tinypic.com/4ldd6yb.jpg]Ur Eur J Nutr. 2007 Feb;46(1):1-11. Estimation of the metabolizable energy equivalence of dietary proteins.

    #239816

    Vadå lagra som kroppsfett? Det handlar det inte om överhuvudtaget.

    #239817

    Jag har inte köpt tidningen, än. Men är det något som ej längre stämmer i det första inlägget? Annars kör jag på som det står skrivet

    #239818

    Energi från protein lagras bara i sällsynta fall in som kroppsfett.

    Olika proteinkällor ger olika mängd energi. Siffrorna står i tabellen.

    #239819
    Kung Bruno wrote:
    Aha …

    Frågan är bara vem som har rätt, Grandmaster eller Grub …

    Det är bara slänga fram miniräknaren räkna om värdena i tabellen så ser du vem som ligger närmast sanningen iaf ;) Om man såklart utgår från att värdena i tabellen är korrekta.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 163 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.