Siesta = Muskel-fiesta

Home Forums Artiklar Siesta = Muskel-fiesta

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #628389

    [http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000-1264358,00.html Machine Means End To Sleepless Nights]

    Quote:
    A new discovery could make it possible to take a ”power nap” at the flick of a switch. Scientists have found a way to turn on deep sleep at will using a machine that magnetically stimulates the brain. A device worn on the head could in squeeze the benefit of eight hours’ sleep into just two or three hours.
    #628390
    Magnus Branzén wrote:
    [http://news.sky.com/skynews/article/0,,30000-1264358,00.html Machine Means End To Sleepless Nights]

    Funkar det där är det ju lysande. Skönt om man inte skulle behöva sova mer än så.

    #628391
    olle wrote:
    Funkar det där är det ju lysande. Skönt om man inte skulle behöva sova mer än så.

    Håller med. Den där apparaten verkar ju vara en gåva ifrån Gud, speciellt till oss som har vissa problem med insomningen.

    #628392

    Anda Toma Chaval, es por eso que la siesta es de puta madre :) hay que mimir un poquito para recuperar los musculos.

    #628393
    Steppen1983 wrote:
    Anda Toma Chaval, es por eso que la siesta es de puta madre :) hay que mimir un poquito para recuperar los musculos.

    Jaså du kände att du ville bumpa den här gamla tråden med ett så givande inlägg….

    #628394
    Insulinus wrote:
    Jaså du kände att du ville bumpa den här gamla tråden med ett så givande inlägg….

    Yes grabben hade inget bättre för mig :D

    #628395
    Andreas Guiance wrote:
    [*]Metabolismen går i botten. Detta öppnar möjligheter för tillväxt.

    Nån som kan förklara kopplingen här?

    #628396
    rogge wrote:
    Nån som kan förklara kopplingen här?

    Så här i efterhand tycker jag att vissa poänger är otydliga, bland annat den. Det jag menade var helt enkelt att färre brända kalorier ger fler kalorier kvar till tillväxt. Detta är givetvis mest en fördel för folk som har svårt att äta tillräckligt.

    #628397
    Andreas Guiance wrote:
    Så här i efterhand tycker jag att vissa poänger är otydliga, bland annat den. Det jag menade var helt enkelt att färre brända kalorier ger fler kalorier kvar till tillväxt. Detta är givetvis mest en fördel för folk som har svårt att äta tillräckligt.

    Då är jag med, tack för svaret!

    #628398

    Sådant finns inte för privatbruk. Det är sjukhusutrustning, och jag vet inte om det finns utanför USA.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.