Tävla I Body Fitness Med Lite Hjälp

Home Forums Artiklar Tävla I Body Fitness Med Lite Hjälp

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #651541

    Tävlingsdiet
    Genom att kontakta någon duktig kostrågivare eller med liknade erfarenheter, vinner du mycket på.
    Jag peronligen har många kunder, som varken bry sig eller har tid, med sin kostupplägg och överlåter det helt åt mig.

    Men jag tycker personligen att man skall försöka styra det mesta själv.
    Kosten betyder extremt mycket och det har jag flera bevis på bla (en som ni känner till) Mini Åsa, som sprang Göteborgs marathon (4,2 mil) tre veckor innan hon tävlade på SM (body fitness) och dessutom vann hon loppet.
    Hur klara hon det?
    Enkelt, hon hade energi till det.
    Hur mycket och vad du skall äta avgör alltså du och din kostrågivare.

    Viktigt (åter igen vad jag tycker) är att börja i tid om det är första gången.
    På så vis slipper man otrevliga överraskningar.
    Det kan innebära allt från ett år till ca 3 månder från tävlingsdagen.
    Man slipper då gå låg och vara en riktigt otrevlig typ.

    Men ju mer efarenhet du får ju bättre bli du på det och då behövs ofta inte mer än 12 veckor förberedning.

    I slutet på dieten kan man eventuellt tömma sig på vatten och fylla på med kollisar.
    Men det är inte lika nödvändigt, som i BB.
    Det finns artiklar här inne om det ämnet om ni är intresserade.
    För att kolla ni är på rätt väg kan man använda sig av olika instrument (bla caliper).
    Det visar att man är på rätt väg och inte behöver stressa, då man börjar bli nojig (vilket många blir).
    Men man får inget diplom för att man kommer nära 0%.
    Tycker dock att man skall ha en väldigt kunnig person på detta, då han/hon kan avgöra om något behöver regleras.

    Har man inte mycket kvar, behöver man ju kappat ut och gå i 3 h.

    Lite frågor att ta upp med era kostrådgivare:

    Kostillskott vilka är bäst för mig?
    Behöver jag några?

    Deta är ett stort ämne att skriva om och det finns mängder med olika varianter.
    Se till att ni hitta eran och bränn inte ut er, det behöver inte vara jobbigt att deffa:up:

    #651542

    Vill bara till

    #651543

    Jag ska inte tävla i detta men jag läste ändå :emo-thumb

    Du stavar ju för farre inte illa, det är fullt läsligt! Finns massor (här) som skriver jäkligt mycket sämre. Behövde få detta sagt. :)

    #651544

    Tömning och laddning inför tävling
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=250]

    Träningsmetodik av en av de bästa i Sverige (kanske hela världen)
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=83]

    Varför PT?
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=306]

    Kan tillägga att jag inte jobbar på detta vistet, utan har hittat en liten egen variant.
    Men det viktigaste är att du utvecklas och trivs med den som hjälper dig, det blir nästa som en livspartner (i mitt fall ialla fall).

    Siesta = Muskel-fiesta
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=95]

    Kolla denna länk då det kan komma upp lite nyheter angånde tävlinga och dyligt.
    [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=15]

    En länk enbart för fitness, det är här ni håller till i ett par år innan det är dags för nivåbyte, nämligen Bodybuilding eller kroppsbyggning på hög nivå.
    [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=34]

    Här kollar ni in i fall ni råka ut för något tråkigt och på så vis kanske underlätta för läkaren, när ni skall förklara era skador.
    [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=36]

    Resten tror jag ni är har rätt bra koll på.
    Titta gärna in i dagböckerna och sig hej, det pushar de flesta.
    Vi tävlar inte mot varandra, utan med varandra

    #651545
    FEVER wrote:
    Vill bara tillägga att jag är en blatte som inte kan svenska och har boxas i hela mitt liv, därav lite hjärnceller.

    Fy F*n vad jag stavar och skriver

    Träna inte ihjäl dig men ligg gärna på gränsen

    Då måste du haft många att ta av från början för du stavar inte alls så illa:emo-thumb

    /Andreas – blatte som har försökt lära sig svenska i 25 år…

    #651546
    Andreas Guiance wrote:
    Då måste du haft många att ta av från början för du stavar inte alls så illa:emo-thumb

    /Andreas – blatte som har försökt lära sig svenska i 25 år…

    Jag beklagde mig för jag trodde jag stavat fel (frugan klagar jämt).
    Det har aldrig varit min starka sida, därav mina få recept (men de kommer):o

    #651547

    Jo det är ju sant… men det finns dom som inte vill hjälpa, personer som delar med sig av sina kunskaper tycker jag ska ha en eloge ;)
    Det är inte lätt att vara nybörjare. Alla som tävlar har varit det och kommer säkert ihåg hur det var..
    Om folk inte hade hjälpt varandra hade nog sporten varit utrotad…

    Mats Egelstig wrote:
    Eloge.. ;)

    Jag tycker det är förvånansvärt hur många som mer än gärna hjälper till med att stötta och hjälpa varandra inom denna ”sport”. Trots att man kanske är tuffa konkurrenter så ger man varandra tips och delar med sig av erfarenheter. :up:

    Mer sånt.

    #651548
    FEVER wrote:
    Så som jag jobbar, så måste jag alltid träffa personen i fråga, först då kan jag avgöra tillsammans med klienten om vad som är bäst för denna.
    Det är många faktorer som spelar in, men jag får la skriva ihop något enkelt.
    Dock finns det säkert någon i din närhet som kan hjälpa dig med ditt upplägg.
    Du skrev ett par år???
    Tänk på att det är body fitness och inte byggning, du kanske redan ha en bra grund och behöver helt enkelt bara skärpa till kost och träning, så att du kan komma dit fortare.
    Be någon bedöma dig, eller lägg ut ett par bilder här på medlemsbilder.

    Lycka till:emo-thumb

    Okej jag förstår. Tänkte att ja skulle höra mig för ialaf :)
    Men har du nå tips vem man ska vända sig till om man behöver hjälp med kost & träning?? Och isonafall vad det kan kosta??
    Ett par år? Jo jag har juh ränat nu i ca 2 år varav ca 8 mån seriöst.
    Jag skulle väll vilja kunna tävla så smått om 2-3 år??
    Bodyfitness, ska ja vara helt ärlig så e jag väll inte så haj på alla grenar osv, har inte hunnit läsa på än haha.
    Men jag tycker att Linda Fodor har ruskit snygg kropp & det är väll ungefär det jag strävar efter.
    En balndning av Linda & Paulin Nordin :) Man kan juh få drömma ialaf..

    _________________________
    Tingeling

    #651549
    Tingeling wrote:
    Okej jag f
    #651550

    Tack så mycket för alla tänkvärda tips!!! Uppstaplat, lättläst och lättförståligt!!!
    /Elin

    #651551
    Mats E. wrote:
    Eloge.. ;)

    Jag tycker det är förvånansvärt hur många som mer än gärna hjälper till med att stötta och hjälpa varandra inom denna ”sport”. Trots att man kanske är tuffa konkurrenter så ger man varandra tips och delar med sig av erfarenheter. :up:

    Mer sånt.

    Här en en som verkligen behöver hjälp och råd=) har nyligen börjat bygga muskler och tanken är väl att tävla lite i bodyfitness.. Bor i västerås någon som bor här som vet något bra gym man akn gå på där man akn få hjälp och så??

Viewing 11 posts - 16 through 26 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.