Vem vill du höra i BODY Radio?

Home Forums BODY Radio Vem vill du höra i BODY Radio?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 129 total)
  • Author
    Posts
  • #211978
    rickyk wrote:
    håller med stenis, Mats Kardell , en av sveriges främsta byggare som vart med om både framgångar och motgångar som jag vet har väldigt många historier från sin storhetstid

    Också inne på samma linje. Vet faktiskt inte så mycket om honom, vilket skulle göra en radiosändning än mer intressant.

    #211979

    Samir troudi sveriges blivande sstjärna i hope! skön snubbe vore kul o höra han i en intervju.

    #211980

    Rune andersson: Grundaren till sveriges starkaste man. Även fått legender som jon páll sigmarsson att börja tävla. Det han inte vet om strongman är inte värt att veta

    #211981

    Kan även tillägga att han har WR i bänkpress. har för mig han gjorde 2024 reps på 25 kilo under 1 1/2 timme

    #211982
    StrongmanBlomster wrote:
    Kan även tillägga att han har WR i bänkpress. har för mig han gjorde 2024 reps på 25 kilo under 1 1/2 timme

    Mer om Rune:

    Quote:
    Tog körkort när jag var 18 år, köpte en mc av märke Ariel 350cc, årsmodell 1956. Bytte sedan till en Ariel 650cc, den hade jag fram till 1965 då den såldes och en riktig skivstång från Eleiko inköptes.

    Nu blev mitt mål att klara att lyfta 100 kg över huvudet och sedan satsa på att bli DM-mästare. Detta lyckades jag med till år 1966 då jag blev DM-mästare i tungvikt för Bohuslän-Dals förbund.

    Satsade sedan mest på styrketräning då träningslokalen hade för låg takhöjd för att bedriva tyngdlyftning. Har som bäst klarat 140 kg i bänkpress, detta vid en kroppsvikt på 85 kg.

    Träningen blev med åren lite sporadisk då arbete och familj tog sitt, men intresset fanns kvar. Bosatte mig i Vänersborg där jag var kassör i klubben och började arrangera tävlingar. De första tävlingar jag höll i var styrkelyft, men det blev bodybuilding från år 1979 till 1995. Under denna tid satt jag med i Bodybuilding-förbundets styrelse, var mestadels kassör och den som främst höll i tävlingarna. Hann med 46 sådana, de största var VM 1985 och Mr. Olympia 1987, det tog mig 5 år med dessa 2 tävlingar då jag helt höll i all biljettförsäljning mm.

    Under tiden jag höll på med alla bodybuildingtävlingar så kunde jag inte vara utan styrketävlingarna, så då planerade och genomförde jag bl.a. tävlingarna Viking 81,82 och 1983 Nordens Starkaste Man, det var Nordens första strongmantävlingr.

    Har tränat ganska bra under en del tider vissa år. Satte ett Guinness rekord i bänkpress 1987, då jag under 1 timmas tid pressade 25,4 kg 2017 gånger.

    [img=http://body.se/images/content/artiklar/rune_anderssons_varldsrekord_i_bankpress.jpg]

    #211983

    Rune Andersson är och kommer för alltid att förbli en av de största inom Strongman i världen

    #211984

    Gabriel Oyemade (stavning?), Roger Hallström, Lennart Brandt o alla andra liknande gamla profiler.. :emo-thumb

    #211985

    Återigen väldigt bra förslag från alla håll:)

    Jag kan avslöja att ett av förslagen redan är inspelat och klart, och om jag för ovanlighetens skull är en lite produktiv kille borde vi få höra det programmet imorgon eller något i den stilen:emo-thumb

    #211986
    stenis wrote:
    Mats Kardell är nog den byggaren som jag är mest nyfiken på att lyssna till. Få höra vad han har att säga, vet att han har en ordentlig historia att berätta som han idag delar med sig utav på föreläsningar m.m.

    Håller med!!

    #211987

    Yvonne Rosell, Big James, Andreas Cahling eller Monica Riscoll.
    Framförallt fler tjejer.

    #211988
    Andreas Guiance wrote:
    Återigen väldigt bra förslag från alla håll:)

    Jag kan avslöja att ett av förslagen redan är inspelat och klart, och om jag för ovanlighetens skull är en lite produktiv kille borde vi få höra det programmet imorgon eller något i den stilen:emo-thumb

    Men för bövlen, är det klart får du ju lägga upp det genast :)

    #211989
    nicke wrote:
    Men för bövlen, är det klart får du ju lägga upp det genast :)

    Hehe det är inspelat, men sedan måste man redigera det lite osv. Och slutligen måste det publiceras och blabla. Inspelningen är det som tar kortast tid;)

    #211990
    ljungbem wrote:
    yvonne rosell, big james, andreas cahling eller monica riscoll.
    framförallt fler tjejer.

    :up:

    #211991
    ljungbem wrote:
    Framförallt fler tjejer.

    Eftersom facit just nu är 0 tjejer säger det väl inte så mycket egentligen om jag säger att det kommer att bli fler i framtiden:D Men det kommer det att bli iaf – no worries!

    #211992
    Maria Eriksson wrote:
    [/u]:up:

    Varför inte Maria Eriksson?

    Jag skulle faktiskt vilja höra Janne Malmkvist, Ove Rytter och Alex Danielsson (jaja, jag vet, han är med i varje avsnitt, men inte på det sättet).

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 129 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.