Dagens BB-scen

Home Forums Bodybuilding Dagens BB-scen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author

Har funderat ganska länge nu, varför vann/vinner inte folk som t.ex. Dexter Jackson, Ronny Rockel, Shawn Ray mfl. fler Mr.Olympia (Tävlingar överhuvudtaget, då Olympia är lite att ta i för vissa)?

Vad ser juryn i Jay Cutler och Branch Warren som dem inte ser i Dexter Jackson t.ex.? Förutom ”Overall-mass”? Vilket Dexter också har. Jag får känslan av att juryn tänker ”Ja men hans rygg släpar ju lite, fast det är ju lugnt”

Här har ni lite exempel. Ryggen, som det inte verkar vara så höga krav på nu. Dorian Yates, Ronnie Coleman, Lee Haney, Arnold Schwarzenegger etc, alla dem hade bra mycket ryggmuskulatur. Jay hade också mycket bra ryggmuskulatur, vart den har tagit vägen nu har jag ingen aning om, men jag vill inte hacka för mycket.

Dexter: 2008, Olympia
    Jay Cutler: 2009, Olympia
    Branch Warren: 2010, Arnold Classic

Frågar ni mig, så whopar Dexter deras ass 10 gånger om. Även fast jag gillar Branch Warren mest som bodybuilder, dvs personlighet osv.
    Angående Shawn Ray, så hade han verkligen allt också, perfektion på hög nivå.

Så, vad är det som gör att dessa killar vinner shower? Och fortsätter att göra det, även fast dem inte har fysiken. I slutändan är dem bara där för att göra sin grej, de tävlanden kan inte göra ett piss när det gäller juryns beslut.

Det är väl politik och annat skit..
    Och har alltid tyckt att branch och jay ser helt ”platta” ut, alltså ryggen t.ex. Speciellt på branch, ser ut som om någon kört över med en vält. Och den helt ådriga looken diggar jag inte så speciellt mycket heller, men ger han ändå respekt som fan för att alltid oftast vara i form och se brutal ut. Gillar mer dexters form, ser bätte ut och inte lika ”ihopklämt”.

Och man måste fan ge respekt åt grabbar som dexter, ronny, och dem som tävlat ett tag nu och kommit top 5. Hur dem orkar köra så länge och ”fylla” ut deltagarkvoten om man säger så, alltså är med och gör hela tävlingen. Speciellt dexter, eloge till han.

Obs. Endast mina egna åsikter.

snoozarn wrote:
    det är väl politik och annat skit..
    Och har alltid tyckt att branch och jay ser helt ”platta” ut, alltså ryggen t.ex. Speciellt på branch, ser ut som om någon kört över med en vält. Och den helt ådriga looken diggar jag inte så speciellt mycket heller, men ger han ändå respekt som fan för att alltid oftast vara i form och se brutal ut. Gillar mer dexters form, ser bätte ut och inte lika ”ihopklämt”.

Och man måste fan ge respekt åt grabbar som dexter, ronny, och dem som tävlat ett tag nu och kommit top 5. Hur dem orkar köra så länge och ”fylla” ut deltagarkvoten om man säger så, alltså är med och gör hela tävlingen. Speciellt dexter, eloge till han.

obs. Endast mina egna åsikter.

+1

Smått komiskt när 18 åriga killar som inte ens besökt en tävling sitter och skriver om politik inom IFBB:)
    Tror ni på att Milos Sarcev var fri från synthol också eller?
    Dra tummen ur era små stjärtar och läs på IFBBs bedömningskriterier och poängsättning så kan ni få lite mer förståelse för varför bl a Branch placeras såpass högt.
    (självklart finns det korruption inom IFBB men inte fan är det till den grad många försöker få det att låta som)
    Bra exempel är att AC och Olympia har en domarpanel som ibland består utav samma personer flera år i rad ändå lyckas Kai Greene(gjort porr),Nasser el sonbaty(för utåtriktad för IFBB),Victor Martinez(dömd för narkotikabrott) vinna AC och placeras högt på Olympia. (fråga mig inte om olympia 07, jag undrar också vad som hände då)

Just callin it as I’m seeing it.

Sevillan wrote:
    Smått komiskt när 18 åriga killar som inte ens besökt en tävling sitter och skriver om politik inom IFBB:)
    Tror ni på att Milos Sarcev var fri från synthol också eller?
    Dra tummen ur era små stjärtar och läs på IFBBs bedömningskriterier och poängsättning så kan ni få lite mer förståelse för varför bl a Branch placeras såpass högt.
    (självklart finns det korruption inom IFBB men inte fan är det till den grad många försöker få det att låta som)
    Bra exempel är att AC och Olympia har en domarpanel som ibland består utav samma personer flera år i rad ändå lyckas Kai Greene(gjort porr),Nasser el sonbaty(för utåtriktad för IFBB),Victor Martinez(dömd för narkotikabrott) vinna AC och placeras högt på Olympia. (fråga mig inte om olympia 07, jag undrar också vad som hände då)

Just callin it as I’m seeing it.

Kan inte annat än att hålla med.

Det spelar väl ingen roll om man är 18 eller 65 år.
    Kai Greene ska inte bli dömd för att han är Kai Greene, utan paketet han kommer upp med till scenen. Då ska det fan inte spela någon roll ifall han har knullat en häst innan sin bodybuilding karriär. Det ska inte påverka hans resultat.

Min fråga var, vad är det som gör att dessa killar fortsätter att vinna shower? Antagligen är det ju något problem eftersom 90% av alla kommentarer, och utlåtanden från proffsen och folket man ser är oftast negativa, och man ifrågasätter oftast juryns beslut.

Och eftersom du verkar vara så påläst och verkar ha dragit ur din tumme ur stjärten kan väl du förklara. Inga konstigheter.

hätsk stämning

liffan wrote:
    hätsk stämning

Seriösa grajjor med baddibilding!

Jag blev så nyfiken på det där med kai greene och porr, var tvungen att göra en videogoogle och fick då se en liten dans av kai. Blir nog lite mardrömmar inatt ;-)

Yaldish wrote:
    1.Det spelar väl ingen roll om man är 18 eller 65 år.

2.Kai Greene ska inte bli dömd för att han är Kai Greene, utan paketet han kommer upp med till scenen. Då ska det fan inte spela någon roll ifall han har knullat en häst innan sin bodybuilding karriär. Det ska inte påverka hans resultat.

3.Min fråga var, vad är det som gör att dessa killar fortsätter att vinna shower? Antagligen är det ju något problem eftersom 90% av alla kommentarer, och utlåtanden från proffsen och folket man ser är oftast negativa, och man ifrågasätter oftast juryns beslut.

4.Och eftersom du verkar vara så påläst och verkar ha dragit ur din tumme ur stjärten kan väl du förklara. Inga konstigheter.

Måste börja med att säga att jag ursprungligen inte skrev ut ett svar på din frågeställning yalda men here goes.

1.Tid/ålder är erfarenhet. En person som t ex Jonas Lundberg eller Fredrik Carlsson har otroligt mycket mer kunskap om kroppsbyggning överlag och inte minst ur bedömnings synpunkt än de flesta andra som glider runt på brädan.
    Behöver jag säga mer om vad ålder har med kroppsbyggning att göra?

2. Men det gör det. Vad vill du ha sagt? Som sagt korruption finns men inte till den grad många försöker få det att låta som.

3.Jag uppmanade i mitt tidigare inlägg till att läsa på bedömningskriterierna och hur poängsättningen fungerar för att det kan ge dig mer förståelse i din egen fråga eftersom din kunskap uppenbarligen brister.
    Gör ovanstående och sen om du fortfarande inte förstår varför somliga placeras såpass högt/vinner så tar jag med glädje den diskussionen då.

90% är taget ur intet och jag hoppas att du förstår att bb beundrarna vars åsikter är ”rättmätig” är inte människorna som snackar skit och tycker att tävlingarna har dålig stream över nätet utan de som varje år kommer till alla tävlingar och står i timmar efter timmar för att få prata 2-3 meningar med atleterna de ser upp till. Det jag vill ha sagt äratt det ser helt annorlunda ut i verkligheten.
    Att säga att så många proffs klagar är en osanning, självklart kommer en del få placeringar som är mindre omtyckta i en såpass personlig sport där en del domare tyvärr ger lägre poäng till en fysik som passar bättre in på deras egna preferenser än på bedömningskriterierna.

4. Missuppfatta vad du skrev.

Munkjacka wrote:
    Allvarligt din dryga jävel nu räcker det! för fan dra ifrån detta forum med din pissdryga attityd!

Vem tror du att du är egentligen? som kan pissa på allt och alla här inne och komma undan med det? fy fan! så jävla trött på att läsa ditt skit.

Håller med dej yaldish vad fan har åldern med detta att göra!

Borde egentligen rapportera dig eller bara vänta på att ditt inlägg ska tas bort men jag kände mig illa tvungen att säga något.
    Om du är så trött på mina inlägg så kanske inte ett internet forum är något för dig. Antar att du har tänkt på det här förut och jag hoppas för din skull att du tänker på det igen. Jag får skriva hur mycket jag vill och på vems inlägg jag vill så länge som jag inte bryter mot någon forum regel.
    Om du har så ont utav mig så tycker jag att du kan sätta mig på någon sorts ignore list eller kanske rent av hoppa över mina poster?
    Sounds good for a change?:O
    Innan du gör detta får du gärna berätta vem det är som jag urinerar på.

är väl inte så konstigt att samma gubbar placerar sig högt gång på gång, speciellt inte under samma säsong. Om man nu utgår från att bedömningskriterierna är samma från tävling till tävling, vilket jag utgår från att de är givetvis. Då kommer samma personer från tävling till tävling ex AC till NYPRO antagligen placera sig högt, förutsatt att formen sitter, eftersom där inte är någon offseason och möjlighet till att förbättra sin fysik. Man kan ju givetvis förbättra formen vilket gör mycket såklart på den yttersta nivån (ex KG som inte lyckats på olympia men väl på AC samma år).
    Sen tycker jag själv där är konstiga domslut, men det kommer det givetvis vara i en bedömningssport som Sevillan skriver. Men att Levrone Shawn ray eller Flex wheeler inte vunnit en olympia titel tycker jag är konstigt. Det verkar som att det i BB-världen krävs att man kommer in överlägsen förra årets mästare för att ta titeln, lite som i boxning, om man inte knockar mästaren utan det går till poäng och det är väldigt jämt kommer mästaren att behålla bältet. Jag tycker att den typ av bedömning är bra i boxning, men inte alls bra i BB. Detta är givetvis min åsikt i det hela.

ps vill ni verkligen hitta en värld där bedömningen är konstig då tycker jag den svenska bfscenen är tillräckligt långt borta. när samma tjej i samma rond (samma dräkt) kan få placering från 2-12 plats av en domarpanel tycker jag det spårat ur lite väl. ds

Sevillan: Då hänger jag med, jag påstår inte att jag kan allt osv, inte för att du har sagt det.

Du har nog missuppfattat det mesta jag har skrivit. Så jag orkar faktiskt inte fortsätta denna diskussion då den inte kommer leda någonstans.

Yaldish wrote:
    Sevillan: Då hänger jag med, jag påstår inte att jag kan allt osv, inte för att du har sagt det.

Du har nog missuppfattat det mesta jag har skrivit. Så jag orkar faktiskt inte fortsätta denna diskussion då den inte kommer leda någonstans.

Ber om ursäkt om jag missuppfattade din post. Keep up the good job med alla uppdateringar i skvaller tråden:)

Sevillan wrote:
    Ber om ursäkt om jag missuppfattade din post. Keep up the good job med alla uppdateringar i skvaller tråden:)

Lugnt vettu, detsamma :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.