Drömmen om Alströmertrofén

Home Forums Bodybuilding Drömmen om Alströmertrofén

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej på er!! Har tankar på att gå upp i Alströmertrofén 2011 om den blir av.
    Har tränat nu i 3 är fram och tillbaka men det senaste halvåret har varit seriöst. Tänkte höra lite om hur ni tycker de ser ut och så.
    Vill ha Kritik på va jag behöver jobba på och tänka på:D
    Fast även komplimanger mår man ju bra av:whistle:

Även om man behöver vara någon jätte för att gå upp i Alströmertrofén?
    Kommer tyvärr inte komma i Junior för jag fyller 23 iår:(

Kanske är lite orutinerat att lägga ut och fråga såhär men aldrig fel att få mer rutinerat folks Tips och tankar:)

Mvh: En liten Gymmare!:nerd:

Opps det gick lite fort där:o

Träningen ligger på just nu runt 5 dagar i veckan varav jag kör 1-2 muskelgrupper per gång, beror lite på vilka muskler och så.

Maten lyder:P

Frukost: Havregröt med proteinpulver samt diverse Vitaminer och o-mega 3.
    Mellanmål: Tonfisk eller kvarg
    Lunch: Kyckling med ris eller kotlett med pasta.
    Mellanmål: Kvarg eller kyckling kanske slänger in någon frukt.
    Efter träning blir de en Protein/ kolhydrat drink=)
    Middag: Samma som lunch.
    Sen kanske jag tar något lätt innan bingen.

Sorry att de blev ett till inlägg=/:o

hej!
    Ryggen ser bra ut samt axlarna bakifrån,sen är det väl lite mera kött överlag som behövs, sen ett jättemisstag nybörjare gör är att dom posar illa, kolla runt lite på poser för dom du gör nu får du tyvärr IG på,gör dom obligatoriska och släng upp så kan man ge en bättre bedömning.
    Annars bestäm dig för att tävla och fyllfölj det så kommer du uppfylla din dröm:up:

Tack Henrik för det snabba svaret=)

Jo jag vet att poserna inte sitter riktigt där dom ska^^ har börjat köra poser än men ska snart börja så dom sitter fin fint sen=)

Kul att du svarade också Henrik=) Kollade faktiskt på dina filmer här om dagen. Mycket bra gjort och väldigt roligt initiativ!!:up: Lycka til med framtiden!

Som henrik säger, posering behöver du öva.

Sätter du poser klockrent så spelar det ingen roll ifall du möter någon som väger 5-10kg mer med samma hårdhet(förusatt att man själv har lite muskler ofc..) så vinner du om han inte kan visa upp sin fysik.

Handlar ju inte bara om att vara stor och har bra med muskler,du skall kunna visa dommarna att du har det också

Sen har inte Alströmer någon juniorklass och inga planer på att skaffa heller då det är nybörjartävling känns det överkurs. Men man ska aldrig säga aldrig.

Pierre chamoun(stavning) kommer gästposera på årets upplaga,ahmad tackade tyvärr nej.

Sharam jobbar för fullt med förberedelserna inför detta året och han har planer på att hålla på några år framöver,ifall allt rullar på.

Eftersom du bara visar halva kroppen är det svårt att bedöma din fysik, men Ahlströmmer är en nybörjartävling och där kan man enligt mig aldrig göra bort sig. Bara kämpa på och tävla.

Upp med de obligatoriska för en mer rättvis bedömning!

Men det som syns ser bra ut, fast mer massa behövs. Brösten verkar släpa gentemot ryggen, benen ser vi ju inte alls och även dessa bedöms faktiskt på tävling så vill du ha en bedömning redan nu så upp med de obligatoriska poserna. ;)

Du har 1 år på dig! Har du bara tränat i 3 år och lite fram och tillbaka kan det fortfarande hända väldigt mycket på 1 år om du sköter träning, kost och vila ordentligt. :up:

Ahlströmmer är som sagt en nybörjartävling! Se det mer som ett bra sätt att få sin fysik bedömd utav en kompetent domarpanel för att därefter kunna fixa till div brister för framtiden. LYCKA TILL! ;)

Är det verkligen det är du vill så kör på med allt du har!
    Stort lycka till!

tack för svaren=)

Jao, jag vet att brösten slackar lite, kör bröst 2 gånger i veckan men lyckas inte riktigt bygga på dom=/ har mycket lättare att bygga rygg och axlar, vilket kanske syns.

Ben hade inte varit mycket till att visa^^ ser mest ut som 2 stora köttklumpar:P men tränar även ben och vader. försöker å inte glömma något=)

kommer hålla er uppdaterade framöver hur de går och så=)

Träna på! När du känner dig redo kanske det vore värt att ta kontakt med någon coach som kan hjälpa dig! Önskar dig all lycka! Låt drömmen uppfyllas!

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.