Erfarenheter från Olympiaweekend?

Home Forums Bodybuilding Erfarenheter från Olympiaweekend?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej gott folk!
    Jag har planer på att åka till LA i sommar och kom på den briljanta idén att försöka pricka in Las Vegas under olympiaweekenden. Den 25e september är huvuddatumet under olympia expot som jag vill vara där, möjligtvis två dagar. Jag kommer nog inte att se finalen live då den kostar lite väl för mig tyvärr, priserna ligger mellan $70*, $100*, $130*, $155*, $175*, $200*, beroende på vart man sitter som jag förstår. *=plus ev lokala avgifter/skatter.
    Pris för expot är 15$ per dag och inhandlas vid dörren.

Tänkte kolla med er ifall det är någon som kan dela med sig med erfarenheter om hur det är där under helgen? Möjligheter att se dom tävlande, autografer, boende, jippon m.m?

Jag var där förra året 09. Gick bara på finalen men ångrade det, såg på förbedömningen på datan i vegas. Hade hellre sett det live. Vi köpte silver paketet tror de var för 175 dollar och riktigt bra platser. men även där värt att köpa tidigt och få bra platser, men i slutet när jay vann kom man ändå längst fram, dom har ingen vidare koll så.

inte mr. o men var på arnold förra året. mässan ska vara mindre på mr.o men fortfarande i världsklass om man är intresserad. sen kommer dom flesta företagen som sponsrar byggarna ha dom i sin monter,dock köper man oftast en bild som dom signerar,därför skippade jag det,hade varit fattig annars;)..helt klart värt en helg,plus att dom inte är snåla med prover där :up:

Var på Olympiahelgen förra året, hade VIP silver – gold hade sålt slut innan jag börjat planera att åka till USA ens! Sjukt dyrt, $600, och inte direkt prisvärt enligt mig.
    Hade bland de bästa biljetterna i silverkategorin, men man satt ändå riktigt långt bort från scenen. För er som fotar: 300mm med 1,5x brännviddsförlängning var perfekt där jag satt för att få en person som fyller bilden. INGA stativ sa de innan, såg massor som hade det dock. De sa iofs inga systemkameror heller, men det var inga problem alls.

Kolla på [www.mrolympia.com] för event schedule. Under meet the olympians säljer de flesta bilder och poserar mer eller mindre glatt beroende på hur de lyckats med dieten ;)

Expot var nog bäst. Man kom mycket närmare scenen, även utan VIP-biljetter fick man stå hyfsat nära, fast då gäller det att vara i tid!

Som Henrik sa är de inte snåla med prover. Fan vet hur många tusen kalorier i gratisprover, främst bars, det gick ner under expodagarna! Måste ju testa allt!

Jag bodde på tävlingshotellet via hotels.com, det var inte så farligt dyrt alls. Trist hotellgym bara, och lite småfullt under den helgen :)

Tack för svaren! Hoppas verkligen att jag kommer dit!
    Jag kommer inte köpa biljetter för att se förbedömningen eller finalen, får nöja mig med att kolla på live webcasten.
    Hur är det med att ta med sig, legala förstås, prover hem? Tänkte att dom verkar ganska strikt på vad man får och inte får ta ut/in på flygplatserna i staterna.
    Kommer definitivt uppdatera och slänga upp bilder när man väl är där.

Jaag tog typ hem alla prover i väskan, så men jag är ingen favourite av kosttilskott så gav bort dom, hem kom dom::)

Gostavs wrote:
    Tack för svaren! Hoppas verkligen att jag kommer dit!
    Jag kommer inte köpa biljetter för att se förbedömningen eller finalen, får nöja mig med att kolla på live webcasten.
    Hur är det med att ta med sig, legala förstås, prover hem? Tänkte att dom verkar ganska strikt på vad man får och inte får ta ut/in på flygplatserna i staterna.
    Kommer definitivt uppdatera och slänga upp bilder när man väl är där.

beror lite på vad,fick med redline extream hem från arnolds och i sverige är dom givetvis förbjudna: men jag tog inte med dessa i handbagaget utan i resväskan,ska dock inte vara så så stora konstigheter att få med sig hem

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.