Home › Forums › Bodybuilding › Finns det klubb, stödgrupper eller rådgivaren till hands?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 mars, 2010 at 11:19 #58163Anonym anvandareMember14 mars, 2010 at 11:19 #325680Anonym anvandareMember
Hej på er grabbar!
Ville ställa en fråga som kanske låter lite ovanligt, men det är just varför jag tänkte ställa den.
Nämligen undrar jag om det finns någon sorts bodybuilding/gymträning grupp då man kan lär sig att prestera bättre och träna tillsammans med några andra? Något fritidsintresse eller stödgrupper som träffas på riktigt, som erbjuder något slags gemenskap?
Kanske går det att skaffa någon sorts rådgivare eller handledare som kan ge en regelbunden feedback och hjälpa lite med motivationen? Jag skulle kunna tänka mig ge betald men har egentligen inte råd men någon personaltränare.
Jag vet att kroppsbyggning bruka vara en ensam, självständig sysselsättning och den social delen kommer vanligtvis från typ gänget man stöter på i gymmet. Men om man jämför det med andra fritidsintresse finns det ofta mer formella grupper såsom kurser, klubber, osv. som hjälper man att få gång sig. Finns det något likadant i gymträning sammanhanget?
Bakgrunden till frågan är jag har tränat regelbundet i de senaste fyra år men är lite trött med att träna ensam, och saknar den gemenskapen man fick i fotbollslaget och andra lagsportar.
Råd eller tips vore uppskattade!
14 mars, 2010 at 11:24 #325681Anonym anvandareMemberBåde body och Anders Graneheim har sk träningsläger, vet dock inte om body eller B&K som dom hette tidigare har detta kvar. Men läste i all hastighet att Anders skulle erbjuda tävlingsmöjligheter för nybörjare under sitt träningsläger. Har jag fel så rätta mig gärna!
Mvh P
14 mars, 2010 at 11:30 #325682Anonym anvandareMemberSkicka en anmälan till ”Talangjakten”. Låter precis som något du vill ha.
Här är förra årets: [http://forum.body.se/showthread.php?t=38298&highlight=Talangjakten]
14 mars, 2010 at 22:17 #325683Anonym anvandareMemberTack gärna Tommy, jag kollar på detta just nu och det verkar jäkligt kul! (om det någonsin blir aktuellt för mig vill säga )
Pelle: vad heter Anders på forumet? Eller finns det något annat sätt att nå honom? Man tackar för tipset i alla fall!
14 mars, 2010 at 23:04 #325684Anonym anvandareMemberDefacer wrote:Tack gärna Tommy, jag kollar på detta just nu och det verkar jäkligt kul! (om det någonsin blir aktuellt för mig vill säga )Pelle: vad heter Anders på forumet? Eller finns det något annat sätt att nå honom? Man tackar för tipset i alla fall!
Anders heter Anders Graneheim här på forumet oxå. Annars kan du maila honom på E-post: [mailto:anders.graneheim@bredband.net]
Vet inte om jag får lämna ut hans nummer dock…..
15 mars, 2010 at 10:29 #325685Anonym anvandareMemberMejladressen duger fint. Det blir väl värt ett försök att kontakta honom. Tack för hjälpen!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.