Home › Forums › Bodybuilding › Framtidens stjärna?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 februari, 2012 at 21:42 #57275Anonym anvandareMember20 februari, 2012 at 21:42 #288198Anonym anvandareMember
[youtube=jfMqXoIHs0g]
Giuliano Stroe född 18e juli 2004
20 februari, 2012 at 22:51 #288199Anonym anvandareMemberTycker det ser ut som min lillebror med lågt bf.
Nae men det är ganska svårt att säga nu hur han skulle klara sig i bodybuilding. Men han är ju sjukt atletisk av sig, och jävligt bitig
20 februari, 2012 at 22:52 #288200Anonym anvandareMemberGillar han som fan, riktigt imponerande lill kille. :up:
Händer dock inte så sällan att dem ändå blir något ”stort” senare i livet, se till exempel på Richard Sandrak. Inte lika imponerande längre som när han var yngre. Men man vet aldrig, hoppas det iaf. Vore grymt.
20 februari, 2012 at 23:00 #288201Anonym anvandareMemberFörmodligen genetisk defekt, myostatin deficiency. Samma med denna hund
[img=http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQAt8BVZAtmepF0VlMw8eTh3FvVlH0tK5j9aEpVSvk6DDZ4PqozX_An6Atr1w]och bebis[img=http://www.who-sucks.com/wp-content/uploads/icons//2007/07/german.gif]Framtidens doping aka belgian Blue.När det gäller Richard Sandrak så kan det ha varit mer än gener då hans farsa hade en ganska skum bakgrund och gjorde bla ”shakes” till sonen där han vägrade berätta vad som var i.
20 februari, 2012 at 23:07 #288202Anonym anvandareMemberTycker det är helt jävla fel om du frågar mig.
20 februari, 2012 at 23:14 #288203Anonym anvandareMemberElofsson wrote:Tycker det är helt jävla fel om du frågar mig.Vilket? att man har en genetisk defekt som gör att man har mer muskelmassa är ju ingens fel. Och lättare träning med vikter är ingen fara för barn. Däremot är det ju fel att utnyttja detta för att göra ungen känd vare sig ungen vill eller ej vilket förmodligen var fallet med tex Richard Sandrak.
21 februari, 2012 at 00:13 #288204Anonym anvandareMemberJag tror personligen att även den rumänska pojken har fått lite suspekta milkshakes i sina dagar…
Man kan dock inte komma ifrån att killen är sjukt imponerande! Gör om det här, ni som kan!
[http://www.youtube.com/watch?v=cq7Q3inNV6g]
21 februari, 2012 at 11:53 #288205Anonym anvandareMemberccm wrote:Jag tror personligen att även den rumänska pojken har fått lite suspekta milkshakes i sina dagar…Man kan dock inte komma ifrån att killen är sjukt imponerande! Gör om det här, ni som kan!
[http://www.youtube.com/watch?v=cq7Q3inNV6g]
Fast så behöver det ju verkligen inte vara. Om man bortser från gener så kan man ju titta på tex gymnaster och akrobater från tex kina som har liknande fysik och extrem styrka. Där handlar det ju dock om extrem träning som varken är hälsosam för kropp eller psyke på dom stackars ungarna, men jag tror de flesta barn kan se atletiska ut och få en mycket imponerande styrka med ”rätt” disciplin…Släng lite sjuka gener på det och vi har ett litet freak som kan dra in lite pengar till en fattig/mediekåt familj.
21 februari, 2012 at 19:22 #288206Anonym anvandareMemberDet va en kvinna från kambodja som sålde sin dotter till en textilfabrik för att köpa en get till sig och sin nya man. Såg det i en dokumentär om missförhållanden i framförallt pirattillverkningsindustrin där.
Så konstigare saker har hänt här i världen.
22 februari, 2012 at 01:28 #288207Anonym anvandareMemberFast så behöver det ju verkligen inte vara. Om man bortser från gener så kan man ju titta på tex gymnaster och akrobater från tex kina som har liknande fysik och extrem styrka. Där handlar det ju dock om extrem träning som varken är hälsosam för kropp eller psyke på dom stackars ungarna, men jag tror de flesta barn kan se atletiska ut och få en mycket imponerande styrka med ”rätt” disciplin…Släng lite sjuka gener på det och vi har ett litet freak som kan dra in lite pengar till en fattig/mediekåt familj.
Nej, det behöver inte vara så, men antagligen är det så. Vad är det som säger att dessa mediakåta föräldrar inte har blandat i annat än nötter och banan i ungens frukostmüsli? En så pass imponerande fysik är förmodligen ganska svår att få till på en sådan ung pojk utan diverse preparat.
Jag vill gärna se bilder eller filmer från kinesiska gymnaster i den åldern som ser lika dana ut, för det lär väl vara fler än han som har bra gener?22 februari, 2012 at 07:35 #288208Anonym anvandareMemberJag pratar inte om gener som i bra gener generellt utan en defekt som jag skrev i första inlägget. Men visst kan dom ha tryckt i honom dunderhonung. Herregud värre övergrepp sker dagligen, tyvärr.
Styrkan är dock fullt möjlig för barn att uppnå, det har du väl sett? Och relativt muskulösa barngymnaster kan du nog finna med lite Google. Men inte med lika mycket massa dom denna kille det är nog sant.
22 februari, 2012 at 23:05 #288209Anonym anvandareMemberJag har bara läst om ett enda fall som bevisat har haft ett sådant genfel. Den ungen (samma unge som på bilden med benen) hade en sjuk massa redan vid något år, och det har inte den här killen.
Så här skriver Illustrerad Vetenskap om honom:”På grund av ett nedärvt genfel är en fyraårig tysk pojke så stark att han kan hålla två stycken trekilosvikter med raka armar, och därmed kan han i muskelstyrka konkurrera med många vuxna människor. Forskare har nu kommit fram till den gen som berörs av mutationen och hindrar pojkens kropp från att producera proteinet myostatin. Det är en naturlig regulator, som dämpar musklernas tillväxt. Utan myostatin kommer musklerna att fortsätta att växa. Upptäckten har långtgående medicinska perspektiv. Många äldre och personer som är sängliggande efter sjukdom rör inte så mycket på sig, och deras produktion av myostatin är därför hög. Resultatet är att de nedslitna muskelfibrerna inte ersätts av nya, och musklerna förtvinar allt mer. Dessa personer kommer att ha stor nytta av medicin som hämmar produktionen eller effekten av myostatin och tillåter musklerna att växa.”
Jag tror alltså inte att det skulle ha med någon genmutation i det här fallet.
23 februari, 2012 at 00:13 #288210Anonym anvandareMember[http://www.youtube.com/watch?v=rd_OSqgyII8]
jäklar vilken övning! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.