Hjälp… [jag vill gå ner i vikt, ha bättre kondition och få magmuskler]

Home Forums Bodybuilding Hjälp… [jag vill gå ner i vikt, ha bättre kondition och få magmuskler]

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jo jag vill börja med att be om ursäkt för min svenska.Jag är 15 år gammal, 84kg och är 177cm lång.Det är så att jag vill gå ner i vikt, ha bättre kondition och få magmuskler.Jag vill ha fina magmuskler som ni här ute:D kan någon hjälpa mig med någon schema ller något? som sagt jag är ny här och kan ingenting om träning o de..

Gs1905 wrote:
    Jo jag vill börja med att be om ursäkt för min svenska.Jag är 15 år gammal, 84kg och är 177cm lång.Det är så att jag vill gå ner i vikt, ha bättre kondition och få magmuskler.Jag vill ha fina magmuskler som ni här ute:D kan någon hjälpa mig med någon schema ller något? som sagt jag är ny här och kan ingenting om träning o de..

Det var väl inget större fel på den svenskan. :)

Jag hjälpte dig genom att editera rubriken till att inkludera det du vill ha hjälp med. Otydliga rubriker gör det svårt att väcka uppmärksamhet.

Ganska enkelt.

Träna på gym för att bygga eller minst bibehålla din muskelmassa.
    Satsa på enkla basövningar som bygger styrka och stabilitet.
    Bänkpress, knäböj, marklyft, chins, dips, benpress, militärpress, frivändningar, skivstångscurl mm.

Träna konditionen med både distansträning och intervaller.

Ät bra mat med mycket protein, men även kolhydrat och fett.
    Runt 200 g protein per dag, minst 70 g fett och kolhydrat så du blir mätt och har ork att träna och plugga.

Sen är det bara att ha tålamod och kämpa på, en bra fysik byggs inte på en dag eller ens ett år.

Käka protein, trappa ner på kolhydraterna, fettet och spring på löp bandet i 30 minuter varje dag så ska du se att du har 6pack efter några veckor. Vi din längd så borde magrutorna synas när du är nere på 65kg.

BlackRetroBox wrote:
    Käka protein, trappa ner på kolhydraterna, fettet och spring på löp bandet i 30 minuter varje dag så ska du se att du har 6pack efter några veckor. Vi din längd så borde magrutorna synas när du är nere på 65kg.

Oavsätt muskelmassa…:nerd:

Tänk steget längre pöjk:ike:

BlackRetroBox wrote:

de beror väll helt på hur mycket muskelmassa han har. om han ska väga 65 kg är han ju undernärd;)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.