Kosttillskott

Home Forums Bodybuilding Kosttillskott

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej!
    Har nästan kört upp en 5kg påse ”Serious Mass” (Gainer) från Optimum Nutrition. Är kille, ca 163 cm och väger nu ca 64 kg. Har sett resultat nu i samband med regelbunden styrketräning. Har byggt på en hel del muskler och börjar känna att jag inte vill gå upp så mycket mer i vikt, iaf inte i fett.

Min fråga är, ska jag övergå till whey-80 proteinshakear efter att min gainerpåse är slut? Hur kommer övergången från gainern till enbart whey-80 troligen att påverka min kropp och mina resultat? Sköter förövrigt kosten bra.

Rent hypotetiskt nu, om ett forum hade haft en separat avdelning för kosttillskott, hade det då varit lämpligt att placera en tråd som handlar om kosttillskott och som tillomed heter just kosttillskott i denna kategorin?

För att svara på din fråga: En gainer är vassle och maltodextrin. Om du övergår till vassle (i form av whey-80) slipper du den, enligt mig, usla kolhydratkällan maltodextrin och sparar således lite kalorier.

Tellan1 wrote:
    Hej!
    Har nästan kört upp en 5kg påse ”Serious Mass” (Gainer) från Optimum Nutrition. Är kille, ca 163 cm och väger nu ca 64 kg. Har sett resultat nu i samband med regelbunden styrketräning. Har byggt på en hel del muskler och börjar känna att jag inte vill gå upp så mycket mer i vikt, iaf inte i fett.

Min fråga är, ska jag övergå till whey-80 proteinshakear efter att min gainerpåse är slut? Hur kommer övergången från gainern till enbart whey-80 troligen att påverka min kropp och mina resultat? Sköter förövrigt kosten bra.

du ser, fler än mig som reagerar på din ”stil”

Tellan1 wrote:
    Hej!
    Har nästan kört upp en 5kg påse ”Serious Mass” (Gainer) från Optimum Nutrition.

vart har du kört upp den? :D

Johannes-S wrote:
    vart har du kört upp den? :D

jag tror jag vet var

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.