Maxtillväxt armar

Home Forums Bodybuilding Maxtillväxt armar

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Jag har tränat seriöst i ca tre år nu och har utvecklats ganska bra men tycker inte att armarna ökar så mkt som jag hade önskat.
    Jag kör biceps triceps samtidigt och detta kör jag nu två ggr i veckan med minst två dygn emellan. Jag kör tre övningar med tre set på både biceps och triceps och försöker köra så tungt som möjligt men fortfarande så att det går att köra hyfsat strikt.
    Jag ligger på kcalöverskott och går stadigt uppåt men armarna har inte ökat något i omkrets sen min förra bulk och det känns jävligt illa.
    Vad kan jag göra för att öka snabbare?
    Jag käkar tillräckligt med protein och intar proteinshake och amino både före och efter träning.

finns så många faktorer:
    Du kanske tar ut dig för mkt under passen så 2 pass per v blir för mkt för återhämtning/tillväxt.
    Du kanske inte tar ut dig tillräckligt så att en tillväxtsignal skapas.
    Du kanske inte får bra kontakt med armarna.
    Du kanske har fel utförande på övningarna.
    Du kanske ligger på fel reps intervall.

MAn ska ju med alla muskler försöka skapa en bra känsla o ett sprängande tryck genom hela rörelsen som sen efter individuellt antal set ger en total död känsla i muskeln.
    O på det ska man bli starkare. Men att bara bli starkare garanterar inte muskeltillväxt eftersom jag sa tidigare det handlar om att t ex bara biceps gör så vikten flyttar sig.

Att blanda lite av Kai Greenes tänkande med Dorian Yates utförande is the way 2 go

Håller med ovanstående men det handlar också mycket om gener. Själv har jag samma problem fast tvärtom :) Jag får stora armar bara av att titta på ett par hantlar men hur mycket jag än tränar och vilka metoder jag än provar så får jag ingen bredd på axlarna. Men för att få stora biceps bör du också lägga mycket krut på tunga ryggövningar där biceps involveras en hel del.

Ja tyvärr finns det väl inga svar, det kan ju som de andra skriver vara så många faktorer. För somliga räcker det med ryggträning för att biceps ska växa, för andra fungerar det inte alls.

Jag tror på att träna muskeln så mycket och så ofta man kan utan att bli övertränad och att man ska kunna återhämta sig. Och hur mycket det är får man testa.

Sen är det säkert viktigt att köra bra teknik, det är så lätt att fuska när man tränar armar.

Och till sist så får man ju hitta ett upplägg och köra det ett tag, minst tre månader och sedan utvärdera.

Hittar du något som ökar omkretsen några cm per månad så hör av dig ;-)

Gober har du gått och blivit seriös? Det får du inte vara :D

Gober wrote:
    Ja tyvärr finns det väl inga svar, det kan ju som de andra skriver vara så många faktorer. För somliga räcker det med ryggträning för att biceps ska växa, för andra fungerar det inte alls.

Jag tror på att träna muskeln så mycket och så ofta man kan utan att bli övertränad och att man ska kunna återhämta sig. Och hur mycket det är får man testa.

Sen är det säkert viktigt att köra bra teknik, det är så lätt att fuska när man tränar armar.

Och till sist så får man ju hitta ett upplägg och köra det ett tag, minst tre månader och sedan utvärdera.

Hittar du något som ökar omkretsen några cm per månad så hör av dig ;-)

några cm per månad vet jag inte men kanske 1 cm på ett år vore trevligt:9
    Jag får prova mig fram helt enkelt

att ingen har skrivit mer mat (oxå)

Enligt skrift åt han bra o mkt o ökade förutom på armar,mer mat ger inte mer tillväxt

Ronny Runesson (1:a sm 2004 -80) som enligt mig och många andra har riktigt bra armar har gett mig tipset att inte köra mer än 3 övningar med 3 set max en gång i veckan. Det är just på biceps han har denna filosofin. annars kan han riva av betydligt fler set.

då kom resultaten.

ronny:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=152705]

Sammy wrote:
    Ronny Runesson (1:a sm 2004 -80) som enligt mig och många andra har riktigt bra armar har gett mig tipset att inte köra mer än 3 övningar med 3 set max en gång i veckan. Det är just på biceps han har denna filosofin. annars kan han riva av betydligt fler set.

då kom resultaten.

ronny:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=152705]

och arnold har en gång i tiden kört 20 sets med 4-5 reps, bara för det funkar för mr ronny betyder inte att de funkar för ts. Jag förstår dig men vill bara poängtera för ts att han får hitta sin egen nivå om det nu är 3 övningar 3 set eller 4 set 8 övningar. inget menat mot dig nu sammy

”I recall days when my training partners and I would do 20 extremely heavy sets of biceps work, with only four or five reps each set. Another day maybe only two days later we would do 10 more sets, 15 reps each, using a lighter weight.”

[http://www.simplyshredded.com/austrian-alps-arnolds-secret-arm-routine-revealed.html]

Trådakaparen vet garanterat om han har samma förutsättningar för återhämtning som ett flerfaldigt olympiaproffs.

Men jag utgår alltid från att folk inte skaffat sig dom förutsättningarna om de inte nämner annat.

Så att göra som den absoluta världseliten är fel om man inte har sett till att ha samma förutsättningar som dem. Om du förstår vad jag menar…

Nog om det. Trådskaparen vet ju själv om sina förutsättningar och kan sila bland svaren han fått utifrån dem.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.