Mitt mål med träningen!

Home Forums Bodybuilding Mitt mål med träningen!

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71952
    #569619

    Hejsan alla, detta är mitt första inlägg och ville gärna få lite tips och råd i hur jag ska gå till väga med min träning.

    Lite fakta om mig själv då.
    För 3½ år sen så träffade jag mitt livs kärlek, och det är väl gött och så, men det bidrog till vissa dåliga sidor med, dvs latmasken kröp in i mig!

    När jag träffade tjejen så va jag tränad, hade ”sexpacket” och va allmänt fit, har tränat 6½ års karate och boxning 2 år sen lumpen direkt efter allt, så när jag träffade tjejen så vägde jag 85 kilo och var/är 187cm lång, då va jag i form om man säger så.
    Idag väger jag 114 kilo, och har mer eller mindre börjat gymma.

    Hade aldrig varit inne på ett gym seriöst innan, okej man kanske körde en o annan gång med polarna för att mest köra. Men för 5½ månad sen så fick jag ett jobb efter 3 års arbetslöshet och då fick jag ett go i mig som heter duga, tänkte ”nä nu fan ska jag få ordning på kroppen” och sen dess har jag kört 4-5 dagar i veckan. Jag började på 111kilo, och idag väger jag 114 kilo, jag hoppas att det är muskler och inte fett hehe, har förövrigt minskat midjemåttet på 5½ cm.

    Nu till poängen i den här tråden, det är nämligen så att jag börjat deffa nu, äter flera ggr om dagen, gymmar på i samma tempo som jag gör och går promenader. Ska ner till tvåsiffrigt igen, dvs 99kilo eller mindre.
    Men jag har blivit enormt faschinerad i bodybuilding scenen, och jag tror att jag har potential att bli stor om jag börjar lägga ner tid i det.

    Men hur ser scenen ut igentligen, är det Fullblown Extreme och Whey 80 som gäller och tusen andra produkter för att lyckas få de där extra kilo muskler som krävs för att bli stor. Vet att även anabola och andra grejer försikommer, hur ser scenen på det, är det ett måste eller kan man träna ptja vad det nu kommer ta att bli så stor om det ens är möjligt att ta sig ren upp på scenen och lyckas vinna pris.

    Mitt träningsschema ser ut så här just nu.

    Dag 1 (Rygg):
    Marklyft
    Stående t-stångsrodd
    Enarmshantelrodd
    Latsdrag till bröst
    Rodd i kabelmaskin

    Dag 2 (Bröst):
    Bänkpress
    Bänkpress på snedbänk
    Hantelflyes
    Kryssdrag
    Magövningar

    Dag 3 (Ben):
    Knäböj med stång
    Benpress
    Stående vadpress
    Benspark
    Sittandes lårcurls

    Dag 4 (Axlar):
    Sittande hantelpress
    Hantellyft framåt
    Rullande axellyft med hantlar
    Drag till hakan med skivstång
    Framåtböjda kabellyft åt sidan
    Magövningar

    Dag 5 (Armar):
    Hantelcurls
    Koncentrationscurls
    Hammarcurls
    Sittande z-stångscurls
    Raka pushdowns och omvända
    Liggande tricepspress med skivstång
    Sittande tricepspress över huvudet med hantel

    Då jag inte kan alla namn på övningarna så tog jag hjälp av ”Styrketräning en anatomisk guide” som även finns på [http://cdon.se/b%C3%B6cker/delavier%2c_fr%C3%A9d%C3%A9ric/styrketr%C3%A4ning_%3a_en_anatomisk_guide-655286 http://cdon.se/b%C3%B6cker/delavier%2c_fr%C3%A9d%C3%A9ric/styrketr%C3%A4ning_%3a_en_anatomisk_guide-655286%5D om nån skulle vilja inhandla en sådan, rekomenderar den varmt.

    Så här ser mitt schema ut, och har gjort i ca 4-5 månader nu.
    Jag håller den strikt och går även 40-60 minuters promenader i rask takt nu under deffningen.

    Vad tycker ni, tror ni att mitt schema kan räcka för att komma någonstans?

    Tacksam för svar!

    #569620

    Träningsprogrammet ser bra ut.
    Om du kan posta vad du äter under en dag, så vi kan kommentera dieten.

    Welcome back to the gym!

    :up:

    #569621

    Under deff nu:
    07:00 – Havregrynsgrött, med (Blå) Mjölk
    09:00 – En frukt på jobbet
    11:30-13:00 – Lunch, med kyckling lite ris mycket grönsaker
    14:00 – En frukt
    17:00 – Proteindrink (Whey 80) innan gym.
    18:30-19:00 – Middag, likadär kalorisnålt med t.ex kassler, tonfisk, kyckling och mycket grönsaker, mindre pasta ris eller potatis än ”köttbiten”.
    21:00 – Frukt
    Sömn runt 23 och sen börjar det om igen.

    Inte alltid frukt heller vill jag påpeka, kan försikomma en morot ibland :P

    #569622
    Stjarne wrote:
    Under deff nu:
    07:00 – Havregrynsgrött, med (Blå) Mjölk
    09:00 – En frukt på jobbet
    11:30-13:00 – Lunch, med kyckling lite ris mycket grönsaker
    14:00 – En frukt
    17:00 – Proteindrink (Whey 80) innan gym.
    18:30-19:00 – Middag, likadär kalorisnålt med t.ex kassler, tonfisk, kyckling och mycket grönsaker, mindre pasta ris eller potatis än ”köttbiten”.
    21:00 – Frukt
    Sömn runt 23 och sen börjar det om igen.

    Inte alltid frukt heller vill jag påpeka, kan försikomma en morot ibland :P

    Mer protein! Du måste minst ha i dig 250g av protein om dagen uppdelat på minst 5 gånger om dagen.
    Spola frukten och ta in protein istället.
    Glöm inte att Essentiella fettsyror är lika viktigt som protein.
    Speciellt om du går på låga kolhydrater.
    Höjer du kolhydratsintaget måste du i regel minska fettitaget.
    Försök och ät precis innan du tränar, för mer energi.
    Direkt efter träning så tar du din proteindrink.
    Väntar en timme sedan äter du middag.
    Inget märkvärdigt direkt. Basics.

    Du kan PM mig om du har fler frågor.

    Lycka till,

    Mvh,
    Caddan
    :emo-thumb

    #569623

    Då är min fråga angående mat, vad tycker du jag ska köpa för typ av mat som är lätt att ta med sig till jobbet och inte behöver tillagning, då du ville eller tyckte att jag inte skulle trycka i mig så mycket frukt.

    Tips på några sidor där det finns bra ”mellanmål” att kika på.

    Tack för dina svar förövrigt, uppskattas!

    #569624
    Stjarne wrote:
    Då är min fråga angående mat, vad tycker du jag ska köpa för typ av mat som är lätt att ta med sig till jobbet och inte behöver tillagning, då du ville eller tyckte att jag inte skulle trycka i mig så mycket frukt.

    Tips på några sidor där det finns bra ”mellanmål” att kika på.

    Tack för dina svar förövrigt, uppskattas!

    Har du ingen microugn på jobbet?
    Det är bara att göra i ordning matlådor i förväg.
    Det är vad vi alla gör som tränar/tävlar.

    :up:

    #569625

    Men det här va ju inte svaret jag förvänta mig haha, tänkte typ ”köp en bar” så håller du dig bättre i några timmar hehe, klart jag har mikrovågsugn, just idag har jag en Kassler bit stekt med olivolja och lite lök, krossade tomater och lite vatten till, sen lite peppar för o få smak, thats it… Smakade på det igår till middag, riktigt göttans :)

    #569626

    Köp proteinpulver och ta en shake istället för frukterna. Och ät kyckling, fisk och kött!!! Lycka till och kör hårt!!:emo-thumb

    #569627

    Tack för alla tips!

    Jag funderar på hur jag ligger i styrka gentemot ålder fettma, om jag kollar på andras träningsscheman och hur mycket dom tar/orkar osv, så känner jag lite över medelmåttan när det kommer till nederdelen av min kropp iaf, mycket förmodligen pga karaten som jag tränat i alla år.
    Jag tar ”ca” detta när jag gymmar, det varierar beroende på humör, ork osv.

    Dag 1 (Rygg):
    Marklyft – 100kg
    Stående t-stångsrodd – 80kg
    Enarmshantelrodd – 35kg
    Latsdrag till bröst – 75kg
    Rodd i kabelmaskin – 75kg

    Dag 2 (Bröst):
    Bänkpress – 70kg
    Bänkpress på snedbänk – (sjukt svag här har jag märkt) 30kg
    Hantelflyes – 20kg i vardera hand
    Kryssdrag – 45kg
    Magövningar

    Dag 3 (Ben):
    Knäböj med stång – 120kg
    Benpress – 90kg
    Stående vadpress – 260kg
    Benspark – 220kg
    Sittandes lårcurls – 90kg

    Dag 4 (Axlar):
    Sittande hantelpress – 25kg i vardera hand
    Hantellyft framåt – 15kg i vardera hand
    Rullande axellyft med hantlar – 30kg i vardera hand
    Drag till hakan med skivstång – 45kg
    Framåtböjda kabellyft åt sidan – 45kg
    Magövningar

    Dag 5 (Armar):
    Hantelcurls – 25kg
    Koncentrationscurls – 25kg
    Hammarcurls – 20kg
    Sittande z-stångscurls – 40kg
    Raka pushdowns och omvända – 45kg
    Liggande tricepspress med skivstång – 30kg
    Sittande tricepspress över huvudet med hantel – 30-40kg

    #569628

    Hur många reps och sett kör du?

    #569629

    Brukar köra 3×10, men ibland blir det mer eller mindre beroende på hur trött eller hur mycket ork jag har kvar.

    #569630

    Du funderar inte på att göra en tränings dagbok?
    Jag skulle i alla fall tycka att det skulle vara roligt att följa utvecklingen:up:

    #569631

    Mitt träningsschema kommer ändras en del nu när jag kommer tillbaka efter 1½ veckas sjukdom, jävla virus som sprids… Kommer skära ner till 3-4 dagars träning då jag ska in i hårddeffning, så det blir mer explosiv träning de dagarna och 2 dagar i veckan så blir det amerikansk fotboll förhoppningsvis.

    Ska ner till det magiska 2 siffriga viktmåttet igen haha

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.