Muskler

Home Forums Bodybuilding Muskler

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

hej jag har hör att man måste ha min 80kg rena muskler om det skall vara bodybuildning är detta sant eller?

80kilo rena muskler? det är ganska mycket ;)

Blir svårt att vara med i -70 kg klassen om du har 80kg muskler :|

Fredrikpers wrote:
    Blir svårt att vara med i -70 kg klassen om du har 80kg muskler :|

Synd om grabbarna i CBB,-70, och -80 :)

Starkeman85 wrote:
    hej jag har hör att man måste ha min 80kg rena muskler om det skall vara bodybuildning är detta sant eller?

Beror på om man menar enligt tävlingsregler eller inte. Jag tycker att en bodybuilder är en som strävar efter att bygga muskler. Hur mycket personen har är en annan fråga.

dinomog wrote:
    Beror på om man menar enligt tävlingsregler eller inte. Jag tycker att en bodybuilder är en som strävar efter att bygga muskler. Hur mycket personen har är en annan fråga.

Exakt

Bodybuilder = En som strävar efter symetri, storlek samt väldefinerade muskler.

En jävla massa jobb:up:

Starkeman85 wrote:

Nej.

Starkeman85 wrote:

Står det så på internet eller att du har hört det, så är det helt sant!

Checklista för att kallas Bodybuilder

– Viktigast att du ser stor ut. Har du inte muskelmassan så sätter du på dig en stor jacka (med 3-4 tröjor under)
    – Bögslungan (magväskan är ett av de viktigaste atributen som bodybuilder)
    – Stor silver kedja
    – Brun året om
    – Ballong byxor
    – Kunna gymgrossistens katalog utan och innan (viktigt! annars går det inte bygga muskler)
    – Tränar bara till hårdrock
    – Slår alltid en dubbel biceps om en spelel skulle dyka upp
    – Blir det fota så måste byggar tummen upp

Det är väl egentligen det som är de viktigaste kriterierna som jag kan komma på.

Andreaz Engström wrote:

– Viktigast att du ser stor ut. Har du inte muskelmassan så sätter du på dig en stor jacka (med 3-4 tröjor under)
    – Stor silver kedja
    – Brun året om
    – Ballong byxor
    – Kunna gymgrossistens katalog utan och innan (viktigt! annars går det inte bygga muskler)

Det är väl egentligen det som är de viktigaste kriterierna som jag kan komma på.

Hehehe,

Då skall de handlas ballong byxor och magväska nu!! Att jag kunnat missa 2 sådana viktiga tillbehör!!

TACK!

jens

Har redan magväska och balongbyxor :D

Beard wrote:
    Har redan magväska och balongbyxor :D

Då kan du lugnt andas ut!:)

Andreaz Engström wrote:

– Stor silver kedja
    – Brun året om
    – Ballong byxor

Ledsen Andreas men den listan var aktuell under 80-90 talet, sen har det skett förändringar.
    En bodybuilder i dag :
    – Före detta anorektiker som hittat ett sätt att försvara sitt matmissbruk (-Jag tävlar ju i BB, då måste man äta så här)
    – Lever på dietmat året runt och ligger sällan mer än 2kg från tävlingsform
    – Lägger 90% av sin inkomst på Gasp/Better Bodies och kosttillskott
    – Har lyckats övertyga sig själv att kesella är gott (och försöker frenetiskt övertyga sin omgivning om detta)
    – Tränar efter ett så avancerat träningsprogram att halva passet går åt till att läsa instruktionsboken.
    – Kommunicerar helst/mest via internet. Där syns man inte å kan alltid ha rätt
    – Frågar man vem Lee Labrada är får man till svar att: -Det är jättegoda bars nästan helt utan kolhydrater!
    – Flexar helst bara magen framför spegeln, den muskeln kräver ju ingen volym för att se bra ut.
    – Blir det fota så krävs det 2-3 timmars förberedelse. Ljuset måste justeras å lite upp-pumpning, sen photoshoppar vi och voilà

Kommer inte på mer nu. Dags att äta lite kesella med rostade jordnötter å funligt :)

Haha!

Fan jag är för oldschool :D

Nu ska jag sätta på mig magväskan och ta en powerwalk till ica för att köpa en platta lätt kesella.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.