Home › Forums › Bodybuilding › Nybörjare Tävlingar ?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 december, 2011 at 11:10 #57564Anonym anvandareMember22 december, 2011 at 11:10 #305572Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är rätt sugen på att tävla för första gången, jag är 16 år gammal.
Jag vet inget om hur man ska göra eller vad man behöver eller om det finns några nybörjar tävlingar ?Kan ni snällla hjälpa mej ?
Tack så himla mkt
22 december, 2011 at 12:25 #305573Anonym anvandareMemberFitnessfive ska jag själv ställa upp i till sommaren.
Fitnessfive.seMan tävlar med sin egen vikt, så åldern har mindre betydelse där.
22 december, 2011 at 14:27 #305574Anonym anvandareMemberLuciapokalen finns ju, den var ju nyss. De andra måste du ha fyllt 18 för att få vara med i tror jag
22 december, 2011 at 16:08 #305575Anonym anvandareMembermmmaarcus wrote:Fitnessfive ska jag själv ställa upp i till sommaren.
Fitnessfive.seMan tävlar med sin egen vikt, så åldern har mindre betydelse där.
Om fitnessfive, är det bodybuilding show eller ? och hur kan man anmäla sig ?
22 december, 2011 at 16:09 #305576Anonym anvandareMemberLudvig1994 wrote:Luciapokalen finns ju, den var ju nyss. De andra måste du ha fyllt 18 för att få vara med i tror jagMen vet du några andra tävlingar som passar för mig kanske ?
tack22 december, 2011 at 16:35 #305577Anonym anvandareMemberthehackerization wrote:Men vet du några andra tävlingar som passar för mig kanske ?
tacktammerpokalen och ahlströmertrofén är ju mindre,då har man inte färg heller. Men de måste du ha fyllt 18 är jag nästan helt 100 på, iaf på ahlströmer:)
23 december, 2011 at 00:27 #305578Anonym anvandareMemberthehackerization wrote:Hej!
Jag är rätt sugen på att tävla för första gången, jag är 16 år gammal.
Jag vet inget om hur man ska göra eller vad man behöver eller om det finns några nybörjar tävlingar ?Kan ni snällla hjälpa mej ?
Tack så himla mkt
Innan man kliver upp på en ”riktig” tävling finns det faktiskt ett par nivåer lägre ned att starta på.
”Första steget” är fototävlingen BODY Open, posera hemma, ta bilder och sänd in för att tävla: [http://body.se/bodyopen] – du får sedan goda råd av kvalificerade fysikdomare om vad du bör satsa på för att göra störst förbättringar. Passa på att delta i år, sänd in bilder innan året är slut!
”Andra steget” är nybörjartävlingarna Alströmertrofén samt Tammerpokalen under sommaren. Där behöver man inte licens, brunkräm är förbjuden, och andra förenklingar jämfört med ”riktiga tävlingar”. Läs mer på [www.trofen.se] samt [www.tammerpokalen.se]
Herrar kan tävla i tre olika grenar i Sverige:
* Athletic Fitness
* Bodybuilding
* Classic BodybuildingPå det svenska kroppkulturförbundets webbplats [www.SKKF.org] finner du regelinformation om de olika grenarna (på engelska och ibland svenska). Det är SKKF som sanktionerar tävlingar i Sverige, och som du och den förening du tävlar för måste ha tävlingslicens från. Du behöver dock fylla 17 år innan du kan tävla på SKKF-sanktionerade (”riktiga”) tävlingar (Luciapokalen och Decembercupen i slutet av året).
23 december, 2011 at 14:27 #305579Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Innan man kliver upp på en ”riktig” tävling finns det faktiskt ett par nivåer lägre ned att starta på.”Första steget” är fototävlingen BODY Open, posera hemma, ta bilder och sänd in för att tävla: [http://body.se/bodyopen] – du får sedan goda råd av kvalificerade fysikdomare om vad du bör satsa på för att göra störst förbättringar. Passa på att delta i år, sänd in bilder innan året är slut!
”Andra steget” är nybörjartävlingarna Alströmertrofén samt Tammerpokalen under sommaren. Där behöver man inte licens, brunkräm är förbjuden, och andra förenklingar jämfört med ”riktiga tävlingar”. Läs mer på [www.trofen.se] samt [www.tammerpokalen.se]
Herrar kan tävla i tre olika grenar i Sverige:
* Athletic Fitness
* Bodybuilding
* Classic BodybuildingPå det svenska kroppkulturförbundets webbplats [www.SKKF.org] finner du regelinformation om de olika grenarna (på engelska och ibland svenska). Det är SKKF som sanktionerar tävlingar i Sverige, och som du och den förening du tävlar för måste ha tävlingslicens från. Du behöver dock fylla 17 år innan du kan tävla på SKKF-sanktionerade (”riktiga”) tävlingar (Luciapokalen och Decembercupen i slutet av året).
Tack så jätte mkt för den här fantastiska infon, en sak vill jag gärna veta hur man kan joina eller komma in i nån förening.
En gång till tack så mkt
23 december, 2011 at 15:14 #305580Anonym anvandareMemberthehackerization wrote:Tack så jätte mkt för den här fantastiska infon, en sak vill jag gärna veta hur man kan joina eller komma in i nån förening.En gång till tack så mkt
Det är så simpelt att du får prata med dem om det
25 december, 2011 at 08:49 #305581Anonym anvandareMemberthehackerization wrote:Tack så jätte mkt för den här fantastiska infon, en sak vill jag gärna veta hur man kan joina eller komma in i nån förening.En gång till tack så mkt
Ludvig1994 wrote:Det är så simpelt att du får prata med dem om detJepp, ta en titt på de föreningar som har haft licens för att ha tävlande under 2011 på förbundets hemsida: [http://www.skkf.org/?articleId=97&lang=SE]
Om du ser en klubb nära dig geografiskt så ta kontakt med dem och kolla om du kan få tävla för dem under 2012.
Annars finns det föreningar som välkomnar tävlande, se [http://forum.body.se/showthread.php?t=28767]
Quote:Team/Förening att tävla förPå SKKF-sanktionerade tävlingar i Sverige behöver man tävla för en licensierad förening. På SKKFs hemsida under menyvalen ”Listor -> Registrerade Föreningar” visas de som löst licens för att ha tävlande under årets säsong. Långtifrån alla föreningar tar dock emot tävlande ”utifrån”. Om du vill tävla och saknar en förening att tävla för listar vi här de som uttryckligen välkomnar tävlande:
25 december, 2011 at 10:47 #305582Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Jepp, ta en titt på de föreningar som har haft licens för att ha tävlande under 2011 på förbundets hemsida: [http://www.skkf.org/?articleId=97&lang=SE]Om du ser en klubb nära dig geografiskt så ta kontakt med dem och kolla om du kan få tävla för dem under 2012.
Annars finns det föreningar som välkomnar tävlande, se [http://forum.body.se/showthread.php?t=28767]
Tack så mkt för den här inlägg fick väldig mkt info, med andra ord hur gammal måste man vara att vara i en förening
25 december, 2011 at 18:44 #305583Anonym anvandareMemberthehackerization wrote:Tack så mkt för den här inlägg fick väldig mkt info, med andra ord hur gammal måste man vara att vara i en föreningOm man inte fyller 17 år under 2012 så kan man inte tävla på SKKF-licensierade tävlingar, och då är det ingen idé för dig eller föreningen att du blir licensansluten till dem det året.
Ibland är licensanslutningen mest en pappersprodukt, så om du är ung och vill ha bästa hjälp så bör du söka dig till en förening som har tid och möjlighet att ta hand om en nybörjartävlande.
Vissa föreningar har ett team som älskar sporterna och gärna hjälper nybörjare såsom de själva blev hjälpa i början av sina karriärer.
28 december, 2011 at 12:13 #305584Anonym anvandareMemberMagnus Branzén wrote:Om man inte fyller 17 år under 2012 så kan man inte tävla på SKKF-licensierade tävlingar, och då är det ingen idé för dig eller föreningen att du blir licensansluten till dem det året.Ibland är licensanslutningen mest en pappersprodukt, så om du är ung och vill ha bästa hjälp så bör du söka dig till en förening som har tid och möjlighet att ta hand om en nybörjartävlande.
Vissa föreningar har ett team som älskar sporterna och gärna hjälper nybörjare såsom de själva blev hjälpa i början av sina karriärer.
JA men jag fyller 17 år i maj 2012, och vill jätte gärna vara med en förening som kan hjälpa nå mina mål, har du någon ide eller vet några föreningar som hjälper lite extra eller ?
tack för hjälpen
29 december, 2011 at 03:22 #305585Anonym anvandareMemberthehackerization wrote:JA men jag fyller 17 år i maj 2012, och vill jätte gärna vara med en förening som kan hjälpa nå mina mål, har du någon ide eller vet några föreningar som hjälper lite extra eller ?Satsningar från föreningar kan skilja sig ganska mycket år från år. Även om en klubb hade stort engagemang i de tävlande 2010 eller 2011 behöver det inte vara så 2012 beroende på arbetsförhållanden, andra planer, flytt av deltagare, andra familjeförhållanden, etc. Men börja gärna med de som listas på [http://forum.body.se/showthread.php?t=28767]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.