Pierre Chamoun, världens starkaste bodybuilder?

Home Forums Bodybuilding Pierre Chamoun, världens starkaste bodybuilder?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 55 total)
  • Author

Läste precis senaste utgåvan av Body och där var en artikel om Pierre Chamoun. Enligt resultaten som står i reportaget, borde Chamoun vara en utan världens starkaste män. Skulle vara riktigt roligt att se honom tävla! Enligt resultaten, borde Pierre vara starkare än t.ex. Johannes Årsjö, strongman, och Ronnie Coleman, när han var i sitt livs form. Helt otroligt ifall vikter och reps skulle stämma! Det känns dock väldigt omöjligt, här kommer ngn video på Årsjö och Coleman. Enligt tidningen borde Pierre också vara starkare än t.ex. Hirvonen och Smulter. Inget ont mot Pierre men hur seriös är tidningen Body egentligen?
    Pierres prestationer enligt Body:
    Hacklift: 4×420 kg
    Marklyft: 5×300 kg
    Bänkpress: 8×250 kg
    Snedbänk: 6×190 kg
    Latsdrag: 4×220 kg
    Stångrodd: 5×220 kg
    Sidolyft m. hantel: 8×48 kg

[http://www.youtube.com/watch?v=Tk3_JqpRHYw] Johannes Årsjö

[http://www.youtube.com/watch?v=g_WafmJDl0A] Coleman

Jag har skrivit artikeln, så jag kan svara på det.

Rekorden som nämns i artikeln är Pierres uppgifter, och jag har ingen anledning att ifrågasätta dem – lika lite som jag ifrågasätter andra uppgifter från personerna jag intervjuar. Jag redovisar helt enkelt bara vad de berättar för mig.

Om det är seriöst eller inte av mig att redovisa folks uppgifter vet jag inte, men jag har ändå inte direkt någon möjlighet att verifiera dem – oavsett om det gäller hur en person tränar, var han/hon bor, vem han/hon är gift med eller vad han/hon tagit i bänkpress.

Om man undrar om någon uppgift i en profilartikel tror jag därför att det är bäst att vända sig till personen direkt. Pierre brukar alltid vara trevlig och ge svar på facebook så testa där: [http://www.facebook.com/pierre.chamoun1?ref=ts]

Hmm någon form av uppfattning borde man ha och ifrågasätta när det är totalt abnormt orimliga resultat av en byggare?

Men det är bara min åsikt.

Keep on rocking in the free world

Gabonviper wrote:
    Hmm någon form av uppfattning borde man ha och ifrågasätta när det är totalt abnormt orimliga resultat av en byggare?

Oftast när man intervjuar och gör reportage om människor gör man det ur utgångspunkt att det de säger är deras egna påståenden.

Så BODY säger inte ett skit om Pierres prestationer, det gör Pierre själv.

Det var längesen jag öppnade en Body på gymmet men jag stängde den direkt när jag läste om Pierres otroliga/omöjliga resultat. Tur att jag läste reportaget med P-A först så jag har inte missat det. :up:
    Det är lite ditt fel också Andreas tycker jag. Man ska inte skriva i en hästtidning heller att ngn har en jättefin ponyhäst som hoppar 2 meter högt, bara för att ägaren säger det och dem som ifrågsättar det är inte avundsjuka heller utan har ngn aning om styrkesporten.
    Rekordet i RAW bänkpress är ca 300 kg. Pierre skulle lätt slå rekordet med en ca 100 kilos kroppsvikt om detta skulle vara sant. Man kan tjäna feta pengar i Ryssland på GPA Eurolifting om man vinner den tävlingen. Sist var det sammanlagt ca 20 tusen euro!!!
    Här är vinnaren i 2010, han vägde 125 kg:

[http://www.youtube.com/watch?v=3GM1ytmMN28]

Andreas Guiance wrote:
    Jag har skrivit artikeln, så jag kan svara på det.

Rekorden som nämns i artikeln är Pierres uppgifter, och jag har ingen anledning att ifrågasätta dem – lika lite som jag ifrågasätter andra uppgifter från personerna jag intervjuar. Jag redovisar helt enkelt bara vad de berättar för mig.

Om det är seriöst eller inte av mig att redovisa folks uppgifter vet jag inte, men jag har ändå inte direkt någon möjlighet att verifiera dem – oavsett om det gäller hur en person tränar, var han/hon bor, vem han/hon är gift med eller vad han/hon tagit i bänkpress.

Om man undrar om någon uppgift i en profilartikel tror jag därför att det är bäst att vända sig till personen direkt. Pierre brukar alltid vara trevlig och ge svar på facebook så testa där: [http://www.facebook.com/pierre.chamoun1?ref=ts]

Jag höjde också på ögonbrynen när jag läste om dessa sjuka resultat, är inte så insatt i världsrekord osv, men tyckte nog att man borde lagt mer krut i artikeln på just styrka om dessa resultat är på riktigt.

Stor är han iaf, Pierre :)

skrattade som fan när jag såg artikeln.. trodde ´faktiskt det var ett skämt.
    Med den ”styrkan” borde han ju inte satsa på bb.. men men!

Höjer också ögonbrynen till alla dessa stavfel i tidningen?

För flera år sedan var vi på ett gym i Stockholm och provtränade maskiner för eventuellt inköp och ägaren berättade bla att Pierre brukade träna där. Han pratade redan då om vikterna som det stod om i body och jag minns framförallt om hantellyften som lät helt otroligt så det verkar som det ligger sanning i det.
    Världens starkaste? Iallafall bland dom!
    Att han inte tävlar i Styrkelyft beror kanske på att han brinner för BB och träningen verkar ju fungera för honom.

När man hör något sådant helt otroligt är det en naturlig reaktion att ifrågasätta det men när jag läste detta i Body var det ett kvitto på att killen i Stockholm talade sanning för flera år sedan.

Tidningen body med sina sk. journalister som knappt rör hantlar själva har kanske inte någon riktig insikt hur det egentligen fungerar – utan istället gnäller på hur feta de är efter all fotbollstittande och gluffsande i mat.

– Hyckleriet går vidare. Man ser även mellan fingrarna vad gäller doping och annat missbruk och förstår inte att man faktiskt öppnar dörrar för många unga förmågor som annars skulle vara stängda alltså uppmuntrar till doping i sitt sätt att beskriva Bodybuilding och dess tysta acceptans för doping.

Hahahaha! Ja, det var ganska roligt.
    Bänkpress: 8×250 kg är mer än alla strongmanatleter i världen tar.
    Jag tror inte ens att han hade varit i närheten av de vikterna med bänktröja, 15 cm kloss, rövlyft, studs och två passare som ”hjälper till”.
    (Ok, jag överdrev något, precis som jag tror att Pierre har gjort).

PS. Om det här inlägget anses stötande så får ni ta bort det. Det är bara mina tankar och vad jag tror.

CSF6 wrote:
    Det är lite ditt fel också Andreas tycker jag. Man ska inte skriva i en hästtidning heller att ngn har en jättefin ponyhäst som hoppar 2 meter högt, bara för att ägaren säger det och dem som ifrågsättar det är inte avundsjuka heller utan har ngn aning om styrkesporten.

Jag har väl inte sagt att någon var avundsjuk?:)

Och som sagt – tror man inte på resultaten får man fråga Pierre. (Han är dock, som Kleine påpekar, känd som en extremt stark byggare.)

Daniel Magnusson wrote:
    Höjer också ögonbrynen till alla dessa stavfel i tidningen?

Lite off-topic här kanske, men om du hittar stavfel i tidningen är det naturligtvis inte bra. Det kan ju alltid slinka igenom något, men helst ska det snappas upp av korrekturen. (Men alla kan naturligtvis ha en dålig dag.)

moosecan wrote:
    Tidningen body med sina sk. journalister som knappt rör hantlar själva har kanske inte någon riktig insikt hur det egentligen fungerar – utan istället gnäller på hur feta de är efter all fotbollstittande och gluffsande i mat.

– Hyckleriet går vidare. Man ser även mellan fingrarna vad gäller doping och annat missbruk och förstår inte att man faktiskt öppnar dörrar för många unga förmågor som annars skulle vara stängda alltså uppmuntrar till doping i sitt sätt att beskriva Bodybuilding och dess tysta acceptans för doping.

Kan väl inte ifrågasätta vare sig fotbollstittandet eller fetman:D Och hantlar rör jag förvisso sällan – jag föredrar skivstänger. Jag tror mig dock ändå ha relativt god insikt i hur saker fungerar…håller du inte med får du gärna pm:a mig och förklara vilka områden jag behöver förkovra mig inom.

Hur hyckleri kom in i det här förstår jag inte alls, och angående ditt lilla dopningpåhopp har jag svarat på det massor av gånger förr…så jag är lat och länkar bara till ett av svaren:

[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=4318593&postcount=92]

Inget mer om dopning i den här tråden dock; är ni intresserade av att diskutera det eller BODY:s inställning i frågan är ni alltid välkomna att pm:a.

Bra tråd på Kollo Andreas, och minns den dära artikeln också, och den var bland det mest oväntade jag läst i body, faktiskt

Men det räcker med att man är lite insatt och använder sunda förnuftet så vet man hur saker och ting ligger till, vissa människor har helt enkelt gener som är utav hellvete bra och vissa är riktig stora till växten

har man lite sunt förnuft vet man att tränar man 10-15 år stenhårt och sköter kosten perfekt så kan man fan göra underverk

men är man 185 cm och väger 65-70 kg och tränar på och sköter sin kost och ändå inte växer så mycket, så har man helt enkelt inte generna för att bli riktig köttig, deffad ja säkert, men inte köttig…

Kleine wrote:
    För flera år sedan var vi på ett gym i Stockholm och provtränade maskiner för eventuellt inköp och ägaren berättade bla att Pierre brukade träna där. Han pratade redan då om vikterna som det stod om i body och jag minns framförallt om hantellyften som lät helt otroligt så det verkar som det ligger sanning i det.
    Världens starkaste? Iallafall bland dom!
    Att han inte tävlar i Styrkelyft beror kanske på att han brinner för BB och träningen verkar ju fungera för honom.

När man hör något sådant helt otroligt är det en naturlig reaktion att ifrågasätta det men när jag läste detta i Body var det ett kvitto på att killen i Stockholm talade sanning för flera år sedan.

Stark är han, men snälla, kolla på detta:

[http://www.youtube.com/watch?v=4W9UgLoBIBo]

han kör hantellpress med 2 st 55 kilos hantlar och från frärde reps får han hjälp och gör en sexa…med 2 st 55 kilos hantlar.
    Det handlar inte om att han är stark eller svag men vad fan ska man inte ljuga så stort tycker jag.
    Jag har sett honom träna några år sen i Stockholm och vikterna var inte ens hälften så stora.
    Martin Kjällström är urstark. Han körde snedbänk med 180 kilo när han vägde 145 kg (!!). Pierre kör med 190 kg :) eller hur?

Man liksom börjar fundera hur seriös magazin detta är. Jag skulle aldrig köpa en sådan biltidning heller som skriver en massa b***shit om bilarna. T ex en Opel Astra som har maxhastighet 300 km/t, men den är turbodiesel eller hur så man ska tro på det!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 55 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.