Sousens (Old)

Home Forums Bodybuilding Sousens (Old)

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Old

Jag tror att du skulle tjäna på att träna efter ett halvkroppschema så du kör igenom kroppen 2 gånger i veckan, ena gången med högre vikt och färre repetitioner och den andra med mindre vikt och fler repetitioner.

Varför om jag får fråga :)? kör helt slut på muskeln varje gång ja tränar.

Varierar träningen förövrigt. 6 veckor medel /12 reps 2-4 veckor tungt 2-6 reps. Funkar prima för mig :)

Quote:
    ”Om man sammanväger litteratur av god kvalitet visar det sig att träning av en och samma muskelgrupp 3ggr/vecka är det bästa för hypertrofi. Dock är skillnaderna så pass små jämfört med träning två ggr/vecka att det inte är försvarbart att träna samma muskel tre ggr/vecka. Däremot visar studierna att det är klart bättre att träna samma övning/muskelgrupp två ggr/vecka än att träna dem endast en gång/vecka”

– Taget från Axon’s blogg, vet inte om det är han själv som skrivit det.

Basövningarna är en mycket stor del av resultatet, därför är det smart som nybörjare att lägga fokus på dessa för att bygga muskler och öka styrka.

Läs innan du börjar med dina egna idéer, på det sättet så kan du vara säker på att bygga muskler och att du inte bara slösar tid.

Jag skulle rekommendera boken ”12 Simple Steps to Get Huge and Shredded” Må titeln låta oseriös men det finns en hel del bra fakta + tränings schema där du börjar träna från steg 1, med veckorna så blir det tyngre och mer variation.

VIKTIGT: hoppa inte över något

Skicka ett PM så ger jag dig pdf filen

Mvh Sicke :|

Simig wrote:
    Jag tror att du skulle tjäna på att träna efter ett halvkroppschema så du kör igenom kroppen 2 gånger i veckan, ena gången med högre vikt och färre repetitioner och den andra med mindre vikt och fler repetitioner.

Jag har inte riktigt fattat det där med halvkroppspass, borde inte återhämtningen bli sämre eftersom man bryter ner betydligt mer muskelmassa när man tränar hela överkroppen ett pass jämfört med att bara träna t.ex bröst & triceps ett pass, kroppen måste ju ”reparera” mer muskelmassa när man tränar hela överkroppen?
    Hur många set brukar man köra per muskelgrupp när man kör halvkroppspass?

Sicke wrote:
    Läs innan du börjar med dina egna idéer, på det sättet så kan du vara säker på att bygga muskler och att du inte bara slösar tid.

Jag skulle rekommendera boken ”12 Simple Steps to Get Huge and Shredded” Må titeln låta oseriös men det finns en hel del bra fakta + tränings schema där du börjar träna från steg 1, med veckorna så blir det tyngre och mer variation.

VIKTIGT: hoppa inte över något

Skicka ett PM så ger jag dig pdf filen

Mvh Sicke :|

Jag har funderat på att köra igenom kroppen 2 gånger per vecka, men när man läser mycket, både i tidningar och böcker finns det många delade meningar om detta. Har precis gjort ett nytt schema, finns i en tråd här på denna avdelningen av forumet, där kroppen tränas igenom en gång/vecka. Boken du skriver om ”12 simple steps to get huge and shredded”, är det något du testat själv? och skulle man kunna få PM:a dig och få pdf-filen?

MVH

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.