Stora grabbar

Home Forums Bodybuilding Stora grabbar

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Hej Boys and girls.
    Undrar om här är några riktiga biffar på detta forum, som man kan växla lite kunskap med. Typ Classic Bodybuilding.Har själv bestämt mig för att försöka satsa på det, om det krävs MYCKE träning, så jag undrar om det finns fler här som tävlar eller har tänkt..

/Tack:emo-thumb

Menade men det krävs mycke träning…Ej om……

Finns väl massa riktiga bitar här, själv är man ju bara en Fitness fjolla :p

Heje…Fjolla? Kollade din journal…Ser ju riktigt bra ut…Är ej där än, men skall jobba på det…Gillar din träningsfilosofi…Verkar bra…Va tycker du om helkroppspass för volymbygge?

Skall själv snart göra journal..Ha de gott

Frotte76 wrote:
    Heje…Fjolla? Kollade din journal…Ser ju riktigt bra ut…Är ej där än, men skall jobba på det…Gillar din träningsfilosofi…Verkar bra…Va tycker du om helkroppspass för volymbygge?

Skall själv snart göra journal..Ha de gott

Har provat helkropps pass, tyckte inte det var något för mig, då man inte kan köra alla stora övningar varje gång. Blir svårt att träna ben utan att köra böj för man körde mark nyligen lr tvärtom etc.

Men det är nog en smaksak, tyckte inte det funkade för mig.
    Kan ju inte säga att det är dåligt, då det finns dom som blir grymma på det med, tror du kan bli grov på dom flesta träningsfilosofier om du vill, det är individuellt.

Jag gillar verkligen så jag kör nu, väldigt effektivt att köra med 30 sek vila mellan varje set, får ett grymt tryck i kroppen och tillväxten känns verkligen bra.

Säg till när du kör igågn journalen så ska jag titta in :emo-thumb

Så du kör typ bröst el dyl 1 gång per vecka, som klassiskt byggarsplit, o sen stor variation på set/rep o övningar?

Frotte76 wrote:
    Så du kör typ bröst el dyl 1 gång per vecka, som klassiskt byggarsplit, o sen stor variation på set/rep o övningar?

Japp, ungefär. tycker man behöver vilan för att inte bli sliten.
    Senblir det ju sista månaderna innan tävling betydligt mer chins och dips då man kör AF.

Sen finns det ju vissa övningar jag alltid kör som: mark, böj, chins, dips.

Ok, låter ju bra..Har tränat till o från i rätt många år, men bestämde mig för ca 3 mån sen att jag skulle försöka satsa på AF eller Classic bodybuilding. Är ingen bjässe idag, så 5-8 kg kvalitesmassa hade behövts, å nu har man börjat fundera på bra träning. Har bara 3 dagar i veckan till förfogande, då man har familj o dyl. Har provat helkroppspass, 3-dagars split, 2-dagars split, svårt o avgöra vad som funkar bäst….o då blir följden nästan att man får panik nu när man äntligen har ett måtl…….därför kul med andras synvinklar, speciellt såna som du själv som är väldigt aktiv….

de är ganska mäktigt detta forum när man tänker efter! man kan hitta inlägg från johnny grape, anders graneheim, ahmad ahmad, binais mfl!! absoluta toppskiktet i sverige å hävdar sig bra internationellt! otroligt kul! när skulle zlatan eller foppa sitta å svara på ett forum?=)
    sånt är mycke nice me en liten sport som denna:up:

cbb killar finns de massor av här, hela prispallen hänger väl här?
    lycka till!

Frotte76 wrote:
    Ok, låter ju bra..Har tränat till o från i rätt många år, men bestämde mig för ca 3 mån sen att jag skulle försöka satsa på AF eller Classic bodybuilding. Är ingen bjässe idag, så 5-8 kg kvalitesmassa hade behövts, å nu har man börjat fundera på bra träning. Har bara 3 dagar i veckan till förfogande, då man har familj o dyl. Har provat helkroppspass, 3-dagars split, 2-dagars split, svårt o avgöra vad som funkar bäst….o då blir följden nästan att man får panik nu när man äntligen har ett måtl…….därför kul med andras synvinklar, speciellt såna som du själv som är väldigt aktiv….

Kul att du fått ett konkret mål, brukar göra träningen mycket roligare.
    Det är ju bara att prova sig fram till vad som funkar för dig, men mitt tips lyder en bra 3-split. Det är bara att kämpa på och sköta allt runt tränigen också så kommer resultaten. Det tar tid ge det den tiden :up:

Kör hårt!

Har samma inställning..Men det känns faktiskt riktigt inspirerande att ha ett mål..Träningen blir mycke bättre, samtidigt som man sätter lite mer press på sig…Innan ”tränade” man, o nu tränar man mer seriöst…Känns bra…

Nu är journalen igån…[http://forum.body.se/showthread.php?t=13104]

Låter bra. Bestämde nyligen mig själv för att satsa på tävling, men räknar med att behöva bygga 2-3 år till för att nå volymen som behövs. Har haft problem med bra kost för att bulka, men träffade en internationell nutriotionist idag, o hon berättade mycket spännande saker, så jag hoppas bulken skall lyckas nu…

Får se efter hand i min kalender hur man lyckas….

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.