Superset eller inte

Home Forums Bodybuilding Superset eller inte

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Har setat och kikat runt lite på olika träningsvideos på youtube och funderar på en sak som jag tror ni kan hjälpa mig få svar på.

Det är rätt många som kör lite flera övningar i ett superset har jag sett, och undrar-är det bra att köra med superset när man vill bygga muskler under ”bulk” tiden? eller är superset bara bra när man ska deffa och karva linjer?

Mvh C

Träna många reps för att deffa är en gammal myt, samma träning gäller jämt. Lite lättare vikter i slutet på en deff pga skaderisken är motiverat, inget annat.

Angående superset så funkar det bra.
    Kör man superset mellan antagonister kortar det ner träningstiden, kör man superset på samma muskel ökar det intensiteten ordentligt och träningen måste anpassas därefter.

Tack för svaret.

Tänkte om det är bättre att låta muskeln vila mellan vare rep för att den ska få återhämta sig, så man orkar lyfta tungt hela tiden och på så sätt bygga?
    Eller gör det desamma om man lyfter av lite vikter och kör ett intensivt superset?

Tack på förhand
    //C

Vincent Qvarfordt wrote:
    Lite lättare vikter i slutet på en deff pga skaderisken är motiverat, inget annat.

Annars är det väl ganska viktigt att träna så tungt som möjligt för att behålla muskelmassa under diet? Kanske inte just då i slutet som du säger pga. skaderisken men annars är väl tungt att rekommendera?

Gustaf Lindberg wrote:
    Annars är det väl ganska viktigt att träna så tungt som möjligt för att behålla muskelmassa under diet? Kanske inte just då i slutet som du säger pga. skaderisken men annars är väl tungt att rekommendera?

Ja, tunga vikter är det som gäller.
    Men eftersom skaderisken ökar i slutet på en diet med lite fett och vatten i kroppen så bör man hålla igen lite i vissa övningar.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.