Träningsschema?

Home Forums Bodybuilding Träningsschema?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #108309
    #1084629

    Hej jag är en 16 årig kille och bor i Jönköping. Jo det är så att det är min fasters bröllop om 3-4 månader och jag har inte sett henne på flera år eftersom hon lever i ett annat land. Jag vill bygg upp min kropp och se lite stark ut, så jag undrar om någon kan göra en träningsschema åt mig.

    Jag tänker träna 5 dagar i veckan (1-2 timmar) varje dag efter skolan. (kan gymma i 3 timmar också om jag behöver/måste)

    Jag vill ha en träningsschema som gör så att jag får större
    •Armar
    •Bröst
    •(Och kanske Benövningar/Magövningar)
    •Ryggen?
    •och axlar

    (om min tråd ligger på fel ställe så får ni gärna byta till rätt plats)

    -Tack så mycket!

    #1084686

    Är det inte lite mycket med fem tillfällen i veckan när man är 16 år gammal?

    #1084687
    Vapon wrote:
    Är det inte lite mycket med fem tillfällen i veckan när man är 16 år gammal?

    Nej.

    Men det är inte nödvändigtvis det bästa sättet att träna på.

    Schema: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

    #1084690

    Tjena Troxxi!

    Kul att du vill träna.
    Jag vet inte hur mycket vana du har från gym.

    Jag skulle råda dig att satsa på flerledsövningar eller basövningar och bygga upp en bra grund.
    Exempel på sådana övningar är marklyft, knäböj, chins osv.
    Försök att sats på dem och komplettera med andra övningar.

    Skulle även råda dig att lägga några slantar på att anlita en bra pt. Jag vet att det kostar lite men det kan vara värt det
    om du hittar en bra pt som kan visa dig rätt teknik så att du inte skadar dig osv. En pt kan även lägga upp ett bra program som passar just dig. Ta det lugnt i början, satsa på att få in en bra teknik. Vikterna kan komma sen när du känner dig trygg.

    Micke

    #1084695

    Jag tror att det kan bli för jobbigt för kroppen med så mycket träning när man är ny. Kanske borde jobba dig upp till det?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.