Home › Forums › Bodybuilding › Upp och tÄvla nu..
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 januari, 2010 at 10:01 #386361Anonym anvandareMember
Tänkte starta en liten tråd där jag vill uppmana fler att tävla i bodybuilding, CBB, Bodyfitness, Fitness, AC etc etc.. Ser hur många som helst här på forumet som kommenterar till höger och vänster. Nu gäller det att ”get your body were your mouth is” typ, hehe
Ahlströmmer är ett perfekt tillfälle.. Man måste inte chocka och vinna det första man gör. Har sett personer som man tror skall vinna lätt för kroppsligt är de helt grymma men när de kommer upp på scenen är de helt vilsna.. Det kräver scenvana i många fall (finns givetvis undantag).
Så gör år 2010 till ett år DÅ NI TÄVLAR!!! Jag kommer (förhoppningsvis) tävla I ÅR igen, när är inte bestämt än dock.. Så jag drar mitt strå till stacken.. Gör det DU också!!
Vi behöver återväxt och vi behöver fler som VÅGAR! Sen måste inte alla ställa sig på en byggarscen och ha hur mkt muskler som helst! Kör en fitnessfive tävling eller nåt då istället? Kanske vi skulle stara en slags bikini för killar (bikini division i usa= snygga, relativt vältränade men inte muskulösa tjejer) där man visar upp en vältränad kropp som inte behöver vara nåt slags monster.. Nu brainstormar jag bara.
UPP OCH TÄVLA NU!
Lycka till
15 januari, 2010 at 10:01 #61091Anonym anvandareMember15 januari, 2010 at 10:15 #386362Anonym anvandareMemberZebaztian wrote:Kanske vi skulle stara en slags bikini för killar (bikini division i usa= snygga, relativt vältränade men inte muskulösa tjejer) där man visar upp en vältränad kropp som inte behöver vara nåt slags monster.. Nu brainstormar jag bara.
UPP OCH TÄVLA NU!Lycka till
AF;)
Har absolut blivit bättre sen rhino och anders tog tag i det för helt 100% nybörjare…tror med säkerhet att dom 2 tävlingarna kommer växa även detta år
:up:15 januari, 2010 at 11:25 #386363Anonym anvandareMemberHenrik: ja, de tävlingarna är riktigt bra alternativ som skapar bra återväxt och gnista och mersmak hos de tävlande.
malawiglenn: kör på! GRYMT! Lycka till!!
Purepower: skador är ingen höjdare och det förstår jag.. Alla har dock nån muskel som släpar men man kan tävla ändå. Men i din situation förstår jag. Hoppas känt läker på bra nu! Lycka till
15 januari, 2010 at 11:27 #386364Anonym anvandareMemberJag har börjat min diet. Kanske blir Ahströmer och Gap, men siktet är inställt på CBB i vinter
15 januari, 2010 at 11:32 #386365Anonym anvandareMemberNeed more like you Vincent! Lycka till!!
15 januari, 2010 at 12:03 #386366Anonym anvandareMemberZebaztian wrote:Need more like you Vincent! Lycka till!!Tack detsamma.
Satsa på CBB i år så ses vi på scen15 januari, 2010 at 13:00 #386367Anonym anvandareMemberTjena helt rätt Z.
Jag är väl den som gör ”mest” inte för att skryta men ger chansen till nybörjare att kunna få tävla , och det utan att det ska kosta dem massor.
Detta via talangjakten vill säga.
De får ju gratis hjälp från mig och Jocke och via sponsorer givetvis.
Men jobbet ligger på min sida då jag håller i stort i alla tillställningar , möte ,grillträffar och planerar för dem.Allt detta för att jag som Zebbe här skriver jag vill ha en återtillväxt av sporten. Finns massor på gymmen som kan tävla. Och jag hjälper ett flertal även gratis när jag ser potential i dem, oftast studerande som jag ser vill men inte har råd eller vågar för att de är rädda för att misslyckas.
ALLA KAN TÄVLA! kolla bara i USA , du kan ha tränat i 3-4 månader och så går en del upp och tävlar, jag personligen tycker detta är riktigt kul.
De är inte stora, och inte knappt ha muskler men de tycker bodybuilding och fitness är så roligt så de gör det ändå för att hålla moroten uppe i träningen.
( ok nu sitter säkert någon o tycker det är löjligt att de tävlar så snabbt)
Men det är just det det inte är. De betalar sin licens vid tävling och invägning. Och kör sitt race.Mitt insiativ är ju att fortsatt talangjakten som startades av Norrmannen Roger skoglund och jag fortsatte den 2008 efter ett par års uppehåll.
Detta görs på min tid och med min kunskap från hjärtat för att jag vill chansen till de vanligt tränade, visst många som har tävlat via oss nu är ju tävlingssugna men med vår hjälp har de vågat kliva upp ,en del placerar sig kanon och vissa inte, men det är inte det de handlar om.
Utan de har gjort en resa för livet, och kommit i sin absolut bästa form någonsin. Sen efter detta kan man ju bara bli bättre. Än del väljer och märkte att det inte var deras grej medans andra blir förälskade i att tävla likt en annan.Jag vet att detta har och är uppskattat, jag får massvis med mail om när nästa talangjakt ska gå mm men jag kan inte svara på det förens jag vet om vår sponsor är med igen.
Men med eller utan sponsor så kör jag givetvis vidare talangjakten på någotvis i år igen. Men i mindre skala om det är utan sponsor …
JAg älskar att hjälpa folk och kommer så fortsätta.
Så dra ert strå till stacken nu och testa på en diet och kliv upp på scen.
15 januari, 2010 at 13:14 #386368Anonym anvandareMemberTycker Fredrik summerar detta ganska bra här.. Min tid är väldigt begränsad och den kommer antagligen bli ännu mindre begränsad i framtiden när man är klar med skola. MEN jag ställer gärna upp med lite tips, råd och hjälp inför tävlingar..
Posering är något jag har fått många goda kommentarer om och nåt som jag själv anser jag kan relativt bra (man får inte säga att man är bra på nåt i Sverige ju, hehe) så hör av er inför era tävlingar nu.
Jag kan inte speciellt mkt om AF eller Fitnessfive men är det nåt jag kan så är det att pusha människor så kan ju i alla fall pusha er lite i träningen inför en sådan satsning..
Upp på scen o spänn er inte bara på stranden, hahahha..
Sen anser jag att attityden mot den som ändå tagit sig upp på scen men kanske inte ser så jättebra ut måste förändras.. Ni som sitter i publiken och kommenterar på internet, GE KONSTRUKTIV kritik och pusha vidare killarna och tjejerna så att de ”vågar” gå upp igen!
15 januari, 2010 at 13:30 #386369Anonym anvandareMemberAlla kan ju inte va lika grymma som Fredrik o Reino som verkligen har hjälpt fram Bodybuildingen i sverige dom sista åren!
Bra jobbat!!Men alla kan dra ett lite strå till stacken!
Du som har lite tävlingserfarenhet kan ju hjälp dom nya killarna på ditt gym, en komplimang o några tips kan va det som gör att man vågar ta steget till att tävla.Tyvärr tycker dom flesta att dom inte räcker till.
Om några år kanske när jag fått tillräckligt med muskler heter det allt som oftast när man pratar med lovande talanger..
Men med stöd o hjälp så kan vi ge dom en lite spark i rumpan;)15 januari, 2010 at 13:41 #386370Anonym anvandareMemberBra tips där chris!
Känner igen det där med att jag behöver mer muskler för att gå upp på scenen osv osv osv.. Jag hade inte så jäkla mycket muskler men när det började skalas fram såg det bättre ut än vad jag trodde.. Ni som inte gått på en tävlingsdiet (nu snackar jag inte nån vanlig aftonbladet diet..) vet inte hur ni ser ut..
Hjälpte en kille lite inför LP nu. Några veckor innan tänkte ja, ojsan, du har en bit kvar.. Dagarna innan tappade jag HAKAN! Han blev helt grym!!!
Det jag menar är att du vet inte riktigt hur slutresultatet kommer se ut förrän du står där!!
15 januari, 2010 at 13:51 #386371Anonym anvandareMemberKul att ni som tävlat tidigare försöker dra igång en diskussion. Kan hålla med om att man ser sig själv som ”för liten” och när man vet vilket jobb som ligger bakom när ni står på scen så blir man lite avvaktsam. Hoppas
15 januari, 2010 at 13:54 #386372Anonym anvandareMemberÄr du i gbg nån gång Christer så kan ja ta en titt på dig, hahaha. Men allvarligt vill se dig på NÅGON slags scen
15 januari, 2010 at 14:24 #386373Anonym anvandareMemberTjena ja Reino är grym med hans medhjälpare pga de gör att vi har en helt ren nybörja tävling där man absolut inte har fått tävla före man går upp.
Detta är med ett steg så nybörjare vågar gå upp.Så man kan säga så här jag och Reino är helt enkelt bäst :up:
vi älskar denna sport och vill få alla tränande människor välkommna upp på scen i SIN bästa form. Sen om det räcker till att vinna eller att komma sist ska inte spela så stor roll, man ska ha kul och det är kul att se sin förvandling under en diet resa. Sen visst en del kan tyckas är lite väl kraftiga på scen, men som sagt det betyder inte att den tävlande inte har kämpat lika hårt som de som är ultra hårda.Vem vet denna kanske har gått ner över30 till och med 80 kg!
SÅ vem är det då som har gjort ett grymt jobb.
Sen visst alla tycker olika om tävlande, men det jag skrev om USA där folk tävlar för skojs skull och för att de älskar bodybuilding oavsett om de inte har rätt anlag mm så tävlar de för det är deras dröm mm.
OCh så länge drömmar finns så kämpa på , och testa en sådan tävling som Reinos där det inte krävs färg mm, blir totalt bara kul.15 januari, 2010 at 15:10 #386374Anonym anvandareMemberSkrev detta på min blogg för ett tag sedan. Kanske kan det sporra någon.
Vissa hävdar att det inte finns någon mening med att tävla om man inte tror sig vinna. Att det enda accepterade målet är den så åtråvärda förstaplatsen. Tävla för att vinna eller lägg ner. Krasst sagt.
Jag är inte en av dem.
Visst är det väl så att vi alla vill göra så bra som möjligt ifrån oss. Men vi har ju alla helt olika förutsättningar. Min prioriteringslista skulle istället ha en hel del punkter som står över just vinsten. Som att inte glöma bort glädjen med det vi håller på med. Glädjen när vi tränar, när vi kämpar mot målet och när vi överträffar oss själva. Lyckan när vi inser att, ”ja, vadfan, jag lyckades att ta mig i grym form och ställa mig på scenen, rak i ryggen och med bra självförtoende, och verkligen känna sann lycka!”
Att bli så bra som just du kan bli. Det finns alltid andra som har bättre förutsättningar, villiga att offra det där lilla extra, som du, av en eller annan anledning väljer att avstå ifrån. Ska du då avstå från det du brinner för enbart för att du är mindre genetiskt bevingad? Eller kanske för att du tror att framgången endast är till för honom eller henne som kommer etta? Du väljer din egen framgång. Sätter dina egna mål. Men framförallt; Du bestämmer hur det ska se ut när du har lyckats. Det finns ingen som kan bestämma hur mycket dina prestationer väger just för dig.
Vi som tävlar, elit, eller som jag, glad nybörjare, håller inte på med någon stor sport. Även om det nu, glädjande nog, är på uppåtgående igen, så fyller vi ju inte upp några globar eller fulla arenor direkt.Är det då inte på sin plats att uppmuntra nybörjare att tävla, och se det som vi ser. Vi som fastnat för detta. Istället för att, med bistra miner och skakande huvuden, såga dessa tappra själar vid fotknölarna. Vi vet, som sagt var, inte hur denne persons väg har sett ut. Hur mycket hans prestationer väger. Vi vill väl alla att sporten ska blomstra. Eller?
I många fall sätter andras höga mål käppar i våra egna hjul. Drömmer du om att tävla? Rensa din duk, måla upp en målbild, och ge dig inte förrän målet är nått! Skulle du ge fan i att spela fotboll endast för att, du troligtvis inte, kommer spela i Real Madrid? Vinn korpen. Först och främst.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.