- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Bodybuilding › Vätska, kolhydrat osv ger så mycket tryck
Tjena. Har deffat 7-8 veckor nu och gått ner runt 5-6kg, från 82 till 76. Lade även ner min kreatin monohydrat kur under deffen då jag gått på det i nästan ett år (Det rekommenderas ju att man tar pauser var 3e månad om jag minns rätt så jag tänkte att det kanske var dags, haha).
Well, jag ser faktiskt mycket mindre fläskig ut, magen är inte alls lika fet osv. Hur som helst så ville jag testa och se hur det ”såg ut” när man var vätske och kreatinfylld nu, så jag tog 1.5 vecka och började min kreatinkur igen samtidigt som jag drog igång ett kaloriöverskott på 300kcal.
Och herre gud vad vätska i musklerna gör mycket för hur stor och stark man ser ut, jag har ju förlorat lite fläsk nu dessa veckor så ådrorna är verkligen mycket tydligare och man ser verkligen muskeldefinitionerna hur bra som helst, och jag ser absolut större ut än när jag började min deff.
Tänkte bara fråga om ni andra känner igen detta, eller om det bara är jag som förvirrar min egen hjärna, eller om det är placebo?
Det stämmer nog det du ser, bara vattnet hamnar på rätt ställe (dvs i musklerna). Dessutom var du kanske ganska tömd på vätska och glykogen under din diet och då blir effekten större när du fyller upp.
Bild hade varit skoj
+1
Verkligen!
Som tidigare tävlande BB-are så är det snarlikt vad vi gör innan final eller vissa gör innan förbedömining också. Dvs fyller på glykogenen i de redan väldefinierade musklerna med någon sort glykogen för att ge dem ett mera fylligt utseénde. Men dock inte med kreatin…..Man ser då större ut och den vision av dig själv är nog verklighetsförankrad.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY