Home › Forums › Bodybuilding › Vill sätta fart på kroppen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 mars, 2010 at 00:50 #58043Anonym anvandareMember22 mars, 2010 at 00:50 #325209Anonym anvandareMember
Hej, alla goda och glada!
Som rubriken säger: jag vill sätta fart på kroppen!
– Jag är 194cm
– väger 71kg
– Årgång 92Jag har gymmat några månader, vill verkligen gå in för det här och öka vikten + muskelvolymen.
smal och lång är jag idag men vill ändra på det. Hur skulle ni lägga upp ett schema? som jag kan följa. Jag kör bara olika muskelgrupper när jag kommer till gym1 och kör 5 set och 7-8rep med tunga vikter! är det fel?:what:
blir ganska Orutinerat med andra ord!.Och några bra tips på proteintillskotts, gainers? för nybörjare…
Jag ska sätta mig och kolla kost-delen inom kort.Riktigt tacksamma för svaren, och även om ni hittar några trådar som är samma. ”schema” m.m
som sagt vill bli stor..:up:
Är ny på denna hemsida också!
Mvh: krantz,
22 mars, 2010 at 06:45 #325210Anonym anvandareMemberHar du bara ett vettigt träningsschema så hänger det mesta på kosten, sätt dig in i den snarast så kommer nog resultaten,
22 mars, 2010 at 16:02 #325211Anonym anvandareMemberAh, okey.
får se hur det blir då, och om jag hittar något vettigt schema, dvs att komma in i en rutin.24 mars, 2010 at 00:12 #325212Anonym anvandareMemberJag håller med om att kosten är mycket viktigt. Läs om det på forumet.
Angående träningen så vet jag inte om det spelar någon roll exakt hur schemat är upplagt för en som precis har börjat, men personligen tycker jag du bör hitta något program och sedan köra på det en lite längre tid, för att få in en rutin i dina övningar så att du lär känna din kropp kan man säga och utför rörelserna korrekt. Så kommer du också lära dig med vilka vikter/övningar/reprange du bäst stimulerar olika muskelgrupper (dina biceps i jämförelse till din rygg tex.). Efter detta tycker jag du ska variera träningen när du känner för det, eftersom det ofta ger mycket bättre resultat.
Good luck!
24 mars, 2010 at 00:51 #325213Anonym anvandareMemberSom Albin säger. Ett bra schema, och en bra kost med mycket proteiner!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.