Var med och påverka Livsmedelsverkets livsmedelsdatabas

Home Forums BODY.se: Nyheter om kroppskultur Var med och påverka Livsmedelsverkets livsmedelsdatabas

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #96804
    #1061984

    Du som tränar och vill ha ett bra och funktionellt verktyg för att hjälpa till att söka näringsinnehåll på maten du äter: Var med och påverka Livsmedelsverkets livsmedelsdatabas!

    ”Livsmedelsverket ska förbättra sökfunktionen och vi behöver hjälp av er användare för att göra detta på ett bra sätt. Om du har synpunkter och vill vara med och påverka så fyll i formuläret (popup-fönster [http://www.slv.se/templates/LDB_Search.aspx?id=6242 på denna sida]).

    SLV håller som bäst på att bygga ett nytt livsmedelssystem. Systemet omfattar tre delar; dels en ny livsmedelsdatabas och ett menyplaneringsprogram och dels IT stöd för att utföra, bearbeta och sammanställa kostundersökningar.

    Livsmedelssystemet kommer också att bidra till att det i ”Sök i livmedelsdatabasen” går att söka fram mer information om våra livsmedel. Information som tex:

    • värdet är analyserat eller lånat
    • hur gammalt värdet är
    • vilka beräkningar som har använts
    • vilka livsmedel ett beräknat livsmedel består av och vilka tillagningsfaktorer som har använts
    #1061985

    Jag tankade f

    #1061986
    Micke A wrote:
    Jag tankade för ett par år sedan hem hela databasen och byggde en java-applikaiton för urval och sökning efter olika kriterier.

    Vad jag upptäckte var att den var full av konstigheter (antagligen felifyllda och förväxlade värden). Jag har för mig att någon makrill-variant hade

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.