bighulken

Home Forums Dagböcker bighulken

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 938 total)
  • Author
    Posts
  • #1077672

    måndag
    Bänk.
    wu cuffs 4×10
    bänk wu:
    20x20kg
    10x60kg
    10x90kg
    med stopp:
    5x120kg
    5x150kg
    5x170kg
    speed:
    8x150kg
    Fu smalt grepp:
    8x140kg
    sne i smith,smalt grepp:
    wu:10x110kg
    3x10r=130kg
    flyes 3×12=max i vikt mag.
    sauna å stretch.
    drygt 1 timme.

    #1077680

    tisdag
    Ben-mark-övre rygg.

    Benspark/Bencurl i ss:
    6x8r

    mark:stege å sen 5×5 på 180kg

    latsdrag bak 3×8
    framför 3×8
    rodd drag 3×8
    sauna å stretch.drygt 2 tim tog det.

    #1077698

    onsdag
    Axlar-armar.

    sidolyft:4x8r=16.5kg:s hantlar med 2 sek stopp längst upp,på varje reps.
    stående axelpress framför:
    wu:8x60kg
    5x8r=80kg

    baksida axlar liggandes i cc:
    3x12r
    skivst curl 4x8r=50kg i ss med-
    push downs i latsdraget:4x8r=60kg lätt,måste höja vikt snart.

    Alt hantel curl:4x6r=27.5kg:s hantlar i ss med
    drag över huvud,tricca:4x8r

    sen sauna å stretch……;-)

    känns bra i armarna,inte ofta jag kör bicca!!! ofavorit muskelgrupp är det…………lol.

    men axel pressen gick bra idag,snabba reps.dags att höja snart där också….misstänker jag.
    vill helst försöka undvika att höja belastningen,mera skaderisk bara….
    jahapp,nu blir det vilodag i morgon då,kanske en promenix i stället då.skadar ju inte på denna valross kropp……lol.

    hej svejs…Med vänlig hälsning//

    #1077738

    fredag

    inge extrem träning idag då!!!

    lite wu å sen några set i smithen…..

    full rush på gymet,av nya ägaren å medhjälpare.man hittar inget nu,å sen damm å bygg röra då……lol
    sen sauna å stretch av nacke pga känning….

    hej svejs i morrn blir det lite båtklubb,grilla å nerskölj av det då……lol.

    idag körde jag min sista dag på praktiken också,med 23 tonnaren.grävare.
    så återstår må-ons nästa vecka då,prov prov prov…..phuuuu.sen är det verkligheten igen då…..
    hej svejs alla glada å possitiva själar………..;-)

    #1077766

    måndag
    var nere på gymet å kolla,full rulle där med byggandet å om möblerandet!!!
    nu har de bytt omklädningsrum,vi herrar har fått damernas gamla rum.oj oj oj vad stort det är,å fräscht!!!…yiiipiieee….å sauna är dubbelt så fin osv.

    konstigt att de inte gjort detta förut,för ibland har det varit smockfullt på herrarnas,speciellt i samband när grabbarna kör MMA osv…

    och inte har det varit mkt damer där å tränat heller. så var nog bra att de bytte så att det passade antalet bättre.större för flera personer=herrar,samt mindre för mindre personer=damer.

    men det var tomt i lokalen ännu,gymet,maskiner har inte kommit ännu.
    men passar mig rätt så bra just nu.då jag har känningar i trapezius partiet,nacke. men hoppas att det ska gå över tills snart,så jag kan börja mörsa på lite igen då.

    har haft lite problem med knäet sista tiden också,det knakar å brakar när jag rör på leden.men det gör inte ont,ännu!!
    men vågar inte köra mera böj pga detta nu då.bara köra underhålls träning ,lätt då,typ benspark/bencurl.sista passet var jag uppe å körde en lätt 1:a på 220kg i böjen.sen 6:a på 200kg.sen efter det börjat att knaka å braka i leden vid rörelse.

    så jag får nog inse sanningen!!!….ingen böj för mig på tunga vikter längre………:-(. det som var så roligt(böj).

    men men,får väl bli mer bänkipää då!!!…..
    det visste jag redan innan egentligen,alltid haft problem med detta knäet,sista 25 åren. men jag vill inte bli handikappad,så därför står jag över denna övning nu då. jag kan ju röra mig,just nu, bra, utan smärta i alla fall.
    så ingen ide att äventyra detta då.fasiken!!!!!……….

    men men,får försöka göra det bästa utav det då!….mörsa på i bänken i stället då,å lite i marklyften också.

    sen så måste jag börja gå ner i vikt också,underlättar ju rörligheten någe enormt!! samt avlastar knäleden lite också.
    tänkte nog gå ner till en 140-145kg.dagens vikt vet jag ej,men 150+ är det i alla fall.kan tänka mig en 153kg eller så.
    så 10 kg skulle inte skada i viktnedgång,men det får ta lite tid.blir att promenera mkt då i långsam takt.

    nepp nu orkar jag int skriva mer för denna gång då.

    PS: idag gjorde jag slutprov i min utbildning,Maskinförare.
    Godkänd!!!!!…..yiipiheeeej…….;-).
    någe bra i alla fall.

    #1077802

    onsdag
    provade att knalla ner å köra lite lätt!!…
    har ju haft känningar i nacke/trapezius senaste veckan.skulle nog behöva en massage misstänker jag.men men….

    wu:cuffs 4×10
    bänk:
    8x60kg
    8x100kg
    5x130kg kändes inte så bra.men men….
    3x5r=150kg inte alltför lätt idag,konstigt,det som brukar vara Peace of kake,dessa vikter.
    sen är det förvisso oredan på gym också då,när man får leta var grejerna är osv.nu har de tagit bort denna riktiga bänk jag brukade köra på,satt dit någe nytt,själva ställningen alltså.finns 2 ställningar för bänk,den ena är för liten för mig,för låg.

    sen finns en till som jag provade då.något slags kombinerad benspark med bänk press ställning är det.lite vinglig att lägga tillbaka stången på,pga,det är smala plåtbitar som man lägger tillbaka stången på då.

    jaha ja,bådar inte gott detta då. men gjorde mig inte så mkt just nu då,iom att jag har haft känningar.och ändå inte kunde köra ordentligt.

    så är det!!…oreda på gymet…å sen oreda i livet också då…….lol…..hujedamej hur ska dette sluta då?…………..lol.

    men men,första passet på 1 vecka nu avklarat i alla fall…..första steget igen då.
    sen så såg jag att de bar in ställning för böj i styrkerummet!! jag konstaterade rätt snabbt,att den var alldeles för låg för mig!! där stången ligger alltså. ja ja,kanske så kommer det bli ett lagom gym då…….då man ska vara 170cm lång å väga 70 kg å ha sko stl 43 osv……..då blir det problem för mig i så fall………..lol.
    men om det blir för mkt,så får jag återigen åka å besöka annat gym då.men har just nu kvar 6 månadert på kortet….

    #1077920

    tisdag

    Jaha,då var SM över för denna gång igen då….lol.
    roligt att kunna följa det via nätet. satt som klistrad på söndagen å 120,+120.även dagen innan på 105 och tjejernas bänk tävling.å vanliga bänk SM.dit vill man ju komma…..lol
    men just nu mkt arbete,nya arbetsuppgifter….phuuuu..jobbigt att behöva lära sig igen osv.men tar det med ro,arbete i alla fall. börjar kanske kännas bättre nu i nacke/trapezius.har hängt i, ca:2 veckor.men kanske börjat att släppa lite nu då. gubb kroppen protesterar kanske?….

    varmt å skönt ute är det,mkt vätska behövs nu när man arbetar på,ca:1.5 liter per arbetspass.å sen så äter jag inte mkt heller,typ frukost:gröt.å sen 1 fika.sen blir det en 3-4bananer å dricka till lunch.sen kanske nåt lite senare typ kl:17-18.
    så hoppas att det också kommer innebära mindre fett på denna veka valrosskropp då…..lol. samt att det är mkt gå ut å in i lastbil å krana på ackord.hade en chans på ett hjulgrävar jobb förra veckan.men känner mig så fruktansvärt osäker(nybörjare).på själva detta jobb.fel ställe var det på,tror jag? mitt på en motorväg skulle jag slänta av en breddning som gjorts,samt lasta bilar med gammal massa också då.lite för avancerat tyckte jag.samt all trafik runt i kring också då.där fick man inte göra misstag,typ tappa ut lite grus i körbanan osv. vill nog helst börja på ett lugnare ställe.men men,hoppas att chansen dyker upp igen då!….så då blev det på att kliva på det gamla jobb,köra kranbil som jag gör nu då.

    vill snart komma igång med träning också.på fredag åker jag över till åland,om allt går bra.till en polare som bor där.samt ska också kolla lite bänkipää hos Owe på lördagen också.sommar RAW,tävling som de har varje sommar.

    nepp nu får det vara bra för idag då…..hej svejs…..

    #1077952

    Det är fan inte lätt det där med jobb. Förstår precis det där med att inte våga riktigt trots att folk vill att man ska göra det. Ingen bekväm känsla.

    Hoppas du kommer igång med träningen snart hulken. Vill ju se de där 200kg’a i bänken!! :D

    Mvh

    #1078039
    kuulan wrote:
    Det är fan inte lätt det där med jobb. Förstår precis det där med att inte våga riktigt trots att folk vill att man ska göra det. Ingen bekväm känsla.

    Hoppas du kommer igång med träningen snart hulken. Vill ju se de där 200kg’a i bänken!! :D

    Mvh

    hoppas jag också…….komma igång med träning igen……;-)

    #1078040

    jahapp tillbaka från sommar RAW 2013 då…….

    ett inoficiellt världsrekord vart det,261kg i bänken,RAW. av freddi smulter.
    fasiken vilket monster han är i bänkpress alltså……

    #1078063

    måndag

    bänk-axlar-tricca-mage.

    #1078135

    torsdag
    Bänk-bicca-tricca-mage.

    cuffs 4×10
    wu bänk:
    10x60kg
    5x90kg
    bänk:
    5x120kg
    5x140kg
    5x150kg
    5x150kg
    1x160kg
    1x160kg
    alla med 2 sek stopp på.tungt var det!!!
    flyes 3×12

    armar i superset! tricca/bicca.

    push downs:3×8
    curl z stång:3×8

    drag ö huvudet:6x8r
    koncent hantelcurl:3×8=21.5kg:s

    Alt.hantelcurl:3×8=27.5kg:s
    mage:5x20r

    sauna å stretch,lite sång också då.för att inviga den nya saunan……lol. vilken resonans det är i nya omklädningsrummet…….

    PS:2 tim promenix tidigare idag också…..fläsket brinner upp………..lol.
    sen körde jag ett rygg pass igår också då.

    #1078157

    lördag

    komplement pass.
    ben-vader-mage.1.5 tim.

    #1078166

    söndag
    jahapp,en väldig fart här på denna blogg……..not!!!!!

    men i alla fall.har idag firat ett av mina barnbarns födelsedag…..den 3:e i ordningen,har 4 st just nu…….lol.

    vi förökar oss,släkten…..he he he ……därför det är bra med you tube,kunna visa dem senare om några år,typ 5-10 år,att jag minsann varit stark en gång i tiden……lol.

    lagt upp ett program nu för hösten,som komma skall!!!……9 veckors!!……sen efter det blir det mera osv…..fram tills årsskiftet,då jag vill uppnå mina delmål……..;-)

    #1078236

    lördag
    Jahapp,tillbaka från skärgården då……hmmm….
    lite käk,grillat å bira å trevligt sällskap.

    prova att träna idag då.

    cuffs 4×10
    bänk:
    20x20kg
    10x50kg
    10x80kg
    5x110kg
    arb set med stopp på alla:
    5x140kg
    3x160kg
    1x170kg
    3x160kg
    5x140kg
    FU: 3x10r=110kg
    Sne i smith:
    3x10r=130kg

    curl z st:3×8
    push downs:3×8 i SS.

    Alt.hant.curl:3×6
    drag ö huvud:3×10

    mage 5x20r.

    sen invänta att det slutade att regna……bilen blev i alla fall ren…….lol.

    en riktig stört sommar skur var det,med hagel å grejer.översvämmning nu över allt på gatorna.

    går riktigt dåligt med bänken nu,såååå svaaag!!!!……

    men men,vet av erfarenhet,bare å kämpe på så släpper det……kan kanske säga att detta är min sämsta tränings period på väldigt länge,typ 1-3 år.

    men kollat tillbaka lite i dagboken,starkare har jag faktiskt blivit,även fast det inte känns så,just nu…….lol.

    170×1,var väldigt lätta idag,i alla fall,typ @8 kanske…..det är repsen det brister i,alltså muskelkonditionen.
    men men,snart i Aug gå på ett program igen då.el september kanske?….

    hej svejs.

Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 938 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.