14 årig tjej som vill gå ner i vikt…nu

Home Forums Deff och fettminskning 14 årig tjej som vill gå ner i vikt…nu

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    Vad hände? Blev det bara ett köttsår?

:D

(Förlåt, jag kunde inte hålla mig. Förstår mycket väl vad du menar men meningen såg jävligt rolig ut. Ta inte illa upp, menar inget illa.)[/b]

:D jag dör :D Broder Jon fooo president

Kung Bruno wrote:
    Tycker att min post för en gångs skull platsar in.

Jag är fan böjd att hålla med.

du kommer lätt nå din målvikt utan bekymmer om du bara bestämmer dig för att inte dricka läsk, käka godis eller kioskmat typ. ät det morsan lagar och ät ordentligt. gå aldrig hungrig men dämpa som sagt inte hungern med godis eller skräp.

det är inte svårare än så.

Sammy wrote:
    du kommer lätt nå din målvikt utan bekymmer om du bara bestämmer dig för att inte dricka läsk, käka godis eller kioskmat typ. ät det morsan lagar och ät ordentligt. gå aldrig hungrig men dämpa som sagt inte hungern med godis eller skräp.

det är inte svårare än så.

+1 Men det kan dock vara ett stort problem för flesta ungdomar som har tillgång till en kiosk/grill som ligger i närheten (gör det på våran skola). Och sen har vi en caféteria som bara säljer onyttiga saker. Men som sagt, ät mycket sallad men inte bara sallad, se till att variera så du får i dig allt du behöver, men ta mindre portioner än innan. Sen kan du ta med dig ett äpple eller liknande om du blir hungrig innan/efter lunchen.

Lycka till!

Vad skönt att diskussionsforumet fungerar och får folk att diskutera! ;)

Eddie Vedder wrote:
    Vilka dåliga vanor?

Jag syftade generellt på de dåliga vanor som man lätt kan få med sig från barndomen främst genom okunskap, bedömt… Som klassikerna: Skippa frukost, ersätta lunchen med godis o.s.v.

Jag skulle vilja se en utveckling av lektionerna i näringslära i skolan, att visa hur man kan påverka sin kropp genom det man äter eller hur man rör på sig, gärna tidigare än gymnasiet…
    Men nu är det lite off topic-varning, frågan var ju vad hon skulle göra för att gå ner i vikt, i vanliga fall hade det varit ”Här är Grubs deffguide, hej då!” ;)

Neiman wrote:
    Vad skönt att diskussionsforumet fungerar och får folk att diskutera! ;)

Jag syftade generellt på de dåliga vanor som man lätt kan få med sig från barndomen främst genom okunskap, bedömt… Som klassikerna: Skippa frukost, ersätta lunchen med godis o.s.v.

Jag skulle vilja se en utveckling av lektionerna i näringslära i skolan, att visa hur man kan påverka sin kropp genom det man äter eller hur man rör på sig, gärna tidigare än gymnasiet…Men nu är det lite off topic-varning, frågan var ju vad hon skulle göra för att gå ner i vikt, i vanliga fall hade det varit ”Här är Grubs deffguide, hej då!” ;)

I 8:an hade vi hälsovecka där vi gick igenom hur dagens mål bör vara uppbyggda för de som tränar mkt/lite/ingenting och även vad som är bra mat o.s.v så det finns en liten grundkurs iaf i grundskolan. Iofs har inte alla skolor detta men jag är glad att våran skola hade det.

Jo vi hade också: ”Göran som tränar 5 dar i veckan skall ha en tallricksmodell som ser ut så här, Lisa som inte tränar alls bör äta mer grönsaker och mindre fett” bla bla ;p

Men vad de än lär ut, så fungerar det helt klart inte, jag har inte tagit till mig något jag använder i daglig vardag i alla fall… (då menar jag specifikt näringslära, inte allt jag lärt mig i skolan) ;)

Neiman wrote:
    Jo vi hade också: ”Göran som tränar 5 dar i veckan skall ha en tallricksmodell som ser ut så här, Lisa som inte tränar alls bör äta mer grönsaker och mindre fett” bla bla ;p

Men vad de än lär ut, så fungerar det helt klart inte, jag har inte tagit till mig något jag använder i daglig vardag i alla fall… (då menar jag specifikt näringslära, inte allt jag lärt mig i skolan) ;)

Omen, spelar ingen roll igentligen vilka baskunskaper hon har. Med tanke på att hon sökt sig till ett forum med folk som kan kost så betyder det ju att hon vill ha råd som är bättre än den lilla filmsnutten.

Du är en klarsynt krabat du! Du har så rätt!

Tråden som jag gjorde näää den tog ni bort!? Sen kmr det näästan samma tråd men ni tar inte bort. Snacka om snåla…

rosa96 wrote:
    Tråden som jag gjorde näää den tog ni bort!? Sen kmr det näästan samma tråd men ni tar inte bort. Snacka om snåla…

Grejen är att du spårade ur din egen tråd. Du borde väl förstå någorlunda ifall du läser runt här hur man skall uppföra sig? Sen frågar du mig vad som innehåller mycket kolhydrater, svårt att använda google/ sökfunktioner?

Puss o kram :up:

För rättvisans skull så gör vi väl så här då. :)

Viewing 12 posts - 16 through 27 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.