ang gainer

Home Forums Deff och fettminskning ang gainer

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Tjena! Har tänkt på en sak väldigt länge och behöver ett utförligt svar.
    När man använder gainer försvinner synliga magrutor då?
    Går man upp mycket i fettprocent eller ökar man bara i muskelmassa.

För nu är det såhär att jag vill bygga muskler samtidigt som jag har min fina och vältränade mage, då jag känner på mig att självförtroende kommer sjunka om jag får mig en kulmage.

Mycket tacksam för utförliga svar !

frukost -GGGGGGGRRRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

Det är inget ”magiskt” med gainer… det är snabbt protein och snabba kolhydrater i en drink….

Vad som bestämmer om du ökar i muskelmassa är en kombination av intagna kalorier, proteiner, energiförbrukning och det stimuli du ger dina muskler (dvs sjävla styrketräningen)

Om du vill få sk. ”lean gains” så ska du öka kalori- och proteinintaget sakta sakta men säkert. Väga dig ofta och kontrollera vad du äter så bra du bara kan.

Hoppas detta svar hjälpte dig lite.

Man blir inte per automatik fet av vissa livsmedel eller produkter, däribland gainer.

Man går upp i vikt om man stoppar i sig mer energi än man gör av med.

Du kan med andra ord vara lugn. Ta du din gainer. Om du märker att du börjar lägga på dig mer fett så får du börja äta lite mindre, kanske skippa gainern till exempel.

mysglenn wrote:
    Det är inget ”magiskt” med gainer… det är snabbt protein och snabba kolhydrater i en drink….

Vad som bestämmer om du ökar i muskelmassa är en kombination av intagna kalorier, proteiner, energiförbrukning och det stimuli du ger dina muskler (dvs sjävla styrketräningen)

Om du vill få sk. ”lean gains” så ska du öka kalori- och proteinintaget sakta sakta men säkert. Väga dig ofta och kontrollera vad du äter så bra du bara kan.

Hoppas detta svar hjälpte dig lite.

Jag är nöjd med svaret, men tänkte mest på ett svar som skulle handla lite mer ang synlig magmuskelatur.

tack ändå!

Det har som sagt inget med gainer i sig att göra. Du går upp mer i vikt och blir tjockare av 600 kcal från Nutrilett bantningspulver än av 500 kcal Mega Bulk X-Treme Gainer 2500. Och utan kaloriöverskott totalt går du inte upp oavsett vad du äter, tillskott eller mat.

King Grub wrote:
    Det har som sagt inget med gainer i sig att göra. Du går upp mer i vikt och blir tjockare av 600 kcal från Nutrilett bantningspulver än av 500 kcal Mega Bulk X-Treme Gainer 2500. Och utan kaloriöverskott totalt går du inte upp oavsett vad du äter, tillskott eller mat.

menar du att jag inte blir tjock av gainer eller vadå?

JackVapor wrote:

Du kan fan bli tjock av allt.

Icey wrote:
    Du kan fan bli tjock av allt.

Det vet jag, men eftersom gainer innehåller så mkt kcal ( 4 måltider ) så känns de onödigt för mig. Eftersom jag inte vill ha en kagge, jag vill fortfarande ha den vältränade och synliga magrutorna.

JackVapor wrote:
    Det vet jag, men eftersom gainer innehåller så mkt kcal ( 4 måltider ) så känns de onödigt för mig. Eftersom jag inte vill ha en kagge, jag vill fortfarande ha den vältränade och synliga magrutorna.

Vill du inte bli fetare så kan du ju lika gärna äta mindre gröt om du vill behålla gainern. Den gör dig inte fetare än annat. Gröten till frukost är ju en lika stor ”bov” som gainern om ditt totala intag gör dig fet.

JackVapor wrote:

Du måste skoja nu, du får ta hur mycket eller lite pulver du vill!

JackVapor wrote:

Läs vad jag skrev. Det är vad jag menar.

JackVapor wrote:

Alltså skärp dig lite, vill du ha ett svar ”ja det blir du” eller ”nej det blir du inte”? Vad är du ute efter? Du får jättebra och nyanserade svar men du vägrar ta till dig dom.

fyra måltider av en gainer?

überbiffen wrote:
    Gå upp i vikt gör du när du får i dig tillräckligt med energi, en sk gainer är ingen garanti för det, har man ett underskott av energi går man ner i vikt även om det finns sk gainers i kosten. Har man ett överskott av energi och mängden energi är densamma lägger du på dig lika mycket oavsett om den kommit från en sk gainer, burk tonfisk eller chokladkaka.

:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.