är jag dum?

Home Forums Deff och fettminskning är jag dum?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hej alla, det va ett tag sedan nu.
    Drar snart utomlands ( det va helt spontant) så ska gå ner mig kanske 5-6kg(självklart spelar inte vikten lika stor roll som formen man får) men ungefär 5-6kg så nu får ett hum om hur mycket jag vill gå ner.

Men efter lite olika tråkigheter på senare tid har jag tappat mat lusten alls (då troligtvis för jag mår väldigt dåligt nu) så jag äter knappt något längre..
    En normal dag för mig är
    Frukost: 2st omega 3, 1 multivitamin och något äpple
    Lunch 200 gram keso
    Middag sallad med en halv gurka, 1 burk majs och 2-3 blad isbergssallad
    Kvällsmat 1 påse med nutrilett ( 111kcl) tror jag..

jag förstår att detta är för lite men klarar inte av att äta..
    Resan som vi ska på är bokad och klar så ska ändå resa iväg och vill ju självklart gå ner lite tills dess.
    Kommer jag gå ner även fast jag äter såhär?
    Eller kommer jag lägga på mig direkt när jag får tillbaka min ”matlust”?
    Om det nu händer inom en snar framtid..

har läs/skriv svårigheter men försöker så gott jag kan :)

Hoppas någon kan komma med Råd, inte bara massa onödiga kommentarer. Kritisera gärna men förklara! :)

MVH Före detta StorStark..

Ja du kommer gå ner i vikt. Inte bara fett men även muskler. Det där är extremt lite mat. Om du kan få i dig sådär pass mycket föda borde du enkelt kunna byta ut några av de där livsmedlen mot energirikare alternativ. Istället för nutrilett-shaken, blanda en ordentlig mjölk + oboy-shake till exempel.

Om du har svårt att äta fast föda, försök få i dig energi från flytande livsmedel.

Du äter i princip ingenting och du kommer antagligen må sämre ju längre det fortsätter.
    Du kommer gå ner i vikt men det är verkligen inte hälsosamt!

Mitt råd är att försöka styra upp kosten så fort som möjligt (och ta tag i orsaken till att du mår dåligt).

Varför är din diet inför en semester överhuvudtaget intressant om du mår så psykiskt dåligt att du inte kan äta?
    Din tid är bättre lagd på en plats där du kan få hjälp mot grundproblemet. Din diet är horribel i alla avseenden IMHO.

indec wrote:
    varför är din diet inför en semester överhuvudtaget intressant om du mår så psykiskt dåligt att du inte kan äta?
    Din tid är bättre lagd på en plats där du kan få hjälp mot grundproblemet. Din diet är horribel i alla avseenden imho.

(y)

Jo ja vet att detta inte är speciellt bra och har sökt läkarvård så får hoppas det hjälper..
    Men kommer inte jag gå upp i vikt otroligt fort sen när jag väl kan äta igen? skulle jag låt säga om 1 vecka börja trycka i mig en Massa mat så kommer min kropp ”spara” på allt jag äter och jag kommer bli tjockare?
    Någon får gärna förklara lite där :)

MVH

Din kropp sparar inte mer när du väl äter ordentligt för att du dietat en kort period innan. Såvida du inte dietat i evigheter och fått din ämnesomsättning något nedreglerad så kommer grunden med energibalansen fortfarande gälla.

Sen är det inte hälsosamt att direkt efter en bedrövlig diet gå på en bedrövlig hetsätarperiod. Det är liksom två grundstenar till en ätstörning. Dvs att man inte kan anpassa sin kost och äta normalt utan att överdriva åt båda hållen.

Du kommer hur som helst öka snabbt i vikt när du äter normalt igen. Men mycket pga vätska, bulkmaterial (avföring t.ex) och ökad mängd inlagrat glykogen.

Diskussionen är irrelevant för dig. Det spelar ingen roll om din fettinlagring är högre eller lägre än normalt efter svält. Du har 100% fel fokus.
    Och nej du har fel. Du kommer inte vakna upp smällfet efter ett par veckor på KCAL överskott. Det är en fysisk omöjlighet.

Jag hoppar du verkligen sökt hjälp och att du förstår att du måste få i dig mer mat än vad du skrivit här. Jag önskar dig verkligen all lycka!

Indec wrote:
    Diskussionen är irrelevant för dig. Det spelar ingen roll om din fettinlagring är högre eller lägre än normalt efter svält. Du har 100% fel fokus.
    Och nej du har fel. Du kommer inte vakna upp smällfet efter ett par veckor på KCAL överskott. Det är en fysisk omöjlighet.

Jag hoppar du verkligen sökt hjälp och att du förstår att du måste få i dig mer mat än vad du skrivit här. Jag önskar dig verkligen all lycka!

jag har sökt hjälp, skrev det i ett inlägg innan :)
    Men det är ju för allt som nu har hänt som jag bestämde mig för att dra iväg, så denna ”ätstörningen” kom ju ganska lägligt om man nu kan säga så..
    Det blir ju att åka till ett fest ställe där ganska stora mängder alkohol kommer intas, ska vara borta i 20 dagar så jag kommer troligtvis gå upp väldigt mycket där borta, eller har jag fel?

MVH

inta inte så mycket alkohol bara focusera på att få i dig mat med jämna mellanrum och i lagom mängder, så ska du se att det kommer att funka hyffsat. Alkohol har vad jag vet aldrig haft någon positiv inverkan på någons fysik. Inte heller mentalt gör den några underverk …

StorStark wrote:
    jag har sökt hjälp, skrev det i ett inlägg innan :)
    Men det är ju för allt som nu har hänt som jag bestämde mig för att dra iväg, så denna ”ätstörningen” kom ju ganska lägligt om man nu kan säga så..
    Det blir ju att åka till ett fest ställe där ganska stora mängder alkohol kommer intas, ska vara borta i 20 dagar så jag kommer troligtvis gå upp väldigt mycket där borta, eller har jag fel?

MVH

Rätta mig om jag har fel men nånting hände, du började må katastrofalt dåligt. Sen bestämmer du dig för att lösningen blir en 3 veckors fylla på nån charterort och nu sitter du på ett träningsforum och ställer massa frågor som inga av dem har med träning att göra?

Indec wrote:
    Rätta mig om jag har fel men nånting hände, du började må katastrofalt dåligt. Sen bestämmer du dig för att lösningen blir en 3 veckors fylla på nån charterort och nu sitter du på ett träningsforum och ställer massa frågor som inga av dem har med träning att göra?

Tråden ligger i Deff och fettminskning och min frågor handlade om

Kommer jag gå ner även fast jag äter såhär?
    Eller kommer jag lägga på mig direkt när jag får tillbaka min ”matlust”?

Har inte dom 2 frågorna med deff och fettminskning att göra?
    Att jag sedan fortsätta ställa frågor som inte direkt hade med just träning att göra kan du då anmäla mig för OT :)
    Är det något annat kan du ta och skicka ett meddelande, slipper tråden bli full att vårat samtal :)
    Har fått alla svar jag sökte.

Tråd kan låsas!

MVH

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.