Avancerad byggning/fett

Home Forums Deff och fettminskning Avancerad byggning/fett

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Skulle helst vilja att de me erfarenhet i frågan svarar på detta upplägg

Tävlade i år i af. Ligger lite efter med benen, och jag skulle tippa ja ligger kring 17-18 % kroppsfett i dagsläget, direkt efter tävlingen körde ja stenhårt med benen och har ätit upp mig ca 13-14 kg sen dess.

Är 184 lång väger ca 99 kg

För chins och dips så har jag förändrat lite i träningen, de blir mycket signalträning. Dvs jag försöker få mitt nervsystem att sammarbeta och skicka signaler för att kunna attrahera fler motoriska enheter. Min överkropp är i bra klass, så jag behöver inte öka storlek där.

4-6 reps och 2-3 mins vila emellan inga forced reps

(Några mått jag har är biceps 43,5 vader 43 lår ca 60 cm)

Så nu är tanken

1. ska ligga på ett ”litet” from 1a februari på säg 2-300 kcal. fram mot sommaren så ja kommer in på ca 92 kg i juli och har då ca 5 kg att ta bort i jul aug sept ca 10 veckor till sm därifrån.

2. Jag kör på hårt och deffar inte och sen börjar tokdeffa i maj? kommer då ha ca 13-14 kg att bli av med.

Min fråga är nu. Kommer jag att kunna addera massa på benen? med ett underskott på ca 200-300 kcal per dag?

Kan jag lägga in mer kcal den dagen jag kör ben och mindre de dagar ja kör de andra delarna och på så sätt få bättre tillväxt i benen?

Benen tränar ja förövrigt me 8-12 reps kort vila.

Vart går gränsen? går de verkligen inte att lägga på sig muskler om man har ex 1 kcals underskott? förstår att de kan bli svårt med 100 kcals underskott

mvh

Tänk om med din benträning är min första rekommendation.
    Ge dig fan på att köra stenhårt, något dom flesta inte gör.
    Själv kan jag lägga på vikter i benpressen som känns skittunga från första repetitionen och smälla iväg runt 15-20 st.
    Visst fan är det hemskt, men det funkar.
    Ingen slump att dom som tränar med mig brukar öka både styrka och benvolym.
    Lägg dig på ett litet överskott ett tag och kör prio på låren.
    2 pass i veckan kan vara tungt att köra, men kanske ett benpass var femte dag. Håll igen lite på överkroppen under samma period.
    Varva tunga, hemska benpass med lättare, minst lika hemska benpass där du köra triset eller kanske 4-5 övningar på raken. Då tar ett benpass 20-25 minuter

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.