Home › Forums › Deff och fettminskning › bästa mängd kolhydrater vid deff?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 december, 2008 at 17:47 #57562Anonym anvandareMember27 december, 2008 at 18:44 #305539Anonym anvandareMember
1. träna som vid ”bulk”
2. med eller utan frukost spelar mindre roll. En liten mängd protein är aldrig fel i alla fall.
3. Minsta mängden får du prova dig fram till men kanske mellan 0 och ca 40g.P.S ABCDE är inte det bästa upplägget, enligt mig, mer jobb än resultat.
28 december, 2008 at 14:27 #305540Anonym anvandareMemberQuote:Efteråt kan man käka mycket kolhydrater & protein läste jag, man förbrände i princip allting även så mkt som 400 GNej, inte hur mycket som helst. Hur mycket tror du att du gör av med under ett pass egentligen?, ca 400-600 kcal skulle jag tro.
Quote:Ang abcde så tror jag det tar längre tid uppnå resultat men när det väl kommer , så blir resultaten underbara tror jag.Resultat är resultat, om de tar längre tid att uppnå tycker jag inte att det är underbart. Långsam viktuppgång (8-12v. kanske) med kortare perioder av ”deff” när du börjar bli ”fet” är nog bättre och inte mindre ”underbart”.
28 december, 2008 at 18:57 #305541Anonym anvandareMemberMarco91 wrote:Därav när jag deffat ner mig (bulkar till mars) så ska jag påbörja ABCDE metoden. Den verkar ju toppen, Hålla sig i rejält bra form året runt och öka i rena muskler som arnold (som deffar året runt tom och ökar i muskelmassa och styrka vid MAX-OT träning).Arnold var inte ren, han deffade inte året runt och körde varken MAX-OT eller ABCDE-metoden.
28 december, 2008 at 19:09 #305542Anonym anvandareMemberABCDE-dieten blir man mest fet av. Det finns en anledning till att studien aldrig publicerades.
Även om inte 400 gram kolhydrat vid ett tillfälle lagras in som kroppsfett i nämnvärd utsträckning, om glykogendepåerna är tomma (och ett styrkepass tömmer inte för 2000 kcal glykogen), hämmas fettförbränningen. Fettbalansen påverkas alltså i vilket fall som helst.
28 december, 2008 at 20:18 #305543Anonym anvandareMember2 set á 10 reps (70% av 1RM) förbrukar 5 g muskelglykogen hos normalviktiga män. Varierar givetvis beroende på övning, men det är den typen av siffror man talar om.
Ett långt träningspass, säg totalt 20 set, förbrukar då endast ca 50 g kolhydrat.
28 december, 2008 at 22:05 #305544Anonym anvandareMemberMarco91 wrote:utan även väl i kroppen för att bygga muskler?) behövs ju minst 100 G efter träningen snabba kolhydrater har jag läst.Nej, kolhydrat behövs inte i proteinsyntesen (nybildningen av muskelprotein).
Inte heller efter träning – det är aminosyror som ansvarar för att vända katabolism till anabolism här, och det gör dom helt utan att kolhydrat behövs.
Det är för glykogeninlagring och återhämtning kolhydrat efter träning är av värde, inte direkt för muskeluppbyggnaden.
[http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=3377097&postcount=5]
Och snabbheten är av underordnad betydelse, om man inte är mitt uppe i en tiokamp.
29 december, 2008 at 13:22 #305545Anonym anvandareMemberEn gainer är bara mjölk och potatis eller majs i pulverform och ger inte större ”effekt” än motsvarande mängd kalorier, protein och kolhydrat från mat.
Varför skulle du lämna tillbaka det? Det är inget som har en dålig eller negativ påverkan. Tvärtom hjälper det till att både återhämta och bygga muskler, bara inte mer än samma mängd mat, men det är smidigt och praktiskt.
29 december, 2008 at 13:42 #305546Anonym anvandareMemberDen hjälper om du inte får dig tillräckligt genom maten av någon anledning.
Du blir fet av ett kaloriöverskott totalt, inte av en enskild källa. Där räknas allt in, mat, tillskott, kalorigivande drycker, osv. Är den totala kalorimängden större än din totala kaloriförbrukning, går du upp.
29 december, 2008 at 14:07 #305547Anonym anvandareMemberDet är antagligen bara bra att rama in passet mellan två intag.
Snabba kolhydrater är inte skadligt i samband med fysisk ansträngning.
29 december, 2008 at 14:29 #305548Anonym anvandareMemberDags att läsa på grunderna om vad insulin är överhuvudtaget, tror jag.
Jag har aldrig sett några rapporter om negativ påverkan av akut insulinfrisättning i samband med fysisk aktivitet.
4 januari, 2009 at 21:35 #305549Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:2 set á 10 reps (70% av 1RM) förbrukar 5 g muskelglykogen hos normalviktiga män. Varierar givetvis beroende på övning, men det är den typen av siffror man talar om.Ett långt träningspass, säg totalt 20 set, förbrukar då endast ca 50 g kolhydrat.
Bra, vi behöver inlägg av andra än 91:or & 14-åringar… Ibland tror jag inte det är sant när en pretentitiös 17-åring ska tillrättavisa folk med vilken deff han ska köra… Intresserar ingen. Intresset kommer till de som har resultat.
Alla med resultat, uttryck er gärna!! Tvärtom för motsatsen….
4 januari, 2009 at 22:07 #305550Anonym anvandareMemberDu bestämmer inte vilka som får svara i trådar eller vilken ålder man bör ha för att göra det.
14 januari, 2009 at 18:48 #305551Anonym anvandareMemberMarco91 wrote:Men en fråga bara. Ska jag ta gainer Innan träningen? det ökar ju risken att ta snabba kolhydrater, för kroppen överbelastar sig själv och då ökar risken för fetma har jag läst. stämmer detta eller ska man ta det med en nypa salt?Efteråt är jättebra men innan träningen ? några kommentarer om det? Mvh
Skulle inte ta någon form av Gainer eller kolhydratkälla varken innan eller under träningen, träna på tom mage så tar kroppen energi från fettdepåerna istället för att bara bränna de kolhydrater du skulle tagit i from av Gainern.
Efteråt, visst, innan..se till att äta bra mat timmarna innan :emo-thumb
15 januari, 2009 at 12:57 #305552Anonym anvandareMemberMarco91 wrote:då ska jag inte träna för fett. Gainer innehåller enbart 59g kolhydrater och 24g protein som är optimala mängden före & efter träning när du ska köra för bryta ner musklerna . Man klarar mycket större prestationer med gainer både före & efter känner jag. Tränar man på tom mage så förstör du musklerna om vi talar om bulk perioden då du ska bryta ner musklerna.Allt du skriver är verkligen totalt obegripligt, var får du alla idéer ifrån!?
Varför i hela fridens namn skall man bryta ner musklerna i bulkperioden? Muskeltillväxten över tid står inte i proportion till nedbrytningen under passen om du trodde det. Ju bättre man kan minimera nedbrytning desto bättre muskelproteinbalans i förhållande till proteinsyntes.
Och vad menar du med ”träna för fett”?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.