”belly-fat”

Home Forums Deff och fettminskning ”belly-fat”

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Lite undringar över såkallade ”belly-fat”.

Frågor[/b]
    1. Är springa den enda lösningen för att få bort det (+ såklart en bra kost)
    2. Bränner inte gång med hög incline bort det? (dvs uppförsbacke)

Min mage[/b]
    På min egna mage så ser man 4 starka rutor men där det egentligen ska vara två rutor till finns det lite fett. Jag skulle gärna vilja ha bort det så snabbt som möjligt, då jag snart ska på resa.

Jag vet att det finns en ”Deff-guide” av King Grub så ni behöver verkligen inte länka den till mig.:up:

Du ska ligga på ett energiunderskott, hur du åstadkommer det är upp till dig. Du kan välja mellan att förbruka mer kalorier eller äta färre kalorier, så länge du gör av med mer energi än du äter kommer du gå ner i vikt.

Det är dock ingen garanti att just fettet på magen försvinner, du kan (och har förmodligen) även ha fett på andra ställen på kroppen också.

Det viscerala bukfettet förefaller kunna omfördelas av konditionsträning, oavsett kaloribalans. Dock inte det subkutana.

Eddie Vedder wrote:
    Det viscerala bukfettet förefaller kunna omfördelas av konditionsträning, oavsett kaloribalans. Dock inte det subkutana.

så gång med hög incline är uteslutet både för konditionsträning och för förbränning av underhudsfett eller bukfett ?

Rasmus Kjellberg wrote:
    Du ska ligga på ett energiunderskott, hur du åstadkommer det är upp till dig. Du kan välja mellan att förbruka mer kalorier eller äta färre kalorier, så länge du gör av med mer energi än du äter kommer du gå ner i vikt.

Det är dock ingen garanti att just fettet på magen försvinner, du kan (och har förmodligen) även ha fett på andra ställen på kroppen också.

ja klart man har lite fett på andra ställen tex ben.
    hade ju inte varit helt fel med ådriga ben ;)

JackVapor wrote:
    så gång med hög incline är uteslutet både för konditionsträning och för förbränning av underhudsfett eller bukfett ?

Nej naturligtvis inte.

JackVapor wrote:
    Jag vet att det finns en ”Deff-guide” av King Grub så ni behöver verkligen inte länka den till mig.:up:

Då borde du inte behöva göra denna topicen, eftersom då borde du veta att det handlar om kcal underskott för att gå ner i vikt … eller?

krille93 wrote:
    Då borde du inte behöva göra denna topicen, eftersom då borde du veta att det handlar om kcal underskott för att gå ner i vikt … eller?

jag vet att de handlar om kcal underskott för att gå ner i vikt -.-
    vill bara ha en större helhet om och över bukfetts förbränning.

Enda sättet för att garantera att fettet på en specifik plats på kroppen skall försvinna är kirurgi vad jag vet. Det går inte att styra förbränningen till en viss fettdepå i kroppen.

Träning av magmuskulaturen ökar fettoxidationen i just det området något och på så vis kan man säga att punktförbränning finns. Men detta är väldigt små mängder och i praktiken är det nästintill försumbart.

Teoretiskt kan jag inte utala mig om men i praktiken nådde jag resultatet på den svartvita bilden (en månad senare & 10kg lättare) enbart genom ett kaloriunderskott. Med min dåvarande vikt på 120kg & kassa kondis kunde jag knappt gå 1km i valfri takt.

Idag kör jag kaloriunderskott i kombo med löp/intervaller/incline gång. För att bygga upp min kondition, bränna fett & bygga magmusklerna:)

Lycka till!!

*Nora* wrote:
    Teoretiskt kan jag inte utala mig om men i praktiken nådde jag resultatet på den svartvita bilden (en månad senare & 10kg lättare) enbart genom ett kaloriunderskott. Med min dåvarande vikt på 120kg & kassa kondis kunde jag knappt gå 1km i valfri takt.

Idag kör jag kaloriunderskott i kombo med löp/intervaller/incline gång. För att bygga upp min kondition, bränna fett & bygga magmusklerna:)

Lycka till!!

Lite intressant läsning.

[http://www.leangains.com/2010/06/intermittent-fasting-and-stubborn-body.html]

*Nora* wrote:

Lycka till!!

Tack så mycket för ditt svar, det var väldigt inspererande då du har lyckats så bra :D

fortsätt som du gör!

Lägg upp en semesterbild sedan så att vi får se hur det gick:D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.