Blir inte av med fett/vätska i ansiktet

Home Forums Deff och fettminskning Blir inte av med fett/vätska i ansiktet

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Har problem att bli av med fett/vätska i ansiktet. Jag är annars i riktigt bra form med låg fett%.

Någon som har något tips?

Mvh

Nä, det är nog svårt att råda dig i detta. Menar du verkligen att du har en sådan fettansamling just i ansiktet men inte på kroppen? Jag tycker det låter märkligt men i så fall är det nog bara att ”deffa” vidare till du har fått bort det också.

Vill du bli av med mer fett måste du deffa mer helt enkelt. Bartoll brukar ju prata om olika sätt att käka och leva för att viss hormonell status ger mer plufsigt utseende etc.

Han saknar vad jag vet något starkt vetenskapligt stöd för det men har å andra sidan antagligen observerat det hos många aktiva så om du tycker det känns troligt kan du ju läsa vad han skriver om det.

Vetenskapligt stöd eller ej, det skadar ju inte att ge det en chans.:)

Ja, jag läste det han skrev om att binjurarna kan vara överarbetad. Då skulle man tydligen kunna samla på sig vätska i ansiktet. Var det den texten du syftade på?
    Jag har under en ganska lång period använt mycket koffein, fettförbrännings produkter och kört HIIT. Kan ju kanske vara så att mina binjurar är överbelastade?
    Jag tänkte dra ner på koffeinet, sluta med fettförbränningsprodukterna och sluta med HIITen, får se om det hjälper?

Tack för hjälpen gubbs!

Bobbin wrote:
    Ja, jag läste det han skrev om att binjurarna kan vara överarbetad. Då skulle man tydligen kunna samla på sig vätska i ansiktet. Var det den texten du syftade på?
    Jag har under en ganska lång period använt mycket koffein, fettförbrännings produkter och kört HIIT. Kan ju kanske vara så att mina binjurar är överbelastade?

Ja något sådant stod det. Det är som sagt inte mina ord eller teorier men du kan ju testa det precis som allt annat. Eller LCHF eller whatever.;)

Låter som en intressant teori, vet att martin berkahan också skrivit något på sin blogg om sambandet water retention, HIIT och kortisol. Om problemet är helt begränast till ansiktet tycker jag dock det verkar mer troligt att du helt enkelt har lite babyhull i kinderna, helt enkelt. Själv vet jag av erfarenhet att jag måste vara ganska lean innan en diet börjar bita på kinder och haka.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.