Cykling/Löpning, behöver lite hjälp!

Home Forums Deff och fettminskning Cykling/Löpning, behöver lite hjälp!

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej gott folk,
    är en grabb på 19 år som dragit igång med träningen som aldrig förr. Försöker hålla koll på kosten, LCHF, och träna på ett sätt som passar mig bra i dagsläget. :whistle:

Nu till problemet!
    Jag försöker ta mig ut och springa en sisådär 2-3 gånger i veckan, blandar lite intervall med ”vanlig” lubbning. Problemet är att jag får så satans ont strax under vaderna, alltså ner på hälsenan om ni förstår ungefär vad jag menar. ”Smärtan”, om man nu kan kalla den för det, känns lite som kramp.. fast utan själva muskelsammadragningen. Musklerna kring senan(finns det några?) blir helt stenhårda :yikes:

Så vad jag funderar på är om det kan vara så att jag på något vis tappat muskler där, vet nämligen att jag inte hade några problem med att springa förra våren/sommaren. Tror ni som har lite mer koll än mig att det kommer att försvinna om jag bara hädar ut och fortsätter springa – eller är det smartare att sätta sig på cykeln tills vidare?:what:

Tack på förhand och hoppas jag inte var till för mycket besvär!

Mvh
    John

*Edit* Märkte nu att tråden kanske ligger galet fel?

Moderator kan nog låsa tråden – får testa att springa på andra underlag samt med olika inlägg.

Jag skulle vara försiktig med att belasta senan om den känns sådär.
    Prova cykel, crosstrainer, roddmaskin, trappmaskin mm.
    Alltid bra att variera sig.

Sök naprapat eller sjukgymnast och be dom kolla.

Har haft exakt samma problem som du beskriver. Jag fick rådet att stretcha mycket och det har hjälpt en hel del, kan vara att du korta hälsenor som är boven i dramat. Så var det iaf i mitt fall.
    Hoppas det löser sig för din del.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.