Home › Forums › Deff och fettminskning › Deff + cola light?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 juli, 2011 at 01:46 #350439Anonym anvandareMember
Hej, jag undrar om det är någon har under sin diet har konsumerat relativt stora mängder cola light / fun light etc ? Kan man göra detta utan att det skulle påverka dieten väldigt negativt?
Jag äter inget snacks eller godis eller dricker vanligt läsk. Blir jag tvungen att lägga light colan på hyllan med ger jag upp!
(ber om ursäkt om jag redan har frågat detta i en tidigare tråd. Denna deff verkar ha påverkat mina hjärnceller negativt….)
28 juli, 2011 at 01:46 #59740Anonym anvandareMember28 juli, 2011 at 07:39 #350440Anonym anvandareMemberDen här tråden tyckte jag var bra:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=142895&highlight=cola+light http://forum.body.se/showthread.php?t=142895&highlight=cola+light%5D
28 juli, 2011 at 09:19 #350441Anonym anvandareMemberCola Light påverkar varken fettinlagring, fettförbränning, muskeluppbyggnad, muskelnedbrytning, prestationförmåga eller kroppsvikt på ett negativt sätt, oavsett hur mycket du dricker. Om något ökar din kaloriförbrukning av den kalla drycken och koffeinet.
28 juli, 2011 at 10:08 #350442Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Cola Light påverkar varken fettinlagring, fettförbränning, muskeluppbyggnad, muskelnedbrytning, prestationförmåga eller kroppsvikt på ett negativt sätt, oavsett hur mycket du dricker. Om något ökar din kaloriförbrukning av den kalla drycken och koffeinet.Insulinfrisättningen då? Enligt Bartoll påverkar light-produkter negativt.
28 juli, 2011 at 10:14 #350443Anonym anvandareMemberJarp wrote:Insulinfrisättningen då? Enligt Bartoll påverkar light-produkter negativt.Då ska du nog fråga Bartoll var han fått det ifrån. Det går kanske om man provocerar i sig sanslösa mängder för att komma upp i tillräckliga mängder acesulfam-k. Men det gör ju ingen.
I övrigt skulle det väl vara en en fråga om koffeinet men det är ju samma med sockercola och kaffe. Och inget som har med sötningsmedlet att göra. Sa han överhuvudtaget något mer än ”så är det”.
28 juli, 2011 at 10:19 #350444Anonym anvandareMemberNu när vi är inne på ämnet sötningsmedel. Jag har läst i några av de andra trådarna att aspartam är cancerogent vid ett intag om 20 mg/kg kroppsvikt och dag. Ta mig som exempel som i dagsläget väger ca 66 kg. Hur mycket Pepsi Max motsvarar det på ett ungefär?
Denna fråga är av rent intresse, jag brukar knappt något sötningsmedel och är således inte i närheten av ”farozonen” men det kunde ju vara kul att veta hur mycket 20 mg/kg kroppsvikt motsvarar i lightläsk för mig.
28 juli, 2011 at 10:20 #350445Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Då ska du nog fråga Bartoll var han fått det ifrån. Det går kanske om man provocerar i sig sanslösa mängder för att komma upp i tillräckliga mängder acesulfam-k. Men det gör ju ingen.I övrigt skulle det väl vara en en fråga om koffeinet men det är ju samma med sockercola och kaffe. Och inget som har med sötningsmedlet att göra. Sa han överhuvudtaget något mer än ”så är det”.
Nu vill jag verkligen inte bryta mot några copyrightlagar här, men det står i en av hans e-böcker att intaget bör begränsas till något glas i veckan för att det kan påverka insulinfrisättningen.
28 juli, 2011 at 10:24 #350446Anonym anvandareMemberJarp wrote:Nu vill jag verkligen inte bryta mot några copyrightlagar här, men det står i en av hans e-böcker att intaget bör begränsas till något glas i veckan för att det kan påverka insulinfrisättningen.Men du kan ju posta referensen/referenserna ändå. För han skriver väl inte ett sånt påstående utan att backa upp det?
28 juli, 2011 at 10:35 #350447Anonym anvandareMemberVad jag kan se är det faktiskt så han har gjort.
28 juli, 2011 at 13:44 #350448Anonym anvandareMemberHursomhelst är det inkorrekt.
28 juli, 2011 at 13:45 #350449Anonym anvandareMemberRasmus Kjellberg wrote:Nu när vi är inne på ämnet sötningsmedel. Jag har läst i några av de andra trådarna att aspartam är cancerogent vid ett intag om 20 mg/kg kroppsvikt och dag. Ta mig som exempel som i dagsläget väger ca 66 kg. Hur mycket Pepsi Max motsvarar det på ett ungefär?Denna fråga är av rent intresse, jag brukar knappt något sötningsmedel och är således inte i närheten av ”farozonen” men det kunde ju vara kul att veta hur mycket 20 mg/kg kroppsvikt motsvarar i lightläsk för mig.
Enligt alla officella organ är aspartam icke cancerpåverkande överhuvudtaget, och man har heller aldrig sett någon större tumörfrekvens hos aspartamanvändare än icke-aspartamanvändare.
28 juli, 2011 at 15:16 #350450Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Hursomhelst är det inkorrekt.Faktiskt riktigt grett att höra
28 juli, 2011 at 15:17 #350451Anonym anvandareMemberALLT verkar vara cancerframkallande. Skulle inte förvåna mig ett dugg om vi om cirkus 100 år? Om planeten fortfarande existerar efter alla krig så lär vi leva som i filmen Demolition man, med Sylvester Stallone och Weslay Snipes. Allt som är minsta onyttigt är olagligt att konsumera haha !! Det finns dvs inte ens att köpa. Fatta va hälsosamma alla skulle leva ?
Goodbye hjärt- o kärlsjukdomar.
28 juli, 2011 at 15:18 #350452Anonym anvandareMemberUndra vad som händer med all aspartam vi pissar ut?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.