Deff kritik + 1-2 frågor

Home Forums Deff och fettminskning Deff kritik + 1-2 frågor

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hejsan jag skulle vilja ha lite kritik på min deff jag lagt upp, är ny på detta så häng mig inte =)

19år
    194cm
    105kg

Jag kommer äta nyttigt och sköta kosten och ska avstå från socker/godis under denna period som jag tänkte skulle vara i 2månader

Måndag: Gym
    Tisdag: Löpning 3-5km + ev fotbollsträning på kvällen
    Onsdag: Gym
    Torsdag: Löpning 3-5km + ev fotbollsträning på kvällen
    Fredag: Gym
    Lördag: Lätt löpning
    Söndag: vila

Fråga 1: Hur mycket vikt tror ni jag kan lyckats göra mig av med ?
    Fråga 2: Jag föll för frestelsen igår och åt några brownies, om jag springer en sträcka som skulle motsvara kalorierna jag åt igår, skulle jag hamna på +0 då igen ? Alltså att den dagen skulle försvinna så att säga =)

Tacksam för svar, ursäkta om de är luddigt

Flessa wrote:
    1. Omöjligt att säga då man måste veta vad du gör annars på dagarna (energiförbrukning) och vad du äter i exakta mängder för att kunna räkna ut vad du kan tappa. Frågan är lite som att ställa kan 1 + ? = 4, förstår du, vi måste ha reda på frågetecknet först. :)

2. Ja, naturligtvis är det Kcal in kontra Kcal ut som räknas och så länge du hamnr på en negativ balans, sett ur ett längre perspektiv, så komemr du att droppa i vikt. I kombination med bra mat, högt proteinintag och smart träning så droppar du antagligen mest i fett och bibehåller maximal muskelmassa.

Tackar för svaret =) Just kosten kände jag inte för att gå in på nu men förstår att de blir svårt att svara på när jag inte skrivit så utförligt om det.

Men själva schemat då, ser de bra ut ?

Du behöver inte springa bort ”brownieskalorierna”. Så enkelt är det inte med kroppens ämnesomsättning att intag och utgifter är helt opåverkade av varandra.

Såna små avsteg regleras ofta av sig själv och du vet inte hur mycket du förbrukar.

ragaloni wrote:
    Tackar för svaret =) Just kosten kände jag inte för att gå in på nu men förstår att de blir svårt att svara på när jag inte skrivit så utförligt om det.

Men själva schemat då, ser de bra ut ?

”kände jag inte för att gå in på”.

Hur tänkte du där?

Exempel:

Jag vill ha hjälp att laga min bil men jag är inte så jättesugen att berätta varför jag tror det är fel på den…Och ni kan inte se bilen.

Så, vad tror ni?

indec wrote:
    ”kände jag inte för att gå in på”.

Hur tänkte du där?

Exempel:

Jag vill ha hjälp att laga min bil men jag är inte så jättesugen att berätta varför jag tror det är fel på den…och ni kan inte se bilen.

Så, vad tror ni?

+1

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.