deffa?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena, skulle någon kunna lägga upp ett nice deffschema eller länka ett? och undrar också om deffa är detsamma som att svälta? ska man gå runt hungrig om hela dagarna? Tacksam för svar

Mvh Frank

Att deffa är att definera fram musklerna. Det har inget med svält att göra. Vid svält så går kroppen ner i ett katabolt läge och det är inte bra för dina muskler.

Det gäller kalori in och kalori ut. Svårt att lägga upp ett personligt schema. Men kolla på vad du gör av med på ett ungefär och börja räkna kalorier. Ett underskott på ca 500kcal/dagen ger en vikt nedgång på ca 500g/vecka

Mitt tips är att du läser deffguiden som King Grub har skrivit.
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347&highlight=Deffguide]

Lycka till!:up:

Fruktansvärt onödigt att behöva gå runt hungrig under deff! Ät förslagsvis ordentliga måltider fast med lite mer timmar mellan måltiderna. ;)

Brukar själv äta 3 större mål per dygn under diet med ca 7-8h mellan varje måltid och 2 utav målen lagda efter träning.

Tommy Ivarsson wrote:
    Fruktansvärt onödigt att behöva gå runt hungrig under deff! Ät förslagsvis ordentliga måltider fast med lite mer timmar mellan måltiderna. ;)

Brukar själv äta 3 större mål per dygn under diet med ca 7-8h mellan varje måltid och 2 utav målen lagda efter träning.

3 mål per dag, 7-8h mellan.. hmm inte för att vara petig Tommy, men hur går det till? För att det ska gå måste du ”nollställa” dygnet vid nån av måltiderna och sen äta igen för att det skall rymmas inom 24h :P
    Men jag förstår vad du menar iaf :) Vitkål och broccoli är bra skit, 20-25kcal/100g, stor volym :)

Peter_Eriksson wrote:
    3 mål per dag, 7-8h mellan.. hmm inte för att vara petig Tommy, men hur går det till? För att det ska gå måste du ”nollställa” dygnet vid nån av måltiderna och sen äta igen för att det skall rymmas inom 24h :P
    Men jag förstår vad du menar iaf :) Vitkål och broccoli är bra skit, 20-25kcal/100g, stor volym

Frukost vid 10.00, middag vid 16-17.00 och kvällsmat vid 22-23.00 sedan lite sömn i 8-10h och så runt igen. :)

Fördelen med att vara student är ju att man kan sova länge, dvs bli av med många timmar per dygn utan att behöva gå hungrig. Går man och lägger sig mätt så brukar iaf jag sova som en stock. :)

Tiderna varierar +- 2h men ungefär såhär äter jag. :) Kommer troligtvis under den kommande deffen ha längre tid mellan kvällsmat och frukost genom att skjuta på frukosten till efter träning vissa dagar. :)

Säger inte att detta är det bästa sätter att tappa vikt men det passar mig perfekt då jag verkligen vill bli mätt när jag äter + att jag slipper springa runt och småäta och vara småhungrig hela tiden. Men TS kanske inte trivs med ett sånt här upplägg utan måste testa sig fram. Dock förespråkar jag detta upplägg.

Räkna ut hur mycket kcal du ska ligga på (läs deffguiden), köp en matvåg, och sen bara äta..

Som Peter skrev ovan, vitkål och broccoli är bra, lite kcal/100g och väldans bra att kompletera till din proteinkälla.
    Förslagsvis 2-300g kyckling 2-300g wookad vitkål med lite soya. Eller fyll en plåt med broccoli och pressa lite vitlök över och ringla lite olja och in i ugnen tills dom fått färg. Yummy!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.