Deffa med kreatin?

Home Forums Deff och fettminskning Deffa med kreatin?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Hur är det att deffa med kreatin? Att man samlar på sig vatten försämrar väl inte fettförbränningen? eller?. Den extra explosiviteten är ju också bra om man ska lyfta eller köra intervaller?

Finns det något negativt med att deffa och samtidigt ta kreatin.

Tack för att ni tog er tid att läsa.

Det går alldeles utmärkt och påverkar inte fettförlust.

Du kommer se vattnigare ut, och därför kommer du inte se lika ”rippad” ut som om du hade kört utan, men annars är det väl inga större nackdelar.

Tips: ha en termos med kaffe med dig:) nä skämt o sido, har inte hört ngt om att de dkulle hämma fettförlust bara att det binde är vatten. Så de beror ju på vad ditt syfte med deffen är….

vad menas med att jag kommer att se vattnig ut ? mindre defenition eller ? någon som vet hur lång tid det tar innan vattnet försvinner?

Danielitoo wrote:
    vad menas med att jag kommer att se vattnig ut ? mindre defenition eller ? någon som vet hur lång tid det tar innan vattnet försvinner?

Kreatinet binder vätska i musklerna vilket medför att du får större volym på musklerna. Du kommer se mindre deffad ut eftersom ”stor” del av musklerna är vatten.

Imo borde du spara kreatinet till byggsäsongen istället då den är prestationshöjande. Fokusera på din cardio istället :emo-thumb

Mattias Alke wrote:
    Imo borde du spara kreatinet till byggsäsongen istället då den är prestationshöjande. Fokusera på din cardio istället :emo-thumb

Det där är fel. Styrketräningen är det absolut viktigaste vid deffen och att kunna hålla uppe prestationen trots energiunderskott är ju kanon.

Den som deffar har bara fördel av kreatin. Men man får ju vara medveten om att vikten påverkas.

Eddie Vedder wrote:
    Det där är fel. Styrketräningen är det absolut viktigaste vid deffen och att kunna hålla uppe prestationen trots energiunderskott är ju kanon.

Den som deffar har bara fördel av kreatin. Men man får ju vara medveten om att vikten påverkas.

Varför ta kreatin vid energiunderskott då kroppen tar upp kreatin som bäst vid intag av kolhydrater?

Sa heller aldrig att det inte går att ta kreatin under deff, men han kommer få bättre ”effekt” under bulken.

Mattias Alke wrote:
    Varför ta kreatin vid energiunderskott då kroppen tar upp kreatin som bäst vid intag av kolhydrater?

Är det här en nollkolhydratdiet? Och uteblir uptaget utan kolhydrater i kosten?

Mattias Alke wrote:
    Sa heller aldrig att det inte går att dra kreatin under deff, men han kommer få bättre ”effekt” under bulken.

Man får effekt oavsett. Och under bulk har man ju maximalt med energi vilket inte gäller vid deff. Så naturligtvis är effekten lika, om inte mer, eftersträvansvärd då. När presterar du bäst om du tänker efter? När du ligger på överskott eller på underskott?

Eddie Vedder wrote:
    Är det här en nollkolhydratdiet? Och uteblir uptaget utan kolhydrater i kosten?

Självklart är det inte en ”nollholhydratsdiet”. Men som sagt så tar kroppen enklare upp kreatinet tillsammans med kolhydrater, helst snabba. Vilket medför en ökad effekt av kreatinet? logiskt? De snabba kolhydraterna kan man ju så gott som glömma under deff..

Eddie Vedder wrote:
    Man får effekt oavsett. Och under bulk har man ju maximalt med energi vilket inte gäller vid deff. Så naturligtvis är effekten lika, om inte mer, eftersträvansvärd då. När presterar du bäst om du tänker efter? När du ligger på överskott eller på underskott?

Vid deff så räknar man ju med presationsnedsättning, man strävar ju inte efter att prestera bättre, så varför ta något prestationshöjande då?

”För att behålla styrkan” kommer du säga. Men jag tvivlar fortfarande på kreatin under deff..

Mattias Alke wrote:
    Självklart är det inte en ”nollholhydratsdiet”. Men som sagt så tar kroppen enklare upp kreatinet tillsammans med kolhydrater, helst snabba. Vilket medför en ökad effekt av kreatinet? logiskt? De snabba kolhydraterna kan man ju så gott som glömma under deff..

Oavsett om man inte maximerar det på samma sätt med snabba kolhydrater efter passet är det fortfarande värdefullt med kreatin.

Mattias Alke wrote:
    Vid deff så räknar man ju med presationsnedsättning, man strävar ju inte efter att prestera bättre, så varför ta något prestationshöjande då?

”För att behålla styrkan” kommer du säga. Men jag tvivlar fortfarande på kreatin under deff..

Det där är ett feltänk från början. Det sämsta man kan göra är att ta muskelförlust och prestationssänkning för given och sänker sig redan där. Under deff bör målet vara att öka hela tiden, då minskar risken för att gå bakåt. Att lägga ner styrketräningsmålen och börja jogga är det sämsta man kan göra om muskler och styrka prioriteras.

Styrketräningen är den enda viktiga träningen under deff och den bör läggas upp med syfte att öka som alltid. Men däremot kan ju exempelvis volymen justeras.

Eddie Vedder wrote:
    Oavsett om man inte maximerar det på samma sätt med snabba kolhydrater efter passet är det fortfarande värdefullt med kreatin.

Bra, det var det jag ville komma fram till. Att man inte får samma effekt under deff.

Quote:
    Det där är ett feltänk från början. Det sämsta man kan göra är att ta muskelförlust och prestationssänkning för given och sänker sig redan där. Under deff bör målet vara att öka hela tiden, då minskar risken för att gå bakåt. Att lägga ner styrketräningsmålen och börja jogga är det sämsta man kan göra om muskler och styrka prioriteras.

Styrketräningen är den enda viktiga träningen under deff och den bör läggas upp med syfte att öka som alltid. Men däremot kan ju exempelvis volymen justeras.

Felformulerad mening. Självklart ska man inte ta den för given..

Mattias Alke wrote:
    Bra, det var det jag ville komma fram till.

Felformulerad mening. Självklart ska man inte ta den för given..

Så alltså är vi överens om att kreatin ÄR fördelaktigt för den som deffar? :) Det är ju ren logik: Det viktigaste med träningen för att deffen ska gå bra är fungerande styrketräning – för det behövs energi – energi från mat är otillräcklig – kreatin hjälper för ändamålet. :)

Eddie Vedder wrote:
    Så alltså är vi överens om att kreatin ÄR fördelaktigt för den som deffar? :) Det är ju ren logik: Det viktigaste med träningen för att deffen ska gå bra är fungerande styrketräning – för det behövs energi – energi från mat är otillräcklig – kreatin hjälper för ändamålet. :)

Japp, jag ser fördelar jag inte sett tidigare. Aldrig behövt deffa förövrigt pga min ämnesomsättning. :)

På samma sätt är vi överens om att du inte får lika ”stark” effekt av kreatin under deff som under bulken? :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.