Home › Forums › Deff och fettminskning › Deffa med kreatin?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 april, 2011 at 12:56 #377095Anonym anvandareMember
Jag använder gärna kreatin under dieten och känner många som använder det också under diet. Ser inga direkta nackdelar att använda det. Naturligtvis använder vi det inte sista veckorna innan tävling. Men då jag förmodar att TS inte tänker köra sin diet för att tävla så är det bara att köra på med kreatinet. Som Herr Vedder påpekar så när jag personligen använder kreatinet kan jag träna minst lika hårt och tungt som på ett kcal-överskott. Ökade till och med lite i styrka.
24 april, 2011 at 14:19 #377096Anonym anvandareMemberMattias Alke wrote:På samma sätt är vi överens om att du inte får lika ”stark” effekt av kreatin under deff som under bulken? :emo-thumbNej faktiskt inte. Jag har aldrig läst någon studie där man kollat kreatineffekt vid energiunderskott. Då kan man ju eventuellt jämföra med resultaten vid balans/överskott.
24 april, 2011 at 15:39 #377097Anonym anvandareMemberMan måste inte ta snabba kolhydrater med kreatinet, man laddar upp kreatinet och efter man är laddad så kan man ta kreatinet när man vill och hur man vill. Tror knappast att det påverkar något nämnbart om man tar snabba kolhydrater varje gång man ska ta sin dos kreatin. Det är väll bara något gammalt säljsnack från någon kreatinprodukt med snabba kolhydrater.
24 april, 2011 at 17:06 #377098Anonym anvandareMemberGober wrote:Det är väll bara något gammalt säljsnack från någon kreatinprodukt med snabba kolhydrater.Nej, det kan man inte säga.
[http://ajpendo.physiology.org/content/271/5/E821.abstract]
24 april, 2011 at 19:12 #377099Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Nej, det kan man inte säga.[http://ajpendo.physiology.org/content/271/5/E821.abstract]
Kan man se vilken kolhydrat man använde i studien? jag kan inte utläsa detta? att upptaget blir bättre med föda än på fasta är jag med på. Men måste det vara snabba kolhydrater i samband med intag för max resultat?
Studien är ju också gjord under uppladdningsfas och säger väll inget om resultatet efter dom 5 dagarna? dvs är det inte bara så att det går snabbare att ladda upp nivåerna?
Hur som helst om man bortser från att det faktiskt höjer resultatet med kolhydrater så är kreatin fortfarande effektivt utan kolhydrater och därmed är det inget måste.
13 maj, 2011 at 13:19 #377100Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Så alltså är vi överens om att kreatin ÄR fördelaktigt för den som deffar? Det är ju ren logik: Det viktigaste med träningen för att deffen ska gå bra är fungerande styrketräning – för det behövs energi – energi från mat är otillräcklig – kreatin hjälper för ändamålet.:emo-thumb
Det är inte säkert du kommer se vattnig ut av kreatinet heller, det är lite olika hur mycket vätska man binder (Eller?) Själv går jag bara upp ca 1 kg och ser inte vattnig ut (Inte vad jag tänkte på iaf) -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.